Een hond uit het buitenland?

Discussie in 'De lounge' gestart door nirak1978, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Je doet net alsof het broodfok is. De honden daar worden niet met opzet gedekt. Het zijn vaak straathonden of ongelukjes. De puppies worden afgegeven of gedumpt en van straathonden zoveel mogelijk gered. Alle honden die via de stichtingen binnen komen worden geholpen. En ze stimuleren het volk ook om de honden te laten helpen.

2. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Wij hebben vorig jaar 2 honden uit het buitenland geadopteerd. Eentje uit Spanje en eentje uit Griekenland. Ik kom zelf uit Spanje en weet hoe ongelooflijk slim die straathonden zijn. Toen ik daar opgroeide hadden we ook een hond die we van de straat hadden geplukt. Geweldig beest was dat!
    Honden in asiels in NL zijn vaak rashonden. Rashonden worden vaak niet zo oud en zijn vaak doorgefokt. Ik heb er zelf niet zo veel mee.
    Ik heb altijd asbakkenrasjes gehad. Ik snap overigens niet dat mensen hun honden uberhaupt naar het asiel brengen. Het is toch een gezinslid... Als je kind stout is breng je hem toch ook niet weg...
    Afijn, onze twee honden zijn geweldig, heel erg lief (ondanks hun slechte start van het leven, eentje zat zelfs al in het dodingsstation) en gezellig. Ze zijn perfect met de kinderen van mijn man, en we kunnen echt niet meer zonder ze.
    In het begin was het even wennen, maar ze hadden snel genoeg door dat het nu goed is. Ze zijn heel chill thuis en luisteren buiten heel goed.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ken iemand die haar hond uit Italië heeft gehaald. De hond werd daar erg mishandeld en toen ze de hond hier kreeg was de hond ook broodmager en had grote verwondingen aan haar hoofd (gebroken schedel).
    Nu is de hond helemaal gezond, gelukkig en blij. Ze luistert goed en is dol op aanraking.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Een rashond met papieren zie je nagenoeg NIET in het asiel. In de voorwaarden van de fokker staat namelijk meestal dat dit niet eens mag.

5. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik heb tien jaar geleden een hondje uit Hongarije gekocht.
    ze zeiden tegen mij dat het betrouwbaar was en dat ze alle inentingen etc had gehad.

ze komen veel te vroeg uit het nest gehaald,
    ze krijgen amper te eten, echt alleen om te overleven.
    die van ons had dus geen wormkuur gehad, kreeg enorme wormen.
    ze had verlatings angst en moest bij een nest gezet worden anders zou ze doodgaan van heimwee. at helemaal niks.
    de leeftijd klopt niet.

mijn boxertje is altijd veel kleiner gebleven dan normaal was.
    wel een lief hondje en ze heeft tien jaar geleefd.

ik zou het nooit meer doen. het is niet betrouwbaar.

succes

6. ShampooL

Klopt ja.

Wel zie ik ontzettend vaak van die stafford/terrier/bulldog-achtige rassen in het asiel. Ik denk omdat die honden vaak door een bepaald soort mens wordt aangeschaft vanwege hun look.
    Ik zie dat hier ook veel gebeuren. Grote honden worden aangeschaft door (jonge) mensen die eigenlijk niet echt een vaste baan hebben of een vast huis. Dan hangt dat vooral op straat en dan is het ontzettend cool om zo'n grote hond te hebben. Mja, dan blijkt zo'n hond toch wel meer werk te zijn dan gedacht, of omdat ze een nieuw huisje/baan/relatie krijgen past die hond niet meer in hun leven en dan wordt de hond weer achtergelaten in een asiel.

Niet zeggende dat dit altijd zo is natuurlijk, maar ik zie het hier vaak gebeuren. Er wordt niet goed nagedacht over een hond.

7. ShampooL

Overigens ben ik wel van mening dat honden in een asiel in Nederland, Belgie, Duitsland of Frankrijk het beter hebben dan in bepaalde landen in oost of zuid Europa. Ik kan me voorstellen dat mensen dus juist daar een hond vandaan willen halen. Zoiets juich ik ook alleen maar toe, maar zorg wel dat het via een goede organisatie gedaan wordt.

8. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Eens!

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    vaak zijn die honden tussen de 1 en 2 jaar, volop in de pubertijd. Het is vreselijk. Hier lopen ook veel van die patsertjes rond met Staffords.. Jaar later zie je ze nooit meer lopen in het park, rara waar die honden zijn.

Deel Deze Pagina