Een huis vol

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wishfulthinking, 28 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Msee

Msee Niet meer actief

rums en Zonnestralen vinden dit leuk.
  2. maliro

maliro Niet meer actief

Natuurlijk moet het financieel haalbaar zijn maar blijft de vraag hoe hoog iemand ze eisen stelt.

Wat betreft je bovenste alinea. Ik heb 12 broers en zussen. En altijd voldoende aandacht gehad, ben echt niks tekort gekomen. Mijn broers en zussen en ik zijn allen het levende voorbeeld dat het dus wel kan.
    Ik vind het altijd erg bijzonder als mensen de aandacht-dingen erbij halen zonder dat ze hebben ervaren hoe het is om op te groeien in een groot gezin

Tierra, toch3, carry27 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Vind ik ook erg apart, terwijl de meeste kinderen meerdere dagen gebruik maken van kinderopvang. En dat vooral gepromoot wordt door te zeggen dat t ze goed is als ze met andere kinderen kunnen delen, deel uit maken van een groep, op hun beurt leren wachten enz.
    Dan heb ik toch liever dat ze de aandacht (en de rest) moeten delen met hun bloedverwanten.

Bakfietsmoeder, maliro en Mammielove vinden dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Die opvangkosten zijn wel extreem inderdaad. Zelfs met fulltime bso zouden wij daar (omgerekend naar aantal kinderen) niet aan komen. Ook zou hij wrs veel goedkoper uit zijn met een gastouder aan huis.
    Wat betreft die weduwe: Wat een aannames allemaal. Wie zegt dat ze het financieel niet geregeld hebben? Misschien hebben ze wel een prima levensverzekering of veel spaargeld om een dergelijke situatie op te vangen.
    En hoewel het mijn keus niet zou zijn, vind ik het nogal een stelling dat je met 12 kinderen niet genoeg aandacht kan geven. Zeker als iedereen een steentje bijdraagt, want de oudsten moeten al groot zijn voordat de jongsten komen, is het juist een kwestie van vele handen en licht werk, en is er misschien zelfs meer tijd over dan in een tweeverdieners gezin met jonge kinderen. Al zul je de 1 op 1 tijd inderdaad heel zorgvuldig moeten bewaken.

5. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Wat een vreselijk topic over zo'n leuk programma!
    Ga jullie schamen om zo makkelijk vanachter je computer aan aannames te doen en bakken kritiek te leveren.
    Hopelijk zijn jullie allemaal perfect en doen jullie alles goed als ouder.

jumphola, Marti, Tulp21 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nou inderdaad, ik proef (bijna) alleen maar afgunst.

Chelsey88 en bosi333 vinden dit leuk.
  7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    AMEN

Chelsey88 vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Hier iets minder, ik ben 1 van de 8 maar heb ook geen aandacht tekort gehad vind ik. Als ik aan vroeger denk wil ik nog meer kinderen.
    Mijn man is ook 1 van de 8 en wil het daarom juist níét. Maar onze ouders zijn zo totaal verschillend, vroeger in opvoeding en nu met bezoekjes, kleinkinderen etc.

Deel Deze Pagina