kolf ik wel goed??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamavanDdjim, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    dag meiden

ik heb een vraag , ik was gister weer aan het werk en moest dus kolven. nu was ik na 10 minuten alweer terug op de groep. dus een collega zei dat doe je snel, is dat niet veel te snel?
    nu ga ik dus zelf twijfelen. ik kolf inderdaad maar een minuut of , en heb dan meestal zon 150 cc. moet ik dan nog langer kolven, kan de melk dan weer opnieuw gaan toeschieten? ik kolf namelijk gewoon totdat er niks meer komt geen straaltjes.
    nu ben k helemaal onzeker
    ik kolf trouwens met de pump in style dubbel dus

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb dezelfde kolf als jij en ik kolf ook in 10 minuten 150cc, dus lijkt mij prima. Soms komt er bij mij dan nog een tsr en kolf ik nog even door en red ik soms wel 300 cc, maar niet altijd.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    !!
    Hoe doen jullie dat? Ik kolf maar 25 cc... Ik ben wel net pas begonnen. Zou dat schelen?

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hey meid,

Ik weet niet precies wanneer je kolft, maar is dat nog tussen de voedingen door? Want de dames die hier al eerder in dit topic hebben geschreven, kolven in plaats van een voeding. Dan kolf je meer, dan als je tussendoor kolft om een voorraadje op te bouwen. Aan de andere kant, ik heb zelf ook nooit dit soort hoeveelheden gekolft. Ik kolfde maximaal zo'n 100-120ml per keer (in plaats van een voeding). En ook als je net begonnen bent, moeten je borsten nog wennen aan het kolven. Waarschijnlijk zal het met de tijd mee wel beter gaan.

Groetjes Mariska

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Prima toch!! Hier kolfde ik eerst met de hand en ongeveer 4 min. per borst. Met de Avent enkele elektrische ben ik ongeveer 10min bezig.

@ratatosk, kolf je dan een voeding af of tussen de voedingen in?

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja inderdaad ik kolf tussen de voedingen in. Dan zal het daar aan liggen. Bedankt :) en sorry voor het off topic gaan.

7. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Juist blij mee zijn!:D
    Ik ben zo'n 35 minuten bezig voor ongeveer 150ml.
    Dit is dan wel een enkele handkolf (gaat sneller dan electrisch bij mij.) Ik zou juist graag sneller klaar willen zijn.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dan is dat normaal hoor! Hier kolfde ik vaak na 1,5u (als ik tussendoor kolfde), dan had ik weer aardig wat melk.
    Meestal kolfde ik 's morgens, dan dronk ze vaak maar 1 borst ipv 2. Zo had ik al snel een voorraadje bij elkaar.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Super toch, dat het zo snel gaat!
    Mijn borsten laten zich niet zo best kolven...drama!
    Dezelfde kolf gehad die jij hebt, dat ging wel het beste maar was nog niet spectaculair.
    Met Domperidon ging het wel stukken beter.
    Het is bij iedereen anders en jij hebt gewoon geluk.
    Kolven tot er geen straaltjes meer komen is volgens mij juist goed!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb ook dezelfde kolf als TS en ik kolf maar maximaal 5 minuten (dan komt er niks meer uit), ik heb dan meestal 200cc

11. Daar zou ik heel blij mee zijn.

Ik heb steeds met de swing gekolfd (beide keren tot 9 maanden) en moest vaak 30-45 minuten geduld hebben om er 150 cc uit te krijgen. De eerste keer vaak wel, tweede en derde sessie vaak niet meer.

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

De Pump in Style dubbel is vast heel duur he?

Ik wou dat je verschillende kolven goedkoop/gratis kon uitproberen...

En ik wou dat ik zo snel zoveel kon kolven. Wees er maar blij mee :)

@Misoh: ik gebruik dus ook de Swing. Heb jij ooit een andere kolf uitgeprobeerd? Ik zit zelfs te overwegen een handkolf aan te schaffen, maar ja das weer 50 euro... En je hebt geen garantie dat het beter gaat..

13. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    mijn pump in style heb ik heel goedkoop op mp gehaald voor maar 50 euro dat was echt een koopje :) en hij was maar 4 maanden gebruikt ik heb alleen een kolf setje nieuw gehaald

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik had de mijne ook van MP: helemaal compleet voor 150 euro.
    Amper gebruikt, kindje veel te vroeg geboren, hoop toestanden, gestopt met bv.
    Kleine was ook nog super mini toen ik daar was.
    Nieuwe onderdelen gekocht bij thuizorgwinkel en na de kolfperiode voor 155 euro verkocht :D (wel met heeeel veel flessen erbij).

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier de pump in style ook via marktplaats 140 euro en ook de "hulpstukken" nieuw erbij gekocht, die zijn niet zo duur.

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had mijn Pump in Style voor 180 op Marktplaats :)

Ik kolf overigens ook rond de 10 minuten en dan ben ik of leeg, of mijn rechterflesje is vol en moet ik wel stoppen :) Ik heb dan tussen de 200 en de 250ml. Soms stop ik zelfs eerder want ze drinkt maar 180 per keer en mijn vriezer ligt al vol!

17. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    jee wat kolf jij veel zeg lekker!
    ik vind dat ik wel weinig kolf ik kom echt niet verder dan 150 cc ook s ochtends niet. en als ik na twee uur weer kolf dan kolf ik haast niets:(

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik kolf 2x per dag en dan ca 200 ml. eerste keer iets meer, tweede keer iets minder soms. ik kolf dubbelzijdig handmatig.

Moonchild: misschien een idee: met twee (Avent) handkolven tegelijk dus. handkolf werkt bij mij ook veel fijner en het is minder gesleep.

Ben 10 min bezig, ik wacht wel altijd op een 2e tsr omdat dat echt scheelt in opbrengst. dus als de eerste keer de straaltjes stoppen dan even doorkolven dan komt er weer melk.

Deel Deze Pagina