Opnieuw krampen door achtergebleven cytotec pillen?

Discussion in 'Miskraam' started by Plusje, Jun 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Plusje

Plusje Bekend lid

Apr 1, 2017
    709
    285
    63
    #1 Plusje, Jun 19, 2017
    Last edited: Jun 19, 2017
    Woensdag 14 juni heb ik eerste dosis cytotec ingebracht.
    5 uur later kreeg ik oncomfortabele krampen voor ongeveer 2 uur lang.
    Paar uur daarna begon het eerste lichte bloedverlies.
    De ochtend daarop (ong 18 uur na aanbrenging) ben ik een stolsel/blob/weefsel van ong 4cm verloren, en daarna een kleintje van ong 2 cm. Hierna alleen bloederig slijm en wit gruis (van de uiteengevallen pillen).

Omdat ik het erg karig vond, heb ik een 2e dosis van 4 pillen ingebracht.
    Het volgende hetzelfde patroon van krampen als de 1e dosis, alleen kwamen er toen al 2 intacte pillen weer naar buiten, met rond de 18 uur de 3e intacte pil. Verder geen weefsel meer gehad, alleen bloederig slijm wat vrijdag en zaterdag steeds minder werd en steeds bruiner, totdat het eigenlijk was gestopt.

Echter, zondagmiddag (dus 2 dagen na 2e dosis) begon ik opeens weer die oncomfortabele krampen te krijgen en meteen weer helder rood bloedverlies. Tot mijn grote verbazing kwam er zondagavond een halve tablet uitzetten. Ook vandaag in de ochtend weer die vervelende krampen en nu net weer een halve tablet verloren!

Het voelt dus alsof ik 4 sessies heb gehad (2 extra door achtergebleven pillen die blijkbaar later pas zijn gedesintegreerd). Heeft iemand hier ook ervaring mee?

As woensdag heb ik controle dus zal het dan ook navragen. In de tussentijd hou ik mezelf maar goed in de gaten (temperatuur etc) en als er iets verslechterd zal ik meteen bellen..
    Ik hoop dat die 4 sessies wel hun werk hebben gedaan...

2. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

Apr 5, 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Ik heb vorige week zondag 2 tabletten moeten inbrengen. Snachts om 2 uur kreeg ik heftige krampen. Om 4 uur snachts kwam echt alles eruit (althans ik was zo veel verloren dat ik dacht dat alles eruit was), incl. De 2 hele tabletten. met de curettage hebben ze het overgebleven slijmvlies eruit gehaald. Ik koos voor curettage, omdat ik het niet aankon om nog langer rond te lopen en wetende dat het vruchtje er nog uit moest, de gynaecoloog gaf me groot gelijk.

Wij zaten in de zelfde groepjes trouwens. :(

3. Plusje

Plusje Bekend lid

Apr 1, 2017
    709
    285
    63
    Ag kleintje ja dat klopt. We hadden dezelfde tijd steekjes in de nodgroep en zaten bij hetzelfde bevallingslijstje. Hopen dat we samen snel weer in een leuk groepje terecht komen! Veel sterkte iig..

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja heb ik ook gehad idd
    Ik had vier tabletten ingebracht. Heel de nacht met flink veel (teveel achteraf) bloedverlies en weeen. Heb het bloed er echt uitgeperst.
    En 2 dagen later spontaan weer dezelfde krampen en bloedverlies voor een paar uurjes
    2 dagen later controle en toen was nog niet alles weg dus weer vier tabletten

5. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

Apr 5, 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder

Jij ook veel sterkte! Het is niet niks. Ik was tot en met vrijdag thuis van werken.. Even in de ziektewet. Vandaag een halve dag gewerkt, omdat ik vind dat ik van thuis zitten niet veel beter word. Vandaag door uwv gebeld en die vond dat redelijk sterk, al vind ze wel dat ik eigenlijk de tijd moest nemen om dit te verwerken. De arboarts belt me morgen, zij zal zeggen of ik halve dagen thuis mag blijven of toch even volledig moet herstellen. Ik heb er heel veel moeite mee.

Hoe is het met jou?

6. Plusje

Plusje Bekend lid

Apr 1, 2017
    709
    285
    63
    @XmoonlightX, thnx voor je reactie, zo te zien is het dus niet persee een uitzondering dat je spontaan na 2 dagen nog krampen kan krijgen. Jammer dat het bij jou niet voldoende was

@kleintje85, jeetje best heftig inderdaad. Heel goed dat je de tijd pakt die jij nodig hebt. Ik heb 2 weken geleden 1 dag ziekgemeld, dat was 2 dagen na het slechte nieuws. Ik trok het emotioneel even niet meer en had ook last van krampen (maar niet zo erg als cytoteckrampen). En vorige week 2 dagen ivm miskraam opwekken mbv cytotec. Vandaag op werk wel vervelende krampen, maar ik vond het niet erg genoeg om thuis te blijven. Zeker omdat ik vermoed dat ik het vruchtje al kwijt ben, want dat wilde ik graag thuis.. Merk dat ik het gelukkig al een goed plekje heb kunnen geven.. had bewust afstand bewaard tot de echo met de wetenschap dat het anders kan lopen, maar als het dan toch zo is, viel het me toch zwaarder dan verwacht.. daar heb ik me op verkeken.

7. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

Apr 5, 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Dat is knap van je dat je het al zo snel een plekje kunt geven, sterk hoor. Ik heb er emotioneel erg veel last van. Ik ontwijk mn gedachtes ook door spelletjes te gaan spelen en nu weer rustig aan werk op te bouwen. Zal vast niet de juiste manier zijn, maar goed. Dat zie ik dan wel.

8. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

Jan 12, 2017
    1,068
    999
    113
    Female
    Bij mij kwamen de krampen ook heel hevig terug. Moest echt puffen van de pijn. Dat vond de vk niet goed. Door gestuurd naar het ziekenhuis. Daar alsnog een curretage gehad. Ik heb ook echt een periode nodig gehad. Was heel emotioneel. Zoveel
    Gehuild. Nu 4 maanden later ben ik gelukkig veel relaxter.
    Nog niet zwanger, als het zo bedoeld is komt dat vanzelf. Heel veel sterkte, neem de tijd die je nodig hebt.

Share This Page