Een huis vol

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wishfulthinking, 28 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Nou ik werk 4 dagen en in mijn eentje zou ik dan echt met de kinderen bij mijn ouders moeten gaan wonen. Ik kan dan geen huis, opvang of wat dan ook kunnen betalen. Zelfs met het terugkrijgen van toeslag..

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Komt zo een stukje over hem in het jeugdjournaal..

3. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Ik gun het Jay en zijn kinderen van harte. Ik vind het een hele liefdevolle vader en een mooi gezin. Dat filmpje had hij niet moeten doen, maar we maken allemaal fouten en wanneer je in je eentje voor 5 kinderen moet zorgen kan ik heel goed begrijpen dat je uit waanzin bepaalde dingen doet. Jay wil graag bij zijn kinderen zijn en zijn kinderen niet fulltime dumpen op de opvang, wat ik heel goed begrijp. Of het verstandig is, is een tweede maar goed. Sommige keuzes zijn ongelukkig, maar iedereen is daar anders in. Net als bij elke inzamelingsactie is er altijd wel iemand die het beter kan gebruiken, maar dat neemt niet weg dat ik het Jay ook gun. En mocht iedereen het de Buddenbruckjes echt zo gunnen, dan beginnen ze zelf maar een actie inderdaad. De Buddenbruckjes maken net zo goed keuzes die (negatieve) gevolgen hebben voor hun gezin en financiën. Net als elk mens:). Ik hoop van harte dat Jay en zijn kinderen iets moois kunnen doen van het geld:). Ik zag net op het jeugdjournaal dat het wellicht voor de studies van de kinderen gebruikt gaat worden, een heel mooi doel lijkt mij:).

harlene2014, MyMiracle en rums vinden dit leuk.
  4. rums

rums Niet meer actief

Ja.

Er is nu ook een inzamelingsactie voor de man die gisteren is overleden.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Is hier ook een link van?

6. rums

rums Niet meer actief

Ik meen mij te herinneren dat hij rookte.
    Maar hij zag er inderdaad jaren ouder uit.

7. rums

rums Niet meer actief

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Maar daar zijn die potjes voor van de gemeente; om je kind te laten sporten.

9. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Hij vertelde gisteren bij Jinek dat hij al 2 jaar geen inkomstenbelasting had betaald omdat dat geld naar de opvang is gegaan. Ik vind dat niet echt een handige keuze. Ze weten je echt wel te vinden als je een betalingsachterstand heb en dat wil je toch jezelf niet aan doen?
    Zou er dan geen mogelijkheid zijn om meer te werken om dat wel te kunnen betalen? Dan idd maar minder sportclubjes. Lijkt me dan even minder belangrijk als hoge schulden.

10. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Okee dat wist ik niet! Nee, dat is niet zo'n handige keuze inderdaad. Meer werken kan vast wel (in loondienst ?), minder sportclubjes ook. Ik zou er wel alles aan doen om mijn kinderen te kunnen laten sporten/hobby's laten beoefenen, dat hoeft niet extreem maar één ding moet mogelijk zijn. Vooral met alle regelingen van gemeenten die er zijn. Schulden wil je natuurlijk ook niet, maar goed meer werken is zeker ook niet altijd de oplossing. Ik ken Jay zijn financiële situatie natuurlijk helemaal niet zo goed. Heeft ook niks te maken met dat ik het hem gun. Ik gun het hem sowieso, ondanks misschien foute keuzes. De Buddenbruckjes blijven ook maar kinderen maken, waar je ook (veel) vraagtekens bij kunt zetten. Het ontgaat me een beetje waarom veel mensen het hen wél gunt en Jay niet. Bedoel dit niet persoonlijk naar jou hoor:).

Ik snap sowieso dat misgunnen nooit zo goed, mensen geven dat geld volgens mij nog altijd uit vrije wil.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Zoals ik al zei: ik gun het de Buddenbruck familie OOK. Ik heb niet gezecht dat ik het Jay niet gun.

Ik heb het veel te druk om uit te zoeken hoe het werkt om iets op te zetten.

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Hoe oud is je dochter? Sport is juist heel belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. Kind hier heeft vriendjes genoeg maar sport daarnaast ook (net als alle andere kinderen die ik ken!) Wat een beperkende gedachte dat je kind dat niet nodig heeft. En dat ze er niet om vraagt zegt niets. Een goede ouder laat zijn kind kennismaken met verschillende dingen.

Gemeenten betalen sporten juist voor kinderen in armoede. Juist omdat het zo belangrijk is.

justme1974 vindt dit leuk.
  13. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Hier mogen ze kiezen tussen t bespelen van een muziekinstrument of sport. 3 meiden hebben gekozen voor een muziekinstrument. Mn zoon voor sport (turnen en judo) en heeft nu gekozen voor pianoles.

14. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

#334 Biggetje100, 9 jan 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2019
    Misschien begrijp ik er helemaal niets van, maar ik snap iets niet aan de situatie van Jay. Hij neemt opvang af blijkbaar, want anders zeg je niet dat je in december misschien geen opvang hebt, goed, ik weet niet hoeveel, maar daarmee kan hij als nog maar 18 uur werken? Als ik naar de schooltijden van mijn kinderen kijk, zou ik denken dat je meer uren kunt maken als je onder schooltijd werkt en daarnaast op bijvoorbeeld twee dagen bso afneemt. En met twee dagen bso verwaarloos je je kids echt niet, maar dat is mijn mening.

En kan iemand me vertellen wat er in het filmpje gezegd wordt? Geen zin om 14/15 minuten te kijken.

Ik vind het best een leuk gezin om naar te kijken, maar het roept wel vaak vragen bij me op en dat heb ik bij de andere gezinnen niet.

Wbt merkkleding; Jay zei ergens dat hij aan het einde van het seizoen in de sale kleding koopt. Kan goedkoop zijn natuurlijk, maar lijkt me lastig om op die manier een hele garderobe bij elkaar te verzamelen tegen een echte lage prijs.

15. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Voor de familie Buddenbruck hoop ik dat het lukt om een groter huis te kopen, de ruimte zal ze vast goed doen.

16. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik wilde hier een serieus antwoord op geven, maar toen las ik het nog een keer en bedacht me toen. Op zo’n bekrompen reactie ga ik niet inhoudelijk reageren.

Koektrommel, maliro, toch3 en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Dat hoeft ook niet. Gezien je eerdere negatieve en foute reacties op VVE (als leidster) verwacht ik ook weinig zinvols. Positief stimuleren is voor iedereen anders.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Klopt maar er zijn mensen die zich kapot schamen om de situatie waarin ze zitten en daardoor liever geen gebruik maken van die potjes. Klinkt leuk al die potjes maar je moet je hele ( financiële) leven bloot leggen en verantwoorden voordat je in aanmerking komt voor je aanspraak erop kunt maken.

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Gisteren een stukje gelezen op FB van een vriendin van de exvrouw van Jay. Zij vond deze actie verschrikkelijk.
    Schijnbaar is hij behoorlijk autoritair en zitten zijn handjes best wel los. Ook naar de kinderen...
    Zijn ex-vrouw is dus bang van hem...

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Dat vind ik een gek verhaal. Als je zo bang bent dat hij jou en je kinderen iets aandoet, laat je hem toch juist niet alleen met die kinderen....?

Biggetje100 en littlemunchkin vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina