Bah, dat vind ik echt slecht. Kinderen zouden volledig uitgesloten moeten worden van deelname aan reality programma's.
Je ziet ze tot nu toe eigenlijk alleen maar rondlopen/spelen op de achtergrond en een enkeling geinterviewd. Ik vind EHBO persoonlijk erger waar zo'n kind op tv wordt vernederd, uitgescholden of noem maar op
OMG dat accent, ik geloof niet dat deze van haar is. Het is een Surinaams accent wat ze gwn nadoet. Echt awkward
Waarom zou iemand in vredesnaam een accent nadoen?? Jullie hebben het over vooroordelen maar je doet er zelf aan mee. Ik heb het gezien en ik vond het best aardig. Kinderen worden echt niet te kakken gezet en de insteek dat moeders wat van elkaar kunnen leren vind ik positief en zeker geen sensatietv.
Waarom gelijk zo negatief? Oke ik zou het er zelf niet uithouden omdat ik me vreselijk zou irriteren. Maar omdat iemand 'jouw type' niet is en andere keuzes maakt betekent toch niet meteen dat iemand een slechte of rare moeder is? Want welke vooroordelen bevestigen ze dan? Ik vond het hele normale moeders hoor, oke sommige keuzes zouden die van mij ook niet zijn maar dat moet iedereen zelf weten.
Je ziet een blanke moeder, die volgens mij geen Surinaams of ander buitenlands bloed heeft. Haar accent is overduidelijk geen Nederlands dialect. Dan is het voor mij best duidelijk.dat ze deze manier van praten heeft over genomen van (mensen in) haar omgeving. Ik hoor en zie dit dagelijks in de omgeving van Rotterdam Ik vind het zonde, ik hoor liever ABN of een streekdialect. Ik vind het programma overigens wel aardig,,denk dat ze veel van elkaar en van zichzelf als leider kunnen leren.
Is het jullie ook opgevallen? Ik voelde vreselijk mee met Diaphane. In het voorstukje werd gezegd dat haar zoontje van 3 (Trey) een ontwikkelingsachterstand heeft. Ik herken veel in hem van mijn oudste zoon (klassiek autisme). Lijkt me vreselijk om dan in zo'n huis te zitten. Ik heb het gevoel dat ze wel weet dat haar zoon anders is, maar nog niet de ernst ervan beseft of weet... En hoe die andere moeders op dat eten reageren. Vreselijk. Mijn zoon heeft ook een groot eetprobleem en zou al dat eten ook absoluut niet eten. Idd een boterham. Strijd aangaan heeft absoluut geen zin. Maar aangezien zij niet duidelijk communiceert over wat er met haar zoon aan de hand is (denk ik), kan ze ook op weinig begrip rekenen zo te zien. Maar ik vind het ook raar. Als je naar die jongen kijkt, dan zie je toch dat er meer aan de hand is? Niet eten, geen contact maken, steeds in de buggy zitten... Ik irriteer me dood aan al die vooroordelen en niet verder kunnen kijken dan je neus lang is. Verder irriteerde ik me behoorlijk aan al die neppe accenten (ja mij viel het ook op, kan er echt niet tegen) en het lage niveau van de meeste moeders. Nee, was voor mij de eerste en de laatste keer dat ik dit programma keek.
Inderdaad! Ik vond het echt mooi opgezet programma, met een 'reine' insteek. Van elkaar leren is toch mooi? Zet die vooroordelen eens aan de kant en bekijk deze vrouwen gewoon als moeders, luister naar wat ze zeggen - hun overwegingen vooral. Ik vond het allemaal heel doordacht en eerlijk. En het programma is inderdaad niet sensatieachtig en de focus ligt (tot nu toe) niet op de kinderen maar op de ouders. Ik zou er zelf niet aan mee doen maar om het programma nou af te branden? Ik zou het overigens wel goed en mooi vinden als ze hierna een zelfde serie zouden maken over alleenstaande vaders. Dan heb je niet goed opgelet. Haar moeder zag er volgens mij niet Nederlands uit. Ze is er 'wit' voor zo'n accent, maar om nou meteen te gaan roepen dat ze het nadoet of heeft overgenomen? En: wat dan nog? Maakt dat haar een minder mens? Nee.
Net even teruggekeken, en wat een leuk programma! Waar de ene moeder net een sergeant is,loopt de andere moeder erbij te janken en te zeuren alsof ze zelf t kind is in plaats van de volwassene. Ik blijf dit kijken!
Haar moeder zag er gewoon uit als een blanke vrouw. Als zij een donkere vader had gehad zou ze waarschijnlijk donkerder zijn geweest. (ben zelf halfbloed) Dat ik ROEP dat ze het heeft overgenomen valt ook wel mee (roepen klinkt nogal 'agressief') Ik zeg alleen dat ik dat denk, ook vanuit mijn ervaring. Mijn biologische vader is Moluks. Hele gezin is hier geboren, maar toch praten ze met een bepaald buitenlands accent. Dat nemen ze echt van elkaar over. En.. beweer ik ergens dat dit haar een minder mens maakt.. Volgens mij niet hoor.
Aahw ja ik vond het ook wel sneu om te zien , of hij autisme zou hebben weet ik niet , geloof dat ze wel bezig was met trajecten voor hem ? die "eigenaardigheden"kan ook gewenning zijn , haar kindjes gaan toch ook tegelijk met haar slapen? Ik zou en heb mijn kinderen nooit gedwongen te eten , willen ze niet nja jammer dan ik heb geen rammelende maag en warm het ook niet op voor bij het ontbijt ...
Dat accentje zal Natalie wel hebben gekopieerd Ze heeft 4 kids van 3 verschillende vaders. Kids lijken best op elkaar, zo te zien en te horen valt ze in ieder geval op donkere mannen
@maansneeuw, dan snap ik ook oprecht niet dat ze mee doet met zo'n show. Mijn kinderen hebben (tot nu toe zover ik weet) geen ontwikkelingsachterstand of iets maar die zouden het al verschrikkelijk vinden met al die kinderen en drukte en onduidelijkheid. Laat staan zo'n gevoelig mannetje, dat vind ik pas sneu, hem hierin mee trekken.
Ik vind het op zich wel een positief programma. Vrouwen die geconfronteerd worden met elkaars opvoedstijl. Echter is wat wel en niet goed is in de opvoeding zo zwart wit voor de meeste dat ik vermoed dat er flink wat ruzie gaat komen voor het programma voorbij is. Want ja, we doen het allemaal zelf het beste toch?.
Nou eerlijk gezegd zie je als buitenstaander niet zomaar aan een peuter 'dat er iets mee is'. Misschien wel als je als ouder de symptomen herkent bij je eigen kind, Maar anders voor een leek lijkt me juist veroordelend als andere mensen zomaar zelf zouden bedenken dat het kindje een ontwikkelingsachterstand of iets anders heeft. Ik begrijp niet zo goed waarom de moeder het niet uitlegt, lijkt me juist dat ze in het huis is gekomen om ook haar verhaal te delen.
Ik vind het gewoon erg lullig om zo'n vrouw daarop te beoordelen, alleen omdat accent dat gek bij d'r staat/klinkt, that's all Sorry als het aanvallend klonk, maar ik vind het gewoon naar dat er meteen zo vervelend over deze vrouwen (en het programma) wordt gedaan op basis van praktisch niets. Zeggen dat iemand een accent nadoet vind ik nogal vreemd om te zeggen en ik probeer alleen maar te opperen dat het misschien helemaal niet nep is. Anyway, dit hieronder is dus de moeder van Nathalie, en dat vind ik als ik het goed zie toch niet echt 'blank'? Ik denk dus dat veel mensen 'dat is nep' zeggen terwijl het volgens mij gewoon bij haar hoort en dat vind ik ondoordacht en flauw. Maar goed, let's move on, dit doet er helemaal niet toe!
Tjonge wat een aannames zeg... Een vrouw ergens op beoordelen.. (ik beoordeel nergens, ik heb het over iets wat ik zie/denk) Vervelend over haar doen (zou niet weten waar)