@ noonoo, juist goed dat je er over nadenkt en niet zo maar even een hondje ophaalt met als resultaat dat ze na ene tijdje weer weg moeten want oei het is toch wel lastig, veel werk, hij luistert niet en weet ik veel wat. Dus denk er rustig over en zodra je een keus hebt gemaakt goed rond kijken voor een goede fokker, dan komt het vast goed
Ik weet niet of je mij bedoelt, (heb voor de rest niemand zoiets zien posten) maar ik was toen we onze hond kregen al afgekeurd en was dus vaak de hele dag thuis. Alleen als ik de deur achter me dicht trok voor bijv. boodschappen begon hij met slopen, heeft 'ie afgeleerd omdat hij zag dat ik steeds terug kwam..
Het is heel goed om er voldoende over na te denken. Echter moet je er niet over gaan piekeren. Ik heb 3 honden in huis. Ja het vergt erg veel regelen en gedoe als we een dagje weg willen of spontaan besluiten ergens heen te gaan. Dat kan gewoonweg niet meer. Wij hebben daarnaast nog 1 hond met een enorm hoge behoefte tot bewegen en mentale uitdaging wat soms wel eens heel veel vraagt van de bewegingsvrijheid van onszelf. Komt zij niet aan haar beweging dan kunnen we garanderen dat we een hond hebben die uit haar bench breekt en alles sloopt. Ik fiets dus 4x per week minimaal 8 km met haar naast de standaard snuffel, poep en plas rondjes. Verder doen we nog fysieke en mentale uitdagingen als de flirtpole, springpole, denkspelletjes en zoekspelletjes. Maar ook de gedrags en gehoorzaamheidscursussen horen daarbij. Dat betekend dat ik met mijn drie honden dubbel zolang bezig ben omdat mijn andere twee niet zoveel beweging behoeven. Dus de andere laat ik samen uit om vervolgens nog op pad te gaan met de jongste. Dit allemaal regelen vergt veel maar het is dan ook mijn hobby om met de honden bezig te zijn. Ontspannen is voor mij een aantal rondes fietsen met de honden. Heerlijk weer of geen weer (het liefste nog geen weer want dan zijn er weinig tot geen andere honden op straat) Maar ik besef me ook dat het veel rust zou geven als we geen hond hadden. Het huishouden is nog een behoorlijke taak en pittig om bij te houden nu heb ik een redelijk ritme en balans gevonden in alles om het bij te houden en netjes en schoon te houden maar dat heeft me wel even tijd gekost. Dierenarts rekeningen kunnen erg verschillen. De jongste hond heeft een behoorlijk serieuze voedsel allergie wat dus betekend dat zij alleen pure vlees producten mag hebben. Krijgt ze dit niet dan zitten we binnen no time bij de dierenarts met een ernstig zieke hond. Hierdoor zijn de kosten al flink opgelopen in dat half jaar dat we haar nu hebben. (we hebben haar als herplaatser) De andere twee mankeren bijna nooit wat en kosten dus ook bijna niets extra's aangezien ik niet doe aan preventief ontvlooien en ontwormen. Zelf ben ik een voorstander van de herplaatsers aangezien deze vaak al goed alleen kunnen zijn en zindelijk zijn. Maar ja ik mag dan ook graag direct weten wat voor karakter ik in huis haal ivm het aanwezig zijn van straks twee kinderen en nog andere honden. Dan kan ik beter bepalen of de hond bij ons past of niet. beetje lang verhaal geworden maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat het prima te doen is als je maar echt je hart hebt liggen bij een hond en het niet als belasting ziet maar als toevoeging van het gezin en "hobby". Je zal wat meer moeten regelen dan dat je nu doet maar ook dat gaat wennen. Ik werk dan zelf "maar" 32 uur en dan onregelmatig en mijn vriend werkt 60+ uur in de week in onze eigen zaak. We hebben eigenlijk hierdoor maar 1 dag in de week dat de honden echt alleen zitten maar voordat onze zoon geboren werd zaten ze ook wel eens langer alleen. Daarom hebben wij ook meerdere honden en de vrije tijd die we dan hadden gingen naar de honden.
Wij hebben 2 honden en zijn ook beide overdag weg. Wij hebben bewust voor 2 honden gekozen zodat ze met elkaar konden spelen ed. En ze zijn net zo blij als ik 10 min weg ben of 5 uur Ik kan een heel verhaal typen maar daar heb ik geen zin in ik vind het prima te doen
Wij hadden de buren die de pup uitliet als wij werkten, ik werk avonds en mijn vriend overdag dus max 4 uur alleen. je kan ook voor een volwassen herplaatser of een asiel hond nemen, die hoef je vaak niet zindelijk te maken en zijn al gewend om wat langer alleen te blijven. ik laat ze sowieso 1 ronde van 1 uur uit per dag als ik minder tijd heb ga ik fietsen. ze worden 4x perdag uitgelaten de andere rondjes zijn ongeveer 20m. op vrije dagen lekker naar het bos en grotere wandelingen. wij hebben ook 2 honden.
Ik heb bewust gewacht met een hond totdat ik ook echt de tijd er voor had. Ik heb in het verleden een hond gehad, die ik overdag erg veel alleen moest laten ( beëindiging relatie) en ik vond dat echt vreselijk. Ik kon af en toe wel mensen zover krijgen om hem uit te laten, maar ook heel vaak was dat niet mogelijk. Hij kon niet met andere honden, was zelfs erg vals, dus hem uitlaten was ook niet zo gezellig. Ik vind gewoon dat de hond maar max een aantal uurtjes per dag alleen zou moeten zijn en zeker geen 10 a 12 uur. Onze hond kan nu prima alleen zijn en ook lang, maar als ik nu lang weg ben, dan vraag ik iemand om hem tussendoor uit te laten, omdat ik het anders zielig vind. Je moet gewoon veel tijd in een hond steken, kun je dat niet, dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Wij hebben geen hond om precies die reden, dan zou hij minimaal 3 dagen in de week de hele dag alleen thuis zijn, en daar vind ik een hond niet geschikt voor. Jammer, maar op het moment helaas niet anders. Ik zou het dus ook niet adviseren.
Nee, dat was iemand van de eerste pagina Klinkt prima zoals jij het geregeld hebt. Ik ben ook vaak thuis omdat ik vanuit huis werk maar moet ook wel eens een paar uurtjes weg. Dat is uiteraard geen probleem. Ik val meer over de mensen die de hond(en) hele dagen alleen laten
Wij hebben ook een hond. Werk zelf van half 9 tot 2 uur iedere dag, dus de hond is die tijd alleen. Dit houd ze prima vol. Als ik langer zou werken had ik het niet willen doen omdat ik vind dat een hond niet te lang alleen hoort te zijn. Ik heb haar 8 jaar terug met mijn ex man aangeschaft, hij werkt ploegendienst. Dus dat was voor ons een reden om een hond te nemen, omdat ze eigenlijk nooit langer dan 6 uren alleen was. Nu mijn man en ik gescheiden zijn woont de hond bij mij, omdat ze bij mij dus ook alleen in de ochtenden alleen is. Denk er goed over na, de eerste periode is gewoon enorm druk. Wij moesten er in het begin ook in de nachten uit omdat ze dan een plasje moest doen.
Ik heb ook een hondje, een chihuahua. Bewust voor een klein hondje gekozen, omdat ik die makkelijk mee kan nemen overal naar toe. Ik heb nu even geen werk, maar toen ik werkte kon hij gerust een middagje alleen zijn. Ging ik 's morgens lang met 'm wandelen, ging hij 's middags slapen als ik weg was en dan als ik terug kwam weer een klein rondje. Ging prima! Heel soms ook een hele dag alleen; ook dat gaat prima. Hij is wel hyperactief als ik thuis kom, dus dan moet hij wel echt wat aandacht 's avonds. Doe ik ook alleen als 't niet anders kan. Meestal breng ik 'm naar mijn ouders als ik een hele dag weg moet. Het is dus wel wat meer plannen en sommige dingen kunnen gewoon niet, maar ik heb 't er graag voor over.
Oh gelukkig, ik dacht al dat ik helemaal verkeerd over was gekomen Een hond zoveel alleen laten vind ik ook not done.
Wat belangrijk is, is ook naar het ras te kijken. Wij zijn hier ook van 7.00 tot vaak 17.00 van huis. Onze hond ( een bordeauxdog) is zo lui, dat ze de hele dag slaapt. Ze kan ook al die tijd haar behoefte ophouden. Het kan wel! Maar het is zielig als een hond overdag gewoon wakker is en veel wilt spelen en dan alleen is...
Helemaal eens. Hier ook 2 honden omdat het groepsdieren zijn. Ze willen gezelschap van iemand van hun roedel. Boeit ze niet of jij dat bent of de andere hond. Wij hebben bij beide honden bewust gekozen voor volwassen herplaatsers. Een pup opvoeden zag (en zie) ik niet zitten. Onze dochter is er pas bij later bijgekomen trouwens. Ik zou je dus adviseren om contact te zoeken met een asiel. De mensen die daar werken kennen de honden die er zitten en kunnen je goed adviseren of een bepaalde hond bij jullie past.
Ik heb een aantal reacties gemist zie ik, sorry! Maar nogmaals, een hond uit het asiel willen we niet in verband met dochter, ik vind het een te groot risico. Ook twee honden is vooralsnog geen optie, voor in de toekomst sluit ik het niet uit. Een pup heeft de voorkeur, we kunnen vanaf het begin af aan met z'n drieën een band opbouwen en hoeveel werk het ook is, juist dat heeft ook z'n charme. We hebben er veel over nagedacht en zijn geheel onverwacht toch nog tot een oplossing gekomen waarbij de hond uiteindelijk maar 2 dagen per week maximaal een uur of 4 alleen hoeft te zijn. Na veel lezen op diverse hondenfora lijkt dit best heel redelijk te zijn. Natuurlijk willen we hier naar toe trainen en dat heeft tijd nodig. Ik heb het op mijn werk aangekaart en binnenkort wordt besproken of ik gedurende een aantal weken een dag in de week vrij kan nemen. Daarna wil ik een dag in de week in mijn lunchpauze naar huis. Mijn man heeft het zelfde voorstel gedaan en daar is het inmiddels al akkoord. Op deze manier hebben we het vanuit de basis helemaal zelf opgelost, zonder tussenkomst van buren, familie ed. en dat vinden we ook fijn. Incidenteel zouden we nog weleens ergens een oppas kunnen regelen, maar dit is niet als structureel bedoeld.
Ieder zijn mening. Voor ons werkte het wel! Zowel voor de hond als voor ons was werken en een hond hebben geen probleem.
Goede oplossing, wat fijn dat het zo lijkt te gaan kunnen. En hier ook altijd bewust voor een pup gekozen altijd veel kleine kinderen in de familie gehad en ik wilde gewoon weten wat een hond had mee gemaakt en hoe hij reageert in situaties en day lukt alleen met een pup . En nu dus rond snuffelen welk ras het worden moet? Of heb je al bepaalde voorkeuren? Misschien leuk om eens naar een hondenshow te gaan daar zie je veel rassen ook de wat minder bekende en kun je vaak veel info krijgen van echte kenners van het ras
We neigen heel erg naar een labrador Belangrijkste redenen zijn het karakter en grote will to please. We vinden het leuk om een hond te hebben waar je echt wat mee moet doen. Ik heb echt uren zitten neuzen op sites, tig rasbeschrijvingen gelezen... De Cairn terrier hebben we ook nog overwogen omdat die iets kleiner en dus wat minder onstuimig is voor dochter. Het voelde alleen heel erg als tweede keus en we willen zó graag een labrador, dat we dat logge maar voor lief nemen. Dochter is ook geen doetje, dus dat loopt met goede begeleiding en training vast wel los Nu eerst afwachten of m'n werk akkoord gaat en als dat zo is gaan we op zoek naar fokkers.
Heb je de nova scotia duck tolling retriever ook bekeken? erg leuk, klein, retrieverras Nee hoor, gekkigheid. Ik vind Tollers geweldig en ALS er ooit nog een hond komt, dan zeker die! Maar labradors zijn ook heel erg leuk lijkt me een prima keuze gezien jullie eisen.
Ja die zijn heel erg leuk! Mijn man vindt ze niet zo geweldig, maar ik viel echt meteen voor die lieve, uiige blik Ze lijken me alleen wel pittiger dan de labrador...?