Nou dat is dan wat je zegt hoe je daar als ouder zelf mee omgaat idd. Ik kom.ook uit een groot gezin + pleegkids nou dat was echt wel af en toe een bende hoor. Niet vies maar overal lag wel wat. En het huis van dat nieuwe gezin ziet er in mijn ogen niet schoon en opgeruimd uit. En er valt gewoon niet tegen op te poetsen met zoveel kinderen in huis.
Ik heb weer genoten. Heerlijk om te zien hoe het er in die gezinnen aan toe gaat! Ik heb me wel verbaasd over hoe het er in die nieuwe familie aan toe gaat, maar zo te zien gaat het allemaal goed. Ze hebben al flink wat jaren ervaring, en als er al die jaren geen armpje uit de kom is geschoten, dan zal hij wel een prima techniek hebben ontwikkeld 😉 En dat kindje in het campingbedje? Luxe is anders, maar de kinderen zien er gezond uit, voor zover ik die eerste aflevering kon inschatten. Mijn eerste indruk van de familie Deijs was ook niet al te positief. In die flat toen, wat een rommel en armoede, en wat deed die vader weinig in het huishouden en met de kinderen... Maar nu vind ik het heel lieve mensen. Wat ik me wel af blijf vragen is wat die mensen voor inkomen hebben.
Die quadackers vind ik helemaal niks en dan doel ik voorname oo vader.. Hoe hij de kinderen optilt, aardappelen schilt met een oeuk in z'n mond brr.. Valt me ook op hoe ongezond bijna alle gezinnen eten.. Witbrood (60 suikerklontjes per heel brood), chocopasta erop (puur suiker) boterhammen worden in de doos geknald.. Koekjes mee naar school (suiker) en pakjes appelsap (suiker) en s morgens bij het ontbijt Yogi drink en chocolademelk (beide tig suiker) en dan afvragen waarom de kinderen zo hyper zijn Vader quadacker ziet er ook niet bepaald als een happy papa uit.. Lijkt eerder een sport voor hem om zoveel mogelijk kids te hebben dan dat hij er blij mee is.. En dan dat campingbedje onder de tv pfff Mijn vraag is dan ook of je de wens als ouders (zoveel mogelijk kinderen) boven je kinderen plaatst.. Als ze minder kinderen hadden hadden de kinderen apart het misschien wel beter.. Meer aandacht, eigen kamer, etc etc.. Bij de Baumgards vind ik dat dit prima in balans is, maar bij dit nieuwe gezin heb ik meer het gevoel dat de ouders hun eigen belang voor die vd kids stellen
Mishandeling en AMK vind ik ook nogal ver gaan Kinderen lijken aardig tevreden en verder gewoon goed verzorgd. Tsja dat eten, ik zit ook altijd verbaasd te kijken! Maar ik denk dat het makkelijker en goedkoper is dan gezond en vers eten ... anders snap ik het ook niet ... Ik heb het idee dat ze bij de Baumgards nog het gezondste eten van de drie.
Wat is er zo erg aan wit brood eten? En wie zegt dat ze dit elke dag krijgen? Chocoladepasta op brood vind ik verder ook niet zo'n drama. En tsja die chocomelk en yogi, het is misschien niet heel gezond nee maar er zijn zat kinderen die slechter te eten en drinken krijgen.
Wat ik me wel afvraag is hoe ze die vakanties kunnen betalen. Dat kunnen wij dus echt niet.. laat staan met zoveel kinderen + aanhang en dan ook nog naar het buitenland... Vind die vader van dat nieuwe gezin echt niet leuk. Buiten dat armen trekken (waarvan ik al zei dat hij mss iets aan zijn arm heeft), gaat hij echt ruw met de kleintjes om en hij maakt zo'n botte opmerkingen.
Als dat het ergste is wat je omschrijft mbt de voeding, valt het enorm mee. Er zijn gezinnen (met veeeel minder kids) die ongezonder eten. En even eerlijk, ik had vroeger niemand in mijn klas die thee en een appel mee kreeg. Iedereen at koekjes MET suiker en dronk appelsap/sinaasappelsap en dergelijke.
Sport of geen sport, die nieuwe vader is i.i.g geen luie donder wat betreft het klaar staan voor zijn kinderen * wakker maken s morgens * elke ochtend ontbijt maken * brood trommeltjes vullen * helpen met naar school brengen * Koken en opscheppen * luiers verwisselen * Samen de kids onder de douche en in bed stoppen. Nu begrijp ik die reactie van eergisteren van zn vrouw over het werken buitenshuis. "anders ben je dag en nacht weg" Zei ze. Die zag zichzelf al dag en nacht in haar eentje ploeteren in huis met de kinderen..
Er zijn kinderen die helemaal niks als ontbijt krijgen dus dan liever wit met choco dan niks hoor Hier eten ze smorgens ook graag wit brood met choco nou dat krijgen ze eens per week ofzo de rest bruin brood. Maar valt me wel op dat alle groente uit pot of blik komt. Bonen uit pot jak waarom niet een zak verse bonen denk ik dan zoveel gezonder. Ze geven ook maar 100 euro pw uit aan eten zeiden ze dat is echt weinig met 11 kids en 2 volwassenen wij met 5 zitten daar ruim over. Maar wel alles vers. Wat aten ze trouwebs absurd vroeg half 4 !!! Das toch geen avond maaltijd ? Vond het gister wel leuker dan de eerste dag. De kindjes zien er netjes uit.
Ja precies, vind het daarom nogal overdreven daar zo op te reageren. Hier word ook best veel wit brood gegeten en me zoontje mag van mij kiezen wat hij op brood wil. Kiest hij smeerkaas is dat prima, maar wil hij jam of chocoladepasta mag dat ook. Ik vond de 2e aflevering ook leuker. Al vind ik de Deijsjes en de Baumgards het leukst om naar te kijken.
Hier eten we ook wel vaker wit brood hoor. En ja ze krijgen ook chocopasta erop als ze dat willen. Voel me daardoor geen slechte moeder ofzo haha
Nee ik ook echt niet haha. Ik vind trouwens die oudste zoon van Ingrid (die nu zelf vader is) zo'n schat. Lijkt me echt een lieve jongen. En zo schattig dat ie dan regelmatig z'n moeder even belt met vragen over de kleine.
Tsja, jullie kunnen vinden dat ik me aanstel, maar elke dag wit brood, yogi, chocomelk, appelsap, chocopasta, hagelslag,koekjes met suiker,en al die troep is echt tientallen suikerklonten per dag en 0,0 voedingswaarde... weet niet of iemand van jullie zich verdiept in suiker in voeding, maar er is niet voor niks zoveel diabetes/overgewicht en hart en vaatziekte in de wereld.. kinderen krijgen geen bouwstoffen binnen, alleen een hoop toegevoegde suiker, maar in al dat eten is geen vitamine te bekennen hoor.. Een keer pasta op het brood ala, maar hun eten ALLEEN maar suiker achter elkaar.. niet 1 ding per dag ofzo, nee het hele scala Kijk deze docu over de ''brooddozen'' op de scholen in Belgie, binnen nu en 10 jaar schat deze arts dat bijna elk kind bij haar komt vanwege overgewicht of andere gezondheidsproblemen.. deredactie.be video: Een maand zonder suiker, wat deed dat met Tim Verheyden? In 1 wit brood zitten dus ruim 60 toegevoegde suikerklonten die je lichaam helemaal niet nodig heeft.. Ouders zeggen dat kinderen druk zijn ( quadackers) geen wonder ze leven en ademen op suiker.. En heb ik gezegd dat het kindermishandeling is nee hoor.. valt me gewoon op dat ze zeer ongezond leven.. En die nieuwe familie besteed 100 euro per week voor 13 personen aan voedsel... is iets van 1 euro per dag per persoon.. daar kan je ook niet gezond van eten Ik zou er dan voor kiezen om of te gaan werken en dus gezondere voeding te kunnen kopen, of toch voor minder kinderen te gaan zodat ik ze sowieso wel gezond kan voeden, maar that's me
Die vakanties worden neem ik aan door de NCRV gesponsord, net als vorig die bruiloft, vakantie naar Suriname en dit jaar dat doopfeest. Anders hebben ze niets om te laten zien op tv
Tja...gehakt is ook niet gezond... Hier absoluut geen witbrood.. Het liefst helemaal geen brood. Maar met zoveel kinderen en luiers...volgens mij kunnen ze nu eerst niet anders. Trouwens dat kindje dat haar broertje schopt krijgt wat mij betreft te weinig straf voor wat ze doet. Als onze dochter onze zoon zo zou schoppen dan zou daar wel veel meer over gesproken worden dan alleen: dat mag niet... Maar ook dat zal wel te maken hebben met de tijd en de vele kinderen. Ik denk dat de Surinaamse familie gewoon veel strenger is en het daarom om beter loopt. Huis is schoon...kinderen ( lijken) goed te luisteren... Ik vind die vader ook erg leuk.
Ja maar die moeder praat altijd wel erg over hoe geweldig ze allemaal zijn, en als je een koekjeszaak wil opzetten doe je dat toch gewoon? Die vrouw praat daar nu al jaren over en nog steeds is het niet gebeurd. Dat vind ik wel een beetje apart. En ik heb een beetje het idee alsof ze dit programma gebruiken om meer naamsbekendheid te verkrijgen (nou ja vooral die vrouw dan).
Het gaat inderdaad wel heel vaak over de koekjes haha. De baumgards zijn mijn favoriet, die vader is echt een toffe kerel.