Ze hebben wel iets meer energie in zich dan de labrador ja maar ze zijn zo leuk! Zachtaardig, knuffelig en een subtiel formaatje. het lijkt me zo leuk om met zo'n hond te werken. Wij zouden een herplaatser nemen, bijna 4 jaar geleden, maar dat ging niet door. Nu heb ik een heel ander soort hond, beetje lui, beetje eigenzinnig en vooral dol op lomp doen; door de modder en de bladeren rollen en heel hard rennen. Maar apporteren....neuh zwemmen idem. Hij is lief hoor, maar mijn volgende (als!) hond mag wel iets meer pit hebben Maar jullie moeten natuurlijk beide achter de beslissing voor het ras staan. Eventueel kun je wel contact zoeken met een fokker om te vragen of je eens op bezoek mag komen ivm orientatie en besluitvorming. Wij zijn destijds heel vriendelijk ontvangen door een stel dat Tollers fokt in Kampen. We zouden toen ook voor een pup van hen gaan, maar dat ging niet door omdat hun teefje ineens een stuk eerder loops werd en dus eerder gedekt werd en dus zouden de pups ruim voor de zomervakantie al het nest verlaten. Ik studeerde op dat moment nog en wilde echt perse de zomervakantie thuis zijn met de pup. Zij mailden me toen nog met het berichtje van de herplaatser, die helaas twee chronische aandoeningen bleek te hebben wat qua behandeling levenslang erg kostbaar zou zijn. Maar dat verhaal terzijde Ik vond het toen erg fijn om even bij die mensen thuis te komen en de hond te ontmoeten die eventueel onze pup zou gaan werpen. Krijg je toch een beter beeld van het ras dan alleen van de info online.
Hier 18 jaar een labrador gehad.. Vanaf dat hij 8 weken was.. En is op 18 jarige leeftijd ingeslapen .. Dit beestje was op maar zelf dood gaan deed hij niet.. Lichamelijk was hij er klaar voor maar geestelijk wilde hij nog te veel.. Tot hij ineens in elkaar zakte en zijn lever er mee stopte.. Hartje ging gewoon door.. Hij lag op de grond kon niks meer naar kwispelde gewoon met zijn staart.. Op de tafel bij dierenarts wilde hij gewoon weglopen naar de auto kwispelend maar kon niet meer.. Kalmeringsmiddel gehad om rustig te blijven.. Voor de dodelijke spuit stopte zijn hartje al 😢zijn urn met zijn as staat hier op de kast.. 18 jaar ons maatje geweest.. Dus labrador goede keus zijn zo lief.. Nu een nieuwe hond een husky wat een wereld van verschil hahaha maar ook over hem durf ik te zeggen.. Buitenkant husky met 1 blauw oog en 1 bruin oog maar binnenkant labrador ook zulke goeie karakters super.. Alleen kost hij wat meer tijd.. Flinke beweging lopen/rennen /fietsen maar ook een heerlijke hond. Hij is nu bijna 2 jaar en kregen hem toen hij 8 weken was.. We hadden een kind van 4 jaar kind van 1 jaar en zwanger van de 3e het was druk maar we hadden het er voor over.. Ik was thuis .. Nam hem en mijn 2 later 3 kinderen overal mee naar toe.. Het kost veel tijd een hond (mijn hond is nu aan het puberen) 2 maanden de schrik van onze leven onze hond had een epileptische aanval.. En ja dat zit je idd met de kosten.. Dat kunnen we dragen al kost het ons 1000 euro het is onze gezinslid en husky's staan er om bekend om heupafwijkingen te hebben.. Of later te krijgen.. We hebben ons er in verdiept.. Dat gaat geld kosten dan.. Dat moet je kunnen betalen .. En er voor over hebben.. Ik zou onze puberende husky niet willen missen hoor .. En zometeen met 4 kleine kids.. Alleen 1 nadeel van hem is.. Hij kan echt lomp zijn met zijn grote dikke poten haha.. En de kids zijn gek op hem hij doet geen vlieg kwaad.. Alleen jammer veel mensen zijn bang voor hem.. Want een husky heeft geen goede naam.. En je moet zo'n 1 keer per maand een nieuwe riem kopen haha dure voor, rouw vlees ze zijn duur maar het is het zo waard.. Hij eet vaak nog duurder dan wij haha
Oh ja kijk ten aller tijden goed naar de ouders van je pup en de juiste papieren.. Hebben wij ook gedaan.. Zijn vader was best vel en zijn moeder heel zacht aardig zeg maar.. Het kon dus 2 kanten opgaan bij onze hond te vel of te lief.. Mijn ouders namen een husky uit het zelfde nest.. Onze hond was te lief en die van me ouders ook heel lief maar ook weer heel vel.. Moet zeggen wij namen een risico maar was ook meteen van mening ligt eraan hoe je een hond opvoed.. En ik kan zeggen wij hebben echt geluk gehad.. Hier verderop woont een herder en mijn god wat een gevaarlijk beest.. En daar mogt mijn hond echt niet in de buurt komen. Dat zeiden die mensen ook wat dan word me hond gewoon dood gebeten.. 😢 en dat beest word geslagen joh met riem ik zie dat zo vaak.. Me hart breekt dan hoor .. Helaas zal die hond nooit herplaats kunnen worden naar moet eigenlijk afgemaakt worden.. Schandalig gewoon .. Wel merk ik vaak het jacht instinkt van mijn hond.. Met konijnen enzo en het janken als een echt wolf.. Irritand maar ook heel mooi.. En hij praat op zijn manier als hij uit wil haha best komisch en spelen laat hij ook merken of hij komt met zijn grote poten op je schoot zitten.. Maar als het onweert zit hij als een mietje achter me
Misschien een volwassen hond uit het asiel die bij jullie situatie past? Een rustige, volwassen hond kun je over het algemeen langer alleen laten dan een drukke puber - laat staan een pup. Puppies zijn heel leuk, maar kosten enorm veel tijd! Als je die tijd er in het begin niet in kunt steken, moet je geen pup nemen. Er zitten zoveel leuke volwassen honden in het asiel, echt niet alleen maar probleem gevallen of oudjes!