bedritueel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nav het boek lekker slapen zonder huilen zijn we er nu mee aan de slag!
    In het boek staat onder andere dat je een bed ritueel moet hebben wat elke dag hetzelfde is. Ons bedritueel is badje-flesje-bedje.
    Dus niet een boekje of een liedje.

Wat is jullie bedritueel en hoelang duurt het? Ik wil het eigenlijk niet te lang maken, omdat we ook nog een huishouden hebben ;)
    Nu zijn we samen een half uurtje bezig en vandaag was dat voldoende want ze slaapt al, maar er zijn ook dagen dat we na dat halve uur nog een uur bezig zijn met haar in slaap te krijgen, dus ben wel benieuwd hoe jullie dat doen!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij doen wel n boekje en wat liedjes na zijn warme melk fles, daarna tanden poetsen en gaat ie heerlijk slapen.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano is natuurlijk al een stukkie ouder, maar we begonnen hier al mee toen hij een maand of 9 was.

Hij gaat niet elke dag in bad, maar 1 keer in de 2 a 3 dagen ivm exceem.

in bad/ wassen
    lekker keutelen op de commode, al wat liedjes zingen
    pyjama en slaapzak aan
    Dan samen in de schommelstoel een boekje kijken/lezen/aanwijzen, nu zoekt hij ook zelf zijn boekje uit, toen nog niet.
    Daarna zwaaiden we samen naar het boekje, en soms gaf hij zelfs kusjes hihi.
    Dan leggen we het boekje weg, is ook een ritueel wat we samen doen, en dan kruipt hij even tegen me aan en zing ik heel zachtjes twee liedjes.

Het is een heel precies ritiueel, hij weet ook wat hem te wachten staat. Als ik nu na het zingen tegen hem zeg, ga je in bed liggen, komt hij met zijn lijfje omhoog en werkt dus mee omdat hij weet dat ik hem dan in bed ga legge. Sinds dat dat ritueel er goed in zit. huilt hij bij het naar bed gaan echt nooit en nooit meer.

snachts is weer een ander verhaal ;)

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier is het:

17.30 uur in bad
    17.45 uur eruit en lekker smeren en pyama aan
    18.15 uur 150cc warme melk en daarna nog even spelen op de bank
    18.30 uur naar bed

Gaat altijd prima!

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier is het badje, dan bij mama op schoot boekjes lezen. Doe ik eigenlijk al vanaf een maand of 7/8, dan slaat ze haar armpjes om mijn nek en zing ik een liedje wat ik al vanaf haar geboorte zing als ik haar op bed leg. Nooit zijn hier problemen met het naar bed brengen.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Zodra ik merk dat ze moe wordt (oogjes wrijven, gapen, duimpie in mond ander handje in haar) ga ik dr verschonen en omkleden. Ik zeg met haar op mn arm een aantal dingen dag. Als bv sesamstraat nog op staat zeg ik "dag Sesamstraat, Demi (of ik zeg ik) gaat slapen" en "dag poes, Demi gaat slapen (of ik ga slapen).
    Dan loop ik met dr naar boven doe samen met haar grote lamp aan, rolgordijn omlaag, gordijn dicht, nachtlampje aan en leg haar in bed. Dan doe ik het grote licht uit en ga ik bij haar bedje zitten en zing ik 2 liedjes voor haar. Dan krijgt ze een paar dikke kussen op dr hoofdje. Vaak staat of zit ze dan in bed.
    Dan loop ik weg terwijl ik doeidoei en tot morgen zeg.
    Soms is het dan nog een paar minuutjes huilen en soms is het een paar minuutjes "kletsen" en soms is het meteen stil.

Tandjes poetsen ga ik binnenkort ook introduceren na het omkleden en voor het op bed leggen omdat ze inmiddels sinds kort 2 tandjes heeft.

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier om 18.15u naar boven...om de dag douchen daarna tanden poetsen, boekje lezen, melk drinken nog even knuffelen en dan naar bed. Ook hier geen slaap problemen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ongeveer kwart voor 7 naar boven, tandjes poetsen, pyamaatje en slaapzak aan en haar bedje in. Vervolgens lezen we om en om voor (papa de ene dag en mama de andere), terwijl zij dan altijd in haar ledikantje gaat staan en zo mee'leest'.
    Dikke kus aan haar, kusje voor ons en weltrusten.
    Meestal geef ik nog een tik op zo'n beer op de kast die een heel vals liedje dan gaat spelen, de batterij is al weken aan vervaning toe. Dan ga ik weg en laat de deur op een kier staan. Meestal slaapt ze binnen 5 minuten.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse gaat soms overdag in bad, maar ook soms 's avonds, ligt aan de tijd die ik heb.
    Maar om acht uur krijgt hij een half flesje melk, en dan naar boven: pyjama en slaapzak aan en tussentijds zing ik het liedje 'broekjes uit, pyjamaatje aan...".
    Daarna zingen we nog: ik ga slapen ik ben moe, en mag hij tegen het schilderijtje van Rakker het hondje aantikken zodat het langs de muur zwiept, vind hij geweldig!
    Daarna leg ik hem in z'n bedje, speentje in, knuffel in de hand, en dan slaaptie binnen de twee minuten, soms nog terwijl ik in z'n kamertje ben om z'n kleertjes op te ruimen ofzo.
    Elke avond hetzelfde.

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    rond 19.00 badje
    19.30 flesje dan boekje lezen soms even spelen nog en knuffelen en rond 20.00 naar bed, op commode tandjes poetsen slaapzaak aan 1 kusje, dag Jesse lekker slapen en weg. We houden het naar bed brengen expres heel kort

11. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    In bad (meestal samen) daarna lekker insmeren/masseren pyama aan dan weer naar beneden voor een grote fles bv. Als die op is slaapzak aan en dan lees ik in haar slaapkamer een boekje voor dan leg ik haar in bed en zng twee korte liedjes. Waarbij ze sinds een week of twee "meezingt" smelt smelt.
    Misschien is ze nog een beetje jong voor voorlezen maar mama geniet er iig ook van :)

Het werkt iig heel goed hier want huilen is er bijna niet bij!

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    eerst baderen in bad of tumy tub of met papa onder de douche. Pyama en slaapzak aan. Dan alle grote lichten uit en alleen de ster aan en dan in alle rust zn laatste flesje drinken. Boertje laten. Nijntje op de deur gedag zetten en aanraken. Dan de lampjes op de babyfoon aanzetten en het muziekje op de babyfoon aan zetten. Als het blauwe lampje uitgaat, dan in zn bedje. Aantal kusjes geven, en dan slaapt hij meestal al.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook een avondritueel. Na het eten de box in, dan rond half 7 naar boven. Op de commode beetje spelen, slaapzak aandoen en dan lopen grappen dat haar beentjes erin moeten, die ze vervolgens telkens eruit trapt. En met flink kietelen erbij schatert ze het uit. Dan ga ik op de stoel zitten en loopt Papa met Eva naar de lichtschakelaar en mag Eva het licht uitdoen (kan ze helemaal zelf!), als Papa er niet is doe ik het. Dan voed ik haar in de stoel, daarna houd ik haar even tegen me aan en ga ik staan, dan nog even knuffelen en naar bed, waar ze haar knuf meteen pakt. Tanden poetsen doe ik als ze nog op schoot zit, maar als ze niet wil, doe ik het in haar bed.

Hm, klinkt als heel wat, maar ons ritueel duurt in totaal echt hooguit een half uur en dan gaat ze ook meteen slapen.

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    18.30 Pyama aandoen
    Dan beneden tanden poetsen, even spelen en samen op de bank knuffelen met z'n 3-en.
    19.00 uur naar boven, boekje voorlezen en slapen.

15. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    hier al maanden hetzelfde ritueel:
    rond 17.00 uur eten
    rond 18.00 uur in bad of wassen en pyama aan
    daarna relaxen met flesje melk bij mama op de bank, uitbuiken en nog even spelen
    tussen 19.00 en 20.00 naar bed, doet papa iedere dag, ik loop dan mee naar de trap om kiekeboe te doen achter papa's rug, welterusten te wensen en kijk ze na als ze samen naar boven lopen
    boven verschonen, tandjes poetsen, slaapzak aan, verhaaltje voorlezen op schoot, bedje in met 2 knuffelpopjes en muziekdoosje aan.
    Bijna altijd is ze dan meteen vertrokken.

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier tegen achten iedere dag lekker in bad. Eerst een beetje gek doen met de vitamine d druppels. Ze moet altijd zo lachen als eerst mama ze inneemt en dan zij. Na het badje 'bedek' ik d'r gezichtje met de handdoek en dan trekt ze die voorzichtig een klein stukje omhoog en kijkt ze me heel brutaaltjes en lacherig aan.

Warme kleertjes aan, in het slaapzakje. Een minuutje naar papa terwijl de melk warm wordt. Gezellig drinken op de bank, na het flesje nog een seconde of wat aan de borst voor het slaapmiddeltje en dan in slaap vallen in mama's armen (soms niet en dan duurt het nog een kwartiertje en dan moet er een speentje in en even worden gewiegd) en hup, het bedje in!

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het bad hoort eigenlijk niet bij het ritueel. Dit doen we om de dag en om 18 uur ongeveer.

Onze prins krijgt beneden zijn papfles, speelt daarna nog even en dan begint het bedritueel. Een schone luier, tandenpoetsen, ronddraaien, een liedje in de slaapzak, knuffel aangeven, boekje voorlezen, kusjes van papa en mama, liedje aan en dan slapen. Het neemt ongeveer 5 a 10 minuten in beslag.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Na het eten even spelen soms ook een boekje lezen ... ligt een beetje aan hoe Mirre is.

Als we allebei thuis zijn dan doen we het ritueel samen en dan hoort zwaaien naar papa er ook nog bij (meestal heeft ze echt trek in tiet, dus dan zwaait ze terwijl ze aanvalt op tiet en blijft dan vaak nog heel lang zwaaien *lief*) ...

Dan lekker lang in bad (ze kan echt uuuuuuren spelen in bad, maar dat mag natuurlijk niet ;)) dan ook tandjes poetsen.

Op de commode lekker insmeren met olie en PJ/slaapzak aan. Nog even dag zeggen tegen het wandkleedje met dieren en de mobiel met visjes.

Lekker drinken bij mama (als ik er niet ben flesje mm bij papa) en ook bij mij/Jan in slaap vallen. Dan in bed.

Van naar boven gaan tot slaap duurt 30-60 min. Maar dat is dus inclusief bad en drinken.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja die dagen heb je soms ... al moet ik eerlijk zeggen (durf het bijna niet te doen *klopklopklop*) dat dit al heel lang niet meer is gebeurd met Mirre. Dus het ritueel lijkt zn werk te doen (of er is iets anders aan de hand natuurlijk ... causale verbanden zijn zo moeilijk te leggen ;)).

Mirre is heel langzaam beter gaan slapen toen ze zich goed op dr buik kon draaien (wij leggen haar op dr zij in bed, op haar rug in bed leggen = krijsen).

20. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    17:00 uur badje, masseren, pyama aan
    17:30 uur borstvoeding, in alle rust, lekker schemerig bij ons op bed
    Daarna in bed, muziekdoosje aan en ze slaapt.

Deel Deze Pagina