Een huis vol is terug met nieuwe zomerserie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Robijn89, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.735
    27.371
    113
    Vrouw
    Haha ik ook! Kan ik wel 3 paar voor kopen en een jaar vooruit :p

Spectre vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.735
    27.371
    113
    Vrouw
    Ideale anticonceptie, er zal altijd wel een broertje of zusje binnenlopen haha!

(Maar als ik kijk naar mijn ouders, geen enkele oom of tante heeft een groot gezin. Voor hun allen was opgroeien in een groot gezin reden om te zeggen: sorry dominee, hallo anticonceptie. Ben dankbaar dat ik geen 9 om mij heen heb haha)

Spectre vindt dit leuk.
  3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.911
    3.662
    113
    Vrouw
    Ze slapen toch gewoon in de gang met een kastdeur ervoor? Althans, dat idee krijg ik:roflmao:

Sado vindt dit leuk.
  4. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Zij kochten er 6 paar voor toch?:D

5. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn man kreeg zowat een rolberoerte toen die vader ging afrekenen :roflmao:
    Maar goed het was ook geen van Haren ofzo.

dat hoofd bonken kan ook prikkelverwerking zijn.
    En dat die kinderen daar overprikkeld zijn geloof ik direct:rolleyes:

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Ik bonkte vroeger ook, en thuis was t gewoon rustig hoor :p. Is inderdaad een prikkelverwerkingsding volgens mij.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.679
    8.422
    113
    Vrouw
    Mijn oudste deed dit ook. Toen was het ook nog rustig in huis. Hij heeft waarschijnlijk ook moeite met het verwerken van (teveel) prikkels.

spruitje80 vindt dit leuk.
  9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.252
    113
    Ik kan mij niet voorstellen dat opgroeien met zoveel kinderen goed of prettig is voor die kinderen. Altijd lawaai nooit en nergens privacy of tijd voor jezelf. En standaard (op wat uitzonderingen na) te weinig ruimte, geld en met name tijd. Met zoveel mensen in een huis is er gewoon geen tijd om alle kinderen echt aandacht te kunnen geven. Er zullen er altijd bijzijn die ondergesneeuwd of juist overprikkeld raken. Of oudere kinderen die als surrogaat ouder moeten optreden. Ik ben absoluut voor helpen in het huishouden. Maar in dit geval ben je als moeder bijna volledig daarmee bezig (of je laat het verder maar langs je heen gaan). Of je zet oudere kinderen vol in.

Er zit natuurlijk ook wel verschil in de gezinnen. En met hoeveel ze zijn. 5 of 6 is heel wat anders dan 9 of 10 zeg maar.

Ik zie bij de familie Adema juist veel structuur een net huis en ouders die erg betrokken zijn. Terwijl ze daarnaast ook een eigen leven hebben met werk, vrienden en hobby's. Bij sommige anderen zie ik dat een stuk minder.

Ik moest trouwens wel lachen om iemand die zelf zeep ging maken ivm "duurzaamheid" (het was niet eens echt goedkoper). Als er iets niet duurzaam is is het bewust zoveel kinderen krijgen.

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Maar dat zeiden ze zelf ook al. Ze beseffen heel goed dat het niet duurzaam is om zoveel kinderen te hebben. Dus proberen ze op andere manieren hun steentje bij te dragen. Zoals ook het vegan eten.
    Voor de rest ben ik het helemaal niet eens met jouw post :|:roflmao:
    Ik volg meerdere grote gezinnen en zie juist veel betrokkenheid. Mij lijkt het heerlijk om als kind in een van die gezinnen opgegroeid te zijn. Ik heb maar een zusje en had graag gewild dat we met meer waren. Bij ons in de straat woonde vroeger een groot gezin. Het was daar altijd zo leuk en je was altijd welkom. Die herinnering is een van de redenen dat ik ook graag een groot gezin wilde (al vind ik voor ons vier wel genoeg hoor, haha!)
    Ik weet niet of je doelt op het Buddenbruck gezin? Ik denk dat het er daar net zo aan toe zou gaan als ze minder kinderen zouden hebben.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.712
    5.739
    113
    Dan moeten het haast wel shoesme ofzo zijn, die zijn gauw 90 euro per stuk. Ik wil best geld uitgeven aan goede schoenen maar als ik met zo veel ben denk ik daar toch wat meer overna

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.103
    2.596
    113
    Limburg
    Dat hoofdbonken deed ik vroeger ook en ik ben ook niet zo goed met (teveel) prikkels om me heen. Daarbij beweeg ik ook altijd. Tegenwoordig is dat nog maar een voet ofzo, vroeger was dat dus m'n halve lijf :roflmao:

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.265
    6.911
    113
    Vrouw
    Ik ben als enig kind opgegroeid, en dat zegt echt niet dat er dan wel aandacht voor je is, je niet overprikkeld raakt of juist ondergesneeuwd.
    Mijn allereerste vriendje was er 1 uit een gezin van 6, ik vond het daar altijd fantastisch. Met zn allen aan de tafel. Dus ben het niet volledig eens met je @Amberxx
    Het zal ongetwijfeld per gezin verschillen :)

marais, Sado en Mammavantwee vinden dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.509
    17.444
    113
    Verschilt echt per gezin. Zowel mijn man als ik hebben 7 broers en zussen. En we kijken totaal verschillend terug op onze kindertijd. En ook nu (bijna) alle jongere broertjes en zusjes volwassen zijn zie je hele grote verschillen.

Voor mijn man reden om er zelf niet veel te willen, voor mij reden om het wel te willen. Was het bij mij thuis perfect? Nee bij lange na niet. Maar de basis: liefde voor elkaar heb ik gevoeld en nog. Dat betekent niet dat ik iedereen wekelijks spreek ofzo maar als er iets is kan ik zo bellen en helpen ze zover ze kunnen.
    Die onderlinge liefde mis ik bij schoonfamilie

Sado vindt dit leuk.
  15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik ben het echt niet met je eens. Verschilt gewoon per gezin, of dat nou klein of groot is. Ik heb 6 oudere broers en zussen, ik heb nooit het idee gehad dat we iets te kort kwamen. We kregen ook echt genoeg, en een moeder die thuis was en niet werkte.
    Bij m'n man zijn ze met 4 kinderen, die heeft toch echt minder liefde en aandacht gehad en nog.

En over dat zelf wasmiddel maken, dat zei ze toch. Zo proberen ze toch iets te compenseren.

Robijn89, Spectre en Sado vinden dit leuk.
  16. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Volgens mij krijgen hun ook schoenen van shoesme. Ik zag ze pas reclame maken op Instagram.

Spectre vindt dit leuk.
  17. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Ik vind grote gezinnen ook altijd heel boeiend om te zien. Waar Volg jij grote gezinnen?

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Onze oudste zoon heeft best wel moeilijke voeten dus daar koop ik meestal trackstyle voor. Die zijn tussen de 100 en €130. Maar daar loopt hij dan wel een heel seizoen op. Ik geef liever €100 uit aan echt goede schoenen die mijn kinderen dan een half jaar lang kunnen dragen dan met het gezin een speciaal uitje doen voor maar 1 dag, voor dat bedrag l, als ik zou moeten kiezen

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ja dan is het lastig inderdaad. Mijn zoontje heeft een brede voet en hoge wreef...ook niet altijd gemakkelijk maar max. €50 lukt hier wel.

20. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.584
    3.942
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik was trouwens benieuwd of de vierling van de Adema's een spontane zwangerschap was, of na vruchtbaarheidsbehandelingen? Weet iemand dit? :)

Deel Deze Pagina