Huisdieren die doodgaan...bah!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mus, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Gelukkig mag je het hier ook even ergens anders over hebben..
    Vandaag is ons konijn overleden. Gisteravond heeft ze een tia gehad en we zijn direct met haar naar de dierenarts gegaan. Daar kreeg ze een spuit tegen de hersendruk, maar het hielp allemaal niet. Die avond heb ik haar nog geprobeerd te voeren, maar ze at niets. Ze was zelfs al aan de achterkant verlamd. Dan hoop je maar dat ze de avond overleeft. Maar helaas, vanmorgen vonden we haar in het hok. Haar vriendjes probeerden haar warm te houden door er dicht tegenaan te blijven zitten, zo zielig! Was (ben) er echt kapot van... je snapt het niet. Duizenden kinderen willen en krijgen een konijn omdat ze dat zo leuk vinden, vervolgens wordt het hier en daar verwaarloosd, maar blijft het leven.. Wij hebben ons best gedaan ons konijn een zo goed mogelijk leven te geven en ze sterft.. Ergste is ook nog.. tweede in een half jaar. Vorig jaar oktober is ons andere konijn overleden. De andere twee konijnen hebben we nu maar lekker naar binnen gehaald... :( Bah..

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    He gatsie.... :cry: Ik weet precies hoe je je voelt!
    Ons konijn is voor 2 jaar terug ook overleden, ik vermoed aan hetzelfde. Kon bijna niet meer bewegen, at en dronk niks en kronkelde echt door de kooi van de pijn. Ik heb Mr. Sniffles (zo heette hij) toen bij me genomen en hem tegen me aangehouden en rustig proberen te maken. Is gelukkig goed gelukt... tot het eind. Ik heb nooit geweten dat konijnen kunnen gillen, maar hij gilde het uit van de pijn... :cry: en toen was het afgelopen... Ben er ook erg verdrietig van geweest.

Heel veel sterkte en verwen je andere konijntjes maar extra veel!
    (((((KNUFFF)))))

3. Jmr

Jmr Niet meer actief

Getsie meis! Dat is nooit leuk! Die andere twee konijntjes zullen nu ook wel verdrietig zijn....voor een ander lijkt het misschien "maar" een hond of een konijn, maar daar kun je echt harstikke verdrietig over zijn!

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Pffff wat erg! sterkte zeg! :(

Ik heb heel erg een sterke band met al mn dieren en weet hoe kapot je daarvan kunt zijn!

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hallo,

wij hebben ook een konijn en die is ook al een paar keer ziek geweest. had een paar keer gas in zijn maagje en daar zijn ze ook heel ziek van. heeft ie nu twee keer gehad. beestje heeft dus ook al een vermogen gekost want zeker de eerste keer was het op zondagnacht dus weekend en avond toeslag en hij moest infuus, pillen en spuiten weet ik wat allemaal. maar dat maakt allemaal niet uit. ik ben heel blij dat ie het nog doet. ook moestten we hem toen medicijnen geven met een spuitje enzo. heel zielig. ben nou iedere dag blij als ik hem vrolijk door zijn kooi zie rennen en in de zomer lekker buiten in zijn ren.

bij mij thuis hebben we ook een hond. een golden retriever en dat beest is bijna 14 jaar. wordt nu dement, blind en doof maar oh wat zal ik hem missen als ie er vandaag of morgen niet meer is want je moet realistich zijn... dat beest is al echt stokoud. volgens de dierenarts is al dik in de 90 als mensenleven.
    maar als ik kom dan is ie nog zo blij als ie mij ziet. hahaha
    nee, van beesten kun je heel veel houden.

sterkte ermee

6. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Oww ik vind t echt rot voor je!
    Ik had toen ik 12 was een cavia en die werd ook op een mystirieuze manier ziek, kon niet meer eten werd zwak etc. Op een dag lag hij zo zielig in zn kooi, toen ben ik er maar naast gaan zitten en m gaan aaien. Ik dacht daar knapt ie wel van op! Opeens haalde hij 1 keer heel diep adem en toen was t afgelopen! Mijn cavia is dus overleden waar ik bij zat. Sommigen zullen wel denken: mens t was maar een cavia hahahah maar soms krijg ik nog wel s een brok in mn keel als ik er aan terugdenk...
    Heel veel sterkte!

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    aaah mus wat sneu dat je konijn is overleden *knuff*
    moet er niet aan denken dat onze beestjes dood gaan helaas komt dat moment er wel maar hoop nog lang niet.

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ow meissie wat erg! ik heb zelf 4 konijnen (had er 5) en toen die ene dood ging heb ik echt tranen met tuiten gehuild. Soms vervloek ik ze weleens maar als iemand dan zegt "joh dan doe je ze toch weg" dan krijg ik al een brok in mijn keel. Kan me dus helemaal indenken dat ze verdrietig bent **knuff**

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hey meid,
    dan was het gisteren een zwarte dag voor ons allebei...
    Mijn schildpad heb ik gisteren dood gevonden...
    Blijkbaar was een warm hok,een warme lamp en een warmtematje niet genoeg voor de extreme kou van afgelopen week.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    sneu zeg, sterkte allemaal.
    Een huisdier is net zo goed een waardig lid van je geizn. Gevoelsmatig in ieder geval.

11. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi, veel sterkte meis, ik weet (jammergenoeg) hoe erg het is als je huisdier overlijdt. Wij hebben het hier 2 maanden geleden gehad met onze allerliefste hond van 3,5 jaar.
    En tsja, er zijn mensen die noemen het "maar" een dier, maar goed, die weten niet beter.
    Het hoort er jammergenoeg bij en dit is het nadeel van huisdieren hebben.
    Wij hebben hier 2 katten rondlopen van 18 en 15 en ik hou mijn hart vast.
    Van ons puppie (sinds 1 maand) kan ik wel genieten, maar voelt heel soms toch alsof ik me er maar niet te veel aan moet hechten, want je weet tenslotte maar nooit. (gelukkig is dat maar heel af en toe hoor, 't is een schat van een beesie ;))

12. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Maud77 en Mel1977 jullie ook een *knuf* terug hoor..jullie zullen nu wel hetzelfde voelen als mij.
    Gisterochtend lag ze dus dood in haar hokje, ik trof mijn andere konijn in oktober dood aan, maar toen was hij nog een beetje warm. Toen ik hem eruit tilde, was dat niet zo eng. Maar dit keer was mijn konijn al helemaal stijf, koud.. toen ik haar vast wilde pakken schrok ik! Het voelde verschrikkelijk aan..al had ik natuurlijk niet anders verwacht :( Ik durfde haar amper in het vervoersmandje te tillen. Dan breng je haar vervolgens naar de dierenarts, zitten er twee konijntjes in de wachtkamer, waarvan er 1 als twee druppels water op haar leek! Nu hield ik me vrij sterk toen ik aan de balie stond om haar af te geven, maar toen ik van het levende konijntje naar de teruglopende assistente keek en ze me het mandje leeg terug wilde geven, hield ik mijn tranen echt niet meer in! :( Bedankt voor jullie reacties meiden, om het even van je af te krabbelen is fijn en de reacties met het begrip ervoor ook. Want inderdaad, ik denk niet dat veel mensen het zullen begrijpen. Thanks!

Deel Deze Pagina