Een huis vol moeders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Moli, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En die donkere vrouw met 1 zoon ben ik ook wel benieuwd, die zo flipte omdat haar kind niet te eten kreeg.

2. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Wel een leuk programma om te zien.
    Ik zal waarschijnlijk mensen over mij heen krijgen nu, maar het is niet bedoeld om een discussie te starten ofzo.
    Maar als ik heel eerlijk ben (en ik vind dragen heel mooi hoor, ik ben er ook een voorstander van bij kleine babys) en dan puur en alleen gebasseert op wat wij te zien krijgen (=kindje word ALTIJD gedragen) vraag ik mij af of dat de ontwikkeling juist niet belemmert en (mede)daardoor ook een onwikkelingsachterstand ontwikkeld kan worden?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een kindje ken die ook alsmaar in een stoeltje gezet word waardoor het geen/weinig mogelijkheden heeft zich te ontwikkelen en dus ook nog bijna niets kan fysiek.
    Daar tegenover zie ik dan ook kindjes die veel bewegingsvrijheid hebben en als een trein gaan.

Maargoed wie ben ik.. Ik denk dit alleen steeds als ik het zie en vraag mij af of ik de enige ben die zo denkt.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ben stiekem heel benieuwd naar het niveau van die moeder waarvan het zoontje niet wil eten. Ik heb het idee dat ze zelf ook een achterstand heeft.

Ik vind het wel leuk om te zien. Maar sommige zijn echt ordinair met een giga blinde vlek. (bv die donkere vrouw. Wat een schoffie)
    Ik ben heel benieuwd hoe Manon het gaat doen. Ik mag haar wel denk ik.
    En ik heb ook respect voor de moeder met 4 kinderen!! Volgens mij kan ze wel consequent zijn en leiding geven. Vind het wel erg sneu om te zien dat ze op de bank slaapt.

4. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    En er zit 1 meid bij die ik nog amper in beeld heb gezien (waarvan haar kind vanaf de toilet zat te roepen)
    Ben heel benieuwd naar haar verhaal.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    huh dat die moeder een achterstand heeft?? op welk gebied?
    vind haar juist erg welbespraakt en intelligent overkomen.

Ik vind het echt een leuk programma, en zo vanaf de bank leer ik ook best wel iets;)

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh echt? Grappig! Ik vind haar juist totaaaaal niet intelligent over komen! Haar hele manier van doen, praten, contact maken, haar houding.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Je hebt t toch over die met die draagzak?

Intelligent is misschien overdreven, maar ik vind dat je merkt dat ze wel in orde is;)
    Niet zo zeer de keuzes die ze maakt(ik zou opener zijn) maar de manier waarop ze erover praat.

Smaken verschillen;););)

Ik vind die met de kindje op de wc zooooo dozig overkomen, ben erg benieuwd naar meer van haar!

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ja, naar die vrouw ben ik ook zeer benieuwd!

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Misschien dat we de beelden niet zien waarin de jongste op de grond speelt/kruipt oid?
    Het zou inderdaad raar zijn als een grote baby/dreumes de hele dag alleen 'hangt' en niet speelt.

Ik heb ook veel gedragen, maar vooral tijdens het slapen, ziekte, onrust ed. Een wakkere actieve baby lag mooi op de grond op haar buik.

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik denk dat ze haar zoontje misschien ook niet in dat huis over de vloer wil laten kruipen omdat het daar zo'n enorme bende is? :D

11. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    In ieder geval geen inspiratiebron voor mij! ;)

12. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Diaphane laat haar zoontje dus ook gewoon lekker spelen en rondkruipen ;). Vond het wel leuk om te zien dat ze af en toe ook andere kindjes draagt.

Charissa straalt gewoon onzekerheid en ongemakkelijkheid uit.. Ben echt benieuwd hoe zij het gaat doen als ze uiteindelijk de leiding krijgt.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja ik ben ook heel erg benieuwd hoe zij dat gaat doen. Wel zonde eigenlijk dat zo onzeker is, maar zal voor een deel ook wel gewoon karakter zijn denk ik.

14. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ben ook wel benieuwd naar Charissa ja :) Maar ook naar Diaphane volgende keer! Heb nog niet helemaal meegekregen wat haar 'stokpaardje' wordt.
    (Op uitzending gemist kwam geen 'volgende week..'-stukje)

15. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Wat vonden jullie van Manon? Ze zegt zelf dat ze van haar schoonmaakwoede af wil, maar volgens mij heeft ze wel meer te leren. Waarom hamerde ze zo op het begeleiden in plaats van opvoeden? Ik vind niet dat een ouder op hetzelfde niveau hoeft te staan als het kind. Ik kon me goed vinden in Barbara's kritiekpuntjes op haar aanpak.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Tja, ik zie opvoeden ook als begeleiden binnen een veilige omgeving met duidelijke grenzen. Dus niet vanuit een machtsverhouding, maar in een gelijkwaardige relatie waarin ik wel de grenzen bewaar.

17. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Ik vond het schoonmaken enzo wat overdreven (vooral die slaapkamer controle) maar over het algemeen vond ik haar aanpak heel goed. De kindjes gingen voor in alles en hebben volgens mij ontzettend genoten van de activiteiten :). Ook vind ik haar manier van opvoeden ('begeleiden') zeker niet verkeerd.

18. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik vond Manon het ook goed doen. Haar punten van volledige aandacht voor de kinderen en ze hierin zelf laten kiezen neem ik ook mee. Ik ben zelf perfectionistisch en heb ook de neiging te vertellen hoe mijn dochter iets moet knutselen bijv.

Wat nemen jullie mee van de moeders?

19. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik vind dit echt een leuk programma. Ik als buitenstaander leer vast niet zo veel als de moeders in het huis, maar toch steek ik best wat op.

In elke moeder die aan bod is geweest, zie ik wel dingen waarvan ik denk; sjoh, je hebt ook volkomen gelijk dat je dit zo doet.

Ergers me wel een beetje aan Cassandra, lijkt me een beetje dat type; dat zou mijn kind noooooit doen! Maar kan het mis hebben. Hij wordt ook een beetje soft behandeld met dat ze zo ongeveer flipt omdat ie om half 7 nog geen eten heeft gehad. Come on...

Kijk uit naar Dagmar, lijkt me super tof wijf. Kim lijkt me ook interessant.

Manon was heerlijk duidelijk, maar zou gek worden van zóveel schema's en structuur, duidelijkheid oké, maar niet alles laat zich plannen.

Ja, ik kijk weer uit naar dinsdag. :D

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ja ik zie ook in iedere moeder wel wat :)
    - Van Nathalie: kinderen laten meehelpen en het idee als gezin een 'team' te zijn
    - Van Barbara: gezond eten en goed bewegen en met je kind erop uittrekken en laten zien waar het eten vandaan komt
    - Van Manon: meespelen met je kind en echt luisteren naar wat hij of zij te vertellen heeft

Deel Deze Pagina