hallo Ilja mijn zoontje van 2 weken oud spuugt erg veel (met kracht) ook herkauwd ie zijn eten en lijkt ie nooit genoeg te hebben. nu doet t me steeds denken aan reflux. begonnen met verdikte voeding en hij spuugt nog steeds wel, maar niet meer zoveel. wel lijkt hij er nog last van te hebben. moeilijk slapen, alleen huilt hij niet overdreven veel. alleen savonds en in de namiddag. maar goed mijn oudste was een echte huilbaby dus ben wel heel wat gewend op dat gebied. nu vraag ik me af, is die speciale voeding afdoende of is een bezoek aan de huisarts voor evt medicijnen gewenst? groetjes susan
ben in middels bij de huisarts geweest, hij denkt dat we ons zoontje overvoeden en daarom zoveel spuugt. hij is dik 6 pond 3 weken oud en drinkt 7 keer 90. lijkt me neit veel te veel toch? ook zegt hij dat hij zowiezo nog geen medicijnen mag mocht hij wel reflux hebben. vanaf hoe oud mag dit dan? hij huilt nu namelijk onderhand van voeding tot voeding en tis zo zielig dat hij dr zo last van heeft
Wat is zijn exacte gewicht momenteel? Medicijnen kunnen ook op hele jonge leeftijd gegeven worden, maar dit wordt meestal door een kinderarts voorgeschreven. Ilja
bedankt voor je snelle reactie. vandaag op het cb geweest. hij weegt 3530 dus volgens hun was 90 ook teveel aangezien hij in 2 weken tijd 2 pond is aangekomen! we hebben een brief meegekregen voor de huisart dat hij ons moet doorverwijzen naar ka omdat hun vermoeden ook reflux is. heb jij nog andre tips voor ons om die tijd door te komen aangezien mijnheertje nu dus wel de hele dag door huilt en we nog 1 van 1,5 hebben die in de peuterpuberteit zit.
6 flessen van 90cc of 7 flessen van 75 cc zouden mooi zijn. Zorg dat hij de flessen niet al te snel leeg drinkt. Laat hem maar moeite doen om het eruit te zuigen. Eventueel een kleinere speen gebruiken. Daarnaast het ledikantje wat schuin zetten zodat hij met z'n hoofd wat hoger ligt. (bijvb wat boeken onder de poten) Tijdens het flessen hem goed rechtop houden en tussendoor regelmatig laten boeren. Wat soms ook wil helpen is om wat vaker kleinere beetjes aan te bieden. De voeding wat dikker maken had je al gedaan. Hopelijk kan je snel terrecht bij een kinderarts voor meer duidelijkheid. Ilja