Hangmat in de box: veilig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miepske1980, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Hoi allemaal.
    Ik heb een hagmatje gekregen wat je in de box kunt hangen. Het is gemaakt van canvas. Het idee is heel erg leuk. Maar ik twijfel aan de veiligheid van zo'n hangmatje, en dan vooral op het gebied van wiegendood / ademhaling. Heeft een pasgeboren kindje wel een goede houding in een hangmat; kan deze houding de ademhaling belemmeren.
    Wie kan mij hier iets over vertellen?

2. SannieM

SannieM Lid

29 jul 2013
    43
    0
    0
    Ik werk als Pedagogisch medewerker bij een kindero
    in Twente
    Op mijn werk hebben we een soort swing hangmat, kinderen vinden het heerlijk om er in te liggen (doet ze beetje voelen alsof ze nog in de buik liggen is mij verteld, vooral ook als ze erg last hebben van krampjes), maar op het moment dat ze beginnen te draaien gaan ze er niet meer in ivm veiligheid...

een collega van mij heeft zo'n hangmat voor in de box en die vindt het fantastisch, kindje vond het heerlijk om er in te slapen...zolang de hangmat van katoen is en de kleine niet draait kan hij hier veilig in liggen...

Bijgevoegde bestanden:

3. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je je kindje in je armen wiegt heeft het toch ook een gebogen ruggetje (zoals in dat hangmatje). Daar gaan ze ook niet dood van toch? Lijkt me dat als het echt gevaarlijk zou zijn ze ook niet verkocht (mogen) worden.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    jaa heerlijk!
    wij hadden er ook een, mijn zoontje vond er niet veel aan, kon er niet in spelen en slapen wou hij alleen in zn bedje... heel jammer...

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je bent er bij dus er kan weinig gebeuren lijkt me. En voor de duidelijkheid, wiegendood heeft NIKS met ademnood of stikken te maken...
    Als jij gewoon in de buurt blijft en oplet dat het er niet in een rare houding in ligt dan is het gewoon veilig. Nooit onbeheerd in zo'n ding laten liggen

6. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Dankjewel dames...
    Ik dacht ook wel dat het goed zou zijn, daarom heb ik de hangmat ook aangenomen, maar met al die verhalen tegenwoordig..... Zo wordt de Lodger ook sterk afgeraden ivm de houding en er schijnen ook kindjes in een lodger te zijn overleden... ik dacht, in een lodger liggen ze ook in een doek, dus vandaar mijn lichte ongerustheid.

Ik snap als ze gaan draaien, dat ze er dan te oud voor zijn, en natuurlijk blijf ik er ten alle tijden bij!
    Ik ga de hangmat zeker uitproberen

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    De hangmat die ik heb is trouwens van canvas... dus idd warmtestuwing (mogelijke oorzaak wiegendood) zal niet aan de orde zijn

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    alleen als ze veel spugen moet je oppassen.

Deel Deze Pagina