hallo, allereerst wil ik niet over komen als een zeur. Ik ben super blij dat wij een wondertje krijgen en geniet hier dagelijks van. Wat mij nu alleen opbreekt de laatste 2 wkn is dat de kleine man zo druk is. Zelfs de verloskundige keek vol verbazing en enthousiasme naar mn buik toen ik op controle kwam. zodra ik mijn rust pakt begint hij te bewegen. Je ziet mn buik gewoon omhoog komen en je ziet waar hij ligt. Prachtig gezicht. Het duurt alleen zo een uur. S avonds en snachts gebeurd dit nu ook. zodra ik op bed lig wordt de kleine man wakker en gaat dan aan de gym. Op een gegeven moment val ik dan in slaap, maar rond 3.30 wordt ik wakker door zijn bewegingen en afgelopen nacht duurde dit gewoon 2 uur. Heb ook niet meer kunnen slapen. Iemand de tip om hem wat rustiger te krijgen? Heb al van alles geprobeerd, maar hij reageerd er alleen maar op door direct terug te bewegen haha. Tikkertje spelen is hij goed in.
Er is geen tip om je baby rustiger te krijgen volgens mij! Ik zou het in ieder geval niet weten. Weet wel dat ik ook zo'n periode heb gehad. Kleine man schopte me zelfs een keer wakker. De ene dag istie drukker dan de andere dag. Juist als je in rust komt, ontspan je waardoor je kleine de tijd en ruimte heeft om te bewegen! Ik heb soms echt het idee dat hij nooit slaapt. Nu heeft ie ook alweer ff de hik. Gulzige drinker! 😝 En je ziet idd vaak dat baby's reageren op handbewegingen van de moeder
Herkenbaar. Die van mij lijkt geen rust te nemen. Ik voel de baby bijna de hele dag door en als ik rust neem dan wordt het nog drukker. Het enige is dat hij uitslaapt en dan is het even rustig in mijn buik. Maar probeer er maar van te genieten (ook al word je soms helemaal gek dat je er niet van kan slapen - geloof me - herkenbaar). Dat doe ik ook want ik hoor van zoveel vrouwen om me heen dat ze er alles voor zouden geven om dat trappelende gevoel weer eens te voelen...
Slaappil in je navel duwen? Helaas niks aan te doen ben ik bang. Zo veel mogelijk er van proberen te genieten.
Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook en er valt niets aan te doen. Op een gegeven moment kwam ze vast te zitten met hoofd tussen ribben (stuit) en de bewegingen werden toen anders. Ze is nu ook een erg actief kindje, dus zal een karaktereigenschap zijn Deze baby heeft een opleving gehad rond de 24 weken, maar is nu weer rustiger. In deze periode schijnt de baby veel ruimte in de baarmoeder te hebben en daardoor zijn ruimte te benutten.
Hier ook een drukke buikbaby. De derde welteverstaan Vanaf 19 weken aan de buitenkant te voelen en te zien. Heerlijk, zo blij dat er weer zo'n frummeltje van zich laat voelen in mijn buik. Bij de eertse vond ik dat wel anders, was het ook wat sneller zat. Nu weet ik zeker dat dit de laatste is en geniet ik er gewoon extra van Maar er is gewoon niets tegen te doen, over een paar weken zal het minder zijn omdat het kindje dan wat vaster ligt.
Je man/vriend zijn hand op je buik laten liggen? Bij mij wordt daar de baby erg rustig van. Eerst wordt de baby iets drukker en dan binnen vijf minuten is hij/zij vertrokken.
Dat doe ik idd steeds als mn partner bij me is, maar helpt niet echt. Man lief zegt dan wel steeds jeetje hij is echt druk en begrijpt dat t vermoeiend is. Maar goed ik geniet er echt van hoor, hihi maar best vermoeiend. Laat m maar snel groeien...
Hier exact hetzelfde. Afgelopen week een paar keer zo'n heftige, harde beweging dat ik er gewoon van schrok. Wel grappig, zitten we gewoon lekker op de bank tv te kijken, en mijn vriend hoort me schrikken. Snapt dan niet helemaal wat er aan de hand is dan, hihi! Ik word ook 's nachts wel eens wakker geschopt. Vind het allemaal niet zo heel erg, vind het fijn om te merken dat ukje het goed doet, geeft me een soort vertrouwen ofzo...
Hier ook. Ze kan zo tekeer gaan, dat ik er zelf van beweeg terwijl ik stil zit of lig. Ik geniet ervan en vind de controle dat ze er is prettig, maar het is echt vermoeiend! Word 's nacht ook wakker van haar. Maar idd, niks zo ongezellig en leeg als je buik als je bevallen bent. Geniet van dit bijzondere gevoel
Hier ook al een druktemakertje.. Viel de VK ook al op, van de week! Maar is een teken dat alles goed gaat Ben benieuwd wat me nog meer te wachten staat met deze kleine man..
Hier ook een drukte maker. Enne ook al is haar koppie nu ingedaald ze is er niet rustiger op geworden hoor. Draait gewoon haar lijfje van links naar rechts, schopt met haar voetjes en knietjes en geeft me ook vaak een elleboog . Het enige wat ik nu wel echt rot vind is dat mijn ribben helemaal beurs zijn. Ze vult blijkbaar echt mijn hele buik en zit met haar billen lekker tegen mijn ribben aan. Nouja nu nog max. 5 weekjes te gaan al mag ze van mij best eerder komen .
Ja je ribben. Dat denk ik nu wel eens. Wat als ik zo ver ben dat de ribben in de weg komen en hij nog zo druk is haha... ze zeggen hier steeds, het is een voetballertje, waarop ik zeg dat het een zwemmertje is!
Ons kereltje was ook zo druk in mijn buik (en nu nog steeds, die zit bijna geen moment stil). Wat bij mij nog wel eens hielp, is 's avonds bij het op bed gaan mijn handen op de buik leggen en een slaapliedje zingen. Daar werd hij rustig van en ging ook slapen. Voordeel is ooo dat zoontje het slaapliedje al kende bij zijn geboorte en hij er nu nog steeds mee in slaap valt . Succes en probeer er inderdaad zoveel mogelijk van te genieten
Hier ook een gezellige druktemaker. Ik zie ook af en toe een punt (voet, knie, elleboog?) uitsteken, echt maf! Ik dacht dat dit bij mijn andere kinderen echt langer duurde. Nou ja, dit is wel wat je mist als je niet meer zwanger bent.