Wie bel je als de bevalling gaat beginnen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door dinh, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij vragen ons af, wie moeten wij straks gaan bellen, als de bevalling gaat beginnen.

Na de traumatische ervaring van vorig jaar, zijn we nu onder controle bij het ziekenhuis, waar we om de twee weken een afspraak hebben met de VK. Maar nu vragen we ons wel af, wie we straks moeten gaan bellen, als de bevalling gaat beginnen.

Ik hoor namelijk wel eens verhalen, dat je dan de VK moet bellen, die komt eerst naar je huis toe en die geeft het signaal wanneer je naar het ziekenhuis mag. Maar wij zijn dus niet onder controle bij de gewone VK, maar in het ziekenhuis. Hoe gaat dat dan in zijn werk?

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat gaan ze je in het ziekenhuis uitgebreid vertellen :)

Bij de open avond in ons ziekenhuis is verteld dat als je bij de vk loopt je dan die belt, loop je bij de gyn dan bel je simpelweg het ziekenhuis. De verpleegkundige van de afdeling bepaald dan in het gesprek met jou of je moet komen. Dat kan betekenen dat je soms ook weer naar huis wordt gestuurd als het toch te vroeg is, maar dat vinden ze niet erg. Komt vast helemaal goed meis :)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij waren bij de gyn onder controle maar de verloskundige zou de bevalling doen als alles goed gaat. We kregen bij 37 weken ongeveer een gesprek waarin we te horen kregen wanneer we moesten bellen. Ik moest gewoon naar de kraamafdeling bellen om te melden dat ik eraan kwam en dan verbond ze me ook even door met de verloskundige. Hierdoor wisten verpleegkundige en verloskundige dat wij verwacht werden.

Wanneer je moet bellen is afhankelijk van je situatie. Meestal is dat na een uur weeën om de 5 minuten, ik moet direct bellen als het begon dus heb gebeld toen mn vliezen gebroken waren en nog voor ik me aangekleed had, had ik weeën om de 2 minuten.

4. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik mag Bellen en Komen vanaf wee 1 !

Beval in het UMC radboud !

5. Wij dus ook.... dat treft.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ziekenhuis moet je gewoon bellen als het begonnen is. sowieso geeft de gyn daar nog uitleg over hoor in het radboud

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het lijkt me idd ook dat zh daar uitleg over geeft. Ik beval ook in het zh en loop daar ook de controles. Heb hele folder meegekregen met alle telefoonnummers en uitgebreide info mondeling over het 'hoe en wat'. Bij twijfel gewoon vragen bij eerst volgende controle.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    De kraamzorg wil ook graag weten dat ze bijna nodig zijn. Voor thuis moest ik bellen zodra ik weeën had, bij een zh bevalling geloof ik als je naar t zh ging (als je direct naar huis mag natuurlijk)

9. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik beval in het zkg. Ik moet de verloskamers bellen als mijn vliezen gebroken zijn of als ik bloed verlies. Begint het met weeen dan bel ik als ik een uur regelmatige weeen om d e 5 min heb. Dat is iig standaard procedure.....

10. Ik heb gevraagd, wat we moeten doen, als de bevalling gaat beginnen. Nu zitten we op een termijn, dat wanneer er bloedverlies, vruchtwaterverlies en pijn, dat we meteen moeten bellen en meteen naar het ziekenhuis moeten gaan. Later, krijgen we nog verdere instructies.

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik sta onder controle van de gync. en de vk en moet een speciaal nummer bellen van de versloskamers. Dat is rechtstreeks en die bepalen hoe en wat. Daar is ook een VK en Gync. aanwezig.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als het goed is krijg je ook nog een kaartje waar alles op staat.

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik was op medische indicatie overgegaan naar de vk in het ziekenhuis. als ik symptomen kreeg die leken op een bevalling, dan moest ik naar het ziekenhuis bellen en eigenlijk bij de eerste weeen meteen komen. is er toen niet van gekomen, omdat ik met 39+2 ben ingeleid

Deel Deze Pagina