Geen idee, maar geen idee of je Roos van kopen zonder kijken kent, dat lijkt ook aangeleerd ofzo. Maar lekker makkelijk oordelen vanachter mijn schermpje natuurlijk Volgens mij typen de kinderen ook verhaaltjes.
Ik volg hen al heel lang op FB en die meiden doen ook heel veel buitenshuis, naar vrienden of vrienden komen naar daar, gaan zwemmen, bij nichtjes/neefjes logeren en andersom, naar de Kermis, ze voetballen e.d. Jennie heeft ook een bijbaantje. Je leest geregeld wat ze doen, waar ze naartoe worden gebracht of weer opgehaald. Ik vind dat zelf dus wel meevallen. Ik denk dat ze als programma sowieso bij hen veel laten zien wat ze allemaal in huis doen om dat wat naar voren te trekken, en dat zal net na de geboorte van de jongste ook vast wel wat meer zijn geweest, niet zo gek. Dat is hoe een tv programma nou eenmaal werkt, ze kunnen met montage prima een beeld van een gezin sturen. Ik vind dat de kinderen goed kunnen meehelpen in huis, lijkt me ook een groot goed, als het maar niet ten koste gaat van eigen tijd en die hebben ze ook echt prima genoeg. Ik denk dat wat ze bij de familie Jelies aan tijd besteden aan klusjes ze bij andere gezinnen weer meer aan gamen e.d. besteden, want dat zie je ze bij de familie Jelies eigenlijk nooit doen.
Het huis van fam Jelies is ook erg strak en praktisch ingericht (op een positieve manier). Dat zal ook wel een hoop tijd schelen met schoonmaken. Vooral als er goed geholpen wordt.
Vind je? Ik vind het huis best ongezellig ogen kwa woonkamer. Ze zitten immers in de keuken met de bank. Ik vind het helemaal geen woonkamer lijken?
Smaken verschillen. Ik vind het mooi en rustig ogen. Ik ben alleen geen fan van ledere banken. Maar met zoveel kinderen is het wel een fijn idee dat je alles er zo van af veegt. Maar ze hebben niet alleen die keuken, maar ook de uitbouw. Dus nog best wat ruimte vergeleken met onze woonkamer iig.
Ik vind Het Een hele vreemde inrichting g. De keuken/tafel en stoelen en uitbouw .dat is wel mooi. Maar ik snap de logica van de bank erin niet zo. En volgens mij hebben ze ook nog een achterkamer?
Was de achterkamer niet de slaapkamer van de ouders geworden? De banken zullen vast een functie hebben. Beter inrichten naar gebruik dan naar een norm.
hebben ook geen hoofdsteunen, is verplicht volgens mij.. bij een aanrijding klapt zo je nek na achteren
Het huis van de familie Jelies heeft op de onderverdieping meerdere kleinere ruimten. Ouders sliepen eerst aan de voorkant en de ruimte aansluitend aan de keuken was de speelkamer, toen stond daar volgens mij de bank. Sinds de zwangerschap van Johni is dat omgedraaid, de ruimte aan de keuken is de slaapkamer geworden en de andere ruimte de speelkamer. Volgens mij is t vanwege alle kleinere ruimten en de grote leefkeuken het meest praktisch geweest om een woongedeelte in de leefkeuken te hebben.
Ik verbaas me er trouwens over dat Janneke geen borstvoeding geeft. Op een of andere manier zou je dat wel verwachten van een moeder van 9 en ik vind het zelf ook veel praktischer als je al andere kinderen hebt
Misschien lukt het, om wat voor reden dan ook, niet. Kunnen tal van redenen zijn waarom je fles- in plaats van borstvoeding geeft, natuurlijk.
Janneke geeft wel borstvoeding hoor . Maar ze voedt bij bijna alle kinderen op een gegeven moment bij omdat haar productie niet voldoende is. Bij de ene baby na een paar weken, bij Johni al wat eerder. Ze voedt haar vaak eerst en daarna krijgt ze nog een flesje. Dat legt ze ergens uit, weet even niet of dat op tv is geweest of in haar blogs.
Ze heeft dat weleens uitgelegd, heeft met haar productie te maken. Ik begreep dat ze dat bij bijna alle kinderen wel heeft gedaan omdat ze steeds niet genoeg voeding heeft. Voor haar werkt het steeds het beste om bij te voeden.
Klopt inderdaad, en volgens mij bij het eerste seizoen zag je ook dat vader Jelies een soort van bar had gemaakt in de schuur voor zijn dochters om te 'chillen'. Denk meer dat het zo gemonteerd is, om te laten zien hoe zij het allemaal runnen een groot gezin, dat oudste kinderen regelmatig mee helpen. Vind dat niet meer dan normaal ook eigenlijk. En ze krijgen wel genoeg vrije tijd hoor. Hoor ook regelmatig in het programma dat ze met een vriendinnetje weg zijn of zijn gaan logeren
Prachtig interieur? Bedoel je dit serieus? Ik vind het echt een bij elkaar geraapt zooitje allemaal van die mdf achtige platen enzo, bedden in de trapkast etc.
Bij hun krijg ik het idee dat ze leven op prikkels. De stad, zo veel kinderen en het druk ogende huis. Bij de Jelies vind ik dat er meer balans is. Het huis en de tuin ogen rustig en de mensen maken de gezelligheid/prikkels.