Een huis vol

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wishfulthinking, 28 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind de buddenbruckjes het leukst om naar de kijken.

Idd wat chaos en alles behalve perfect maar ik vind dat ze het goed doen. Respect.

Ik mis nog steeds de familie Deys. :p

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Oh ik vind dat helemaal niet verdrietig eigenlijk hoor. Ik vind het een hele leuke aanvulling op de rest en het zijn gewoon ondernemers, heel harde werkers.
    Ik vind beide gezinnen eigenlijk heel leuk en het feit dat andere gezin veel minder geld heeft en geen eigen slaapkamer aan alle kinderen kan bieden vind ik helemaal niet zielig overkomen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik vind het een complete chaos bij de andere familie. Die kleintjes smeken om aandacht door vervelend gedrag te laten zien en de grotere moeten voor de rest zorgen. Ik heb het altijd sneu gevonden maar dit wordt in mijn ogen extra benadrukt door de nieuwe familie die het op een hele andere manier kunnen doen mede door hun financiële middelen. Waar ze inderaad kei hard voor werken. Ik vind dat de familie Buddenbruck op sommige vlakken hun kinderen te kort doen door hun grote gezin.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat ligt ook aan de keuzes die je maakt.
    De Buddenbruckjes hebben er (zoals ik het zie) voor gekozen dat zij thuis blijft. Dat betekend dus dat je het met 1 inkomen moet doen. Daardoor kunnen ze (waarschijnlijk) geen groter huis kopen en moeten de kinderen slaapkamers delen. Daar tegenover staat dat mama er altijd is en veel tijd met de kinderen door brengt.

Het ander gezin kiest er voor om beiden fulltime te blijven werken, daardoor kunnen ze een huis kopen waar ieder een eigen slaapkamer heeft. Daar tegenover staat dan weer dat papa en mama een stuk minder aanwezig zijn en er een gedeelte van de opvoeding wordt over genomen door een aupair en opa en oma.

Of het ene gezin nu zieliger is dan de ander dat denk ik niet.

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Daar heb je inderdaad een punt. En liefde is niet te koop met geld. Een moeder die er is is veel meer waard. Maar toch de rust die de familie Nagelkerke uitstraalt is een verademing. Bij de familie Buddenbruck lijken ze soms losgeslagen wild.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Maar waaruit maken jullie opdat ouders Nagelkerke alles aan de au pair en opa en oma overlaten?

De winkels zijn vlak bij huis. Er wordt tussen de middag samen gegeten. Er schuiven vriendinnetjes aan.

Vader werkt voor een gedeelte 's nachts.

Als je beiden werkt betekent dat toch niet dat je er nooit bent?

Ik zou echt gillend gek worden bij die andere familie. Ze willen niet drillen maar dat je je kind zich zelf laat opsluiten omdat hij niet wil afzwemmen..

maartje84, Linena, fanona en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Volgens mij heeft familie Nagelkerke het goed voor elkaar. En zijn ze elke dag met de kinderen.

Hahaha nou ja met dat afzwemmen; dan doet hij het niet. Is zijn eigen keuze. Had hem aan zn oor mee getrokken naar dat zwembad :roflmao:

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Niet alles maar een gedeelte, vertelde ze zelf dat ze niet fulltime kon werken als ze niet de hulp had van de aupaire en opa en oma.

Als je beiden werkt betekend dat ook niet dat je er nooit bent, maar wel minder dan wanneer 1van de ouders thuis is. Maar de vraag/ discussie was of de kinderen van het ene gezin nu zieliger zijn dan de andere kinderen. En in mijn ogen zijn ze dat niet want elke thuis situatie ( in dit geval) heeft voordelen.

Dat het ene gezin chaotisch overkomt en de andere niet heeft deels met de manier van opvoeden te maken en een deel met monteren.

9. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Dat verkering vragen, zo gênant (omdat op tv te zien). Plaatsvervangende schaamte :oops: ook wel schattig, maar je zal jezelf maar terugzien op tv!

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Ik zou dat echt niet tof gevonden hebben.
    De vader van dat meisje snap ik ook wel, eerst elkaar beter leren kennen. Na 3 weken was het al over

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Raar stel ook...

12. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ook bij grote christelijke gezinnen gaat het er soms zo aan toe, hoor vaak genoeg over au pairs enzovoorts. Anders is het toch niet te doen dus ik begrijp het wel. Die kinderen zijn gelukkig rustig en doen goed mee in het meedraaien in het gezin, dat is vooral waarom het slaagt zo’n groot gezin: goede genen (kinderen die beetje volgzaam zijn).

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Hoe komt die rijke familie in godesnaam aan zoveel geld: lees kast van een huis, luxe, vakantiehuis, 8 kinderen etc?
    Hij heeft ‘gewoon’ een bakkerij, ijssalon.. daar wordt je toch geen miljonair van? Serieuze interesse hoor... en hij oogt heel jong?

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Uit 3 goedlopende bedrijven kun je best wat geld halen.
    Volgens mij is hij 40... heb wel het idee dat hij hard werkt.

15. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Christelijke gezinnen zijn er vaak voor om juist zelf hun kinderen op te voeden zonder au pair, wij gaan naar de kerk waar zeer veel grote gezinnen zijn maar ik ken er echt geen een met een au pair..

Daarnaast durf ik echt niets uit te spreken over de families die mee doen aan dit programma, tuurlijk heb ik mijn mening, maar onze 3 kids lijken soms ook losgeslagen wild, of eigenlijk vaak..
    Oké altijd...

Ik lees met verbazing hoe sommige mensen reageren op deze serie.. alsof het er bij hun thuis perfect aan toe gaat.. fijn hoor ik gun het je als het zo is.. maar om je zo uit te laten over een groot druk gezin.. hou je mening lekker voor jezelf..:thumup::o:

exciting, Jackie87, Krulletje87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wat hebben grote christelijke gezinnen hier mee te maken dan?

Marihi vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Zag ik het goed dat papa jay weer 8 personen in een 7 persoons auto had?

En bij buddenbruck hoeven de kleintjes ook niet in een stoeltje? (Stukje van onderweg naar vriendin)

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Papa Jay komt leuk over op tv. Maar ik krijg er toch mijn vraagtekens bij. Ik vind het moeilijk om mij voor te stellen dat een vrouw haar 5 kinderen en vent zo achter laat als het er zo goed aan toe gaat.

De samenstelling van de 2 grote gezinnen die zo verschillend zijn in drukte is ook totaal anders. In Limburg hebben ze veel jongens die zijn vaak ook wilder. Ze kunnen zich ook minder goed terug trekken om tot rust te komen.

19. maliro

maliro Niet meer actief

Ik ken veel grote gezinnen. En ik kom zelf ook uit een groot gezin. Maar ik heb nog nooit ergens een au pair gezien in mijn leven. En je laatste zin, dat het door goede genen/volgzame kinderen goed draait.. waar is dat op gebaseerd? Ervaring of vooroordeel?

chrystel73 vindt dit leuk.
  20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Een vriend van mijn man komt uit een gezin van 18 kinderen!

En mijn vriendin heeft een zus met 12 kinderen.

En ik heb nog nooit iets over een au pair langs horen komen.
    Pippa26 , ik weet echt niet hoe je daar bij komt.

Deel Deze Pagina