Je geeft net zelf aan dat je nooit weet hoe het allemaal precies zit en twee regels verderop zeg je dat hij beter een budgetcoach in kan schakelen, dat is toch ook iets wat je niet weet? Niemand weet hoe het zit, het enige wat we zien is een behoorlijk heftig filmpje waar we allemaal (terecht) wat van vinden. Zelf denk ik dus dat hij hartstikke overspannen is en daar waar iedereen "liefde en respect" roept, omdat die kinderen mee staan te brullen, denk ik te zien dat die kinderen aan het huilen zijn omdat ze zich machteloos én schuldig voelen, omdat hun pa zo overstuur is. Ik geloof nou niet direct dat kinderen begrijpen waar zijn verdriet vandaan komt. Hooguit de oudste, maar volgens mij zie je op die leeftijd maar één ding; gevaar, want je rots in de branding ziet het even niet meer zitten en is zo emotioneel, dat ze elkaar aansteken. Ik weet niet of het goed is om dit met je kinderen te delen. Juist omdat ze het niet goed kunnen interpreteren. Het is overigens geen aanval hoor, maar we maken ons allemaal "schuldig" door onze meningen hier in de groep te gooien, te vertellen wat we observeren en hierbij voelen. Feit blijft denk ik wel dat het waarschijnlijk is dat het niet zo goed gaat met Jay.
Rotterdam kent veel sport fondsen voor mensen met minder geld, hij betaald waarschijnlijk niet de volle pond. Interieur en alles kan in huis gekomen zijn wanneer het financieel nog beter ging. Ik snap alleen niet waarom hij zijn verzameling dan niet gaat proberen te verkopen. Zijn die merkkleren nieuw of tweedehands? De opnames begonnen in de zomer of misschien nog eerder toch? In 3 weken zien wij veel meer tijd voorbij komen waarin ook nog een hoop verandert kan zijn. Bij de Buddenbrucks is het de vraag wat het programma betaald. Vorig jaar kregen ze allemaal zwemles. Dat was een goeie actie van het programma. Dit zullen ze ook wel voor hun betalen. wbt wonen zou het nog niet zo gek zijn als het een woning is met een echt gescheiden deel. Iets van een aanleun woning. Verderop gaan wonen is een cultuur ding terwijl ik het zelf nog niet zo gek vind als er iemand dichtbij blijft wonen en later wisselt van unit en voor de ouders zorgt.
Ik vind jay steeds vervelender worden. Hopelijk is hij er volgend seizoen niet meer. Stomme gejank om geld. Andere keuzes zou ook schelen. En hij is al-tijd moe
Ik ben een beetje papa Jay moe. Waarom dit soort filmpjes online zetten en je kinderen hier in betrekken. Dit is een kwestie van andere keuzes maken. Hij sleept de kinderen overal mee naar toe, laat het los! Pak jezelf bij elkaar, schouders eronder, kijk wat je kan veranderen aan je financiële leven (kleiner wonen, spullen verkopen, geen merkkleding, geen dure horloge en minder sportclubjes voor de kinderen) En niet smeken om donaties, zo allergisch voor.
Toevallig vandaag een herhaling zitten kijken maar staat die vader Jay er alleen voor? Wat voor werk doet die man dat die zijn huis en kinderen zo kan aankleden?
Nou, dat kan hij dus niet... Want nu moet hij rond met de bedelstaf. Maar hij is interieurbouwer, geloof ik.
Maar vraagt hij dan om het geld? Was toch iemand die een actie op touw had gezet, maar niet hij zelf toch? Wat een geld.. het zou mij in een klap van een nare lening afhelpen en dan bleef er nog wat over ook. Erfenissen zijn niet altijd leuk zeg maar...
Nee, je hebt gelijk. Hij is niet degene die de actie is begonnen. Maar dat filmpje liegt er niet om. Als je zo de publiciteit opzoekt, heb je toch iets nodig volgens mij. Ik zou overigens ook wel raad weten met dat geld!
Dat filmpje staat op t youtube account van Jay en is gebruikt voor de inzamelingsactie. Volgens mij is t niet speciaal er voor gemaakt. Maar dan nog, je gaat zoiets toch niet delen met jan en alleman..
Het zal er niet speciaal voor gemaakt zijn, maar wat ik al zei: als je niks nodig hebt, hoef je op die manier niet de publiciteit op te zoeken. Ik vind het ook maar raar. En ook dat hij die kinderen zo opzadelt met dat verdriet.
Ik was al zo lang Jay moe. Na de eerste uitzending was ik hem alweer zat. Hij zorgt gerust echt wel goed voor zijn kinderen maar hij is zo zwaar op de hand en altijd dat geklaag waar die kinderen bij zijn. Het zal gerust zwaar zijn hoor, ik heb ook alleen voor 3 kinderen gezorgd, maar een beetje positiviteit zou hem niet misstaan.
Is er ook al een actie voor de familie Buddenbruck? Die gun ik ook wel iets. Die hoor je niet klagen. Vooral vader, altijd positief! En Jay maar klagen. Lijkt firma steen en been wel.
zo hee bijna 25.000 toen ik het bericht las vandaag was het eerst nog maar 5.000. Ik gun het hem best hoor maar wel wat overdreven dit. Als je vroeger met een blikje rond zou gaan dan kwam men echt niet op dit bedrag, lang leve internet.
Nou volgend seizoen is hij er vast gewoon bij maar dan in een dikke mercedes en een vrijstaande woning gezien de donaties
Ik vind t heel bizar. Ik gun het eerder een gezin dat echt niks heeft. Wat naar de voedselbank gaat, waar geen geld is voor kadootjes en vakanties. Waar de kinderen echt lijden onder de 'stille' armoede en waar de ouder(s) alleen maar kunnen piekeren over geldzorgen. Dat zie ik dus niet bij Jay.