Dat nieuwe gezin heeft de zaken beter voor elkaar. Een groot gezin is leuk maar je moet het wel aankunnen qua draagkracht. En je moet het kunnen betalen! Dat andere gezin kiest om moeder thuis te laten maar het is er nog steeds een chaos met kinderen die duidelijk te weinig aandacht krijgen. En een huishouden wat niet echt op orde is. En dat kan ook niet anders! Voor ieder kind dat erbij komt krijgen de anderen minder aandacht. Natuurlijk zijn er andere kinderen maar dat zijn geen opvoeders (hoewel je in grote gezinnen wel vaak ziet dat ze dat moeten zijn...). En ik vind dit juist een voorbeeld waarom een eigen plek zo belangrijk is voor kinderen! Even jezelf terug kunnen trekken of spelen met eigen vriendjes. Tot rust komen etc.
Dat is ook onze grote verbazing. Een kast van een huis, dure kleding lees ieder kind draagt iets van Nik&Nik, luxe vakantie (Facebook foto’s ieder jaar een vakantie naar het buitenland) en een vakantiehuis. Ze hebben inderdaad 3 zaken maar kan je daar zo rijk van worden?! Hij is 41 maar inderdaad een jongere uitstraling. Hij heeft iets jongensachtigs terwijl ik haar wel een dametje vindt. Zag trouwens al flink wat vullingen bij Madelief tijdens haar huilbui bij het snoepen. Kindje is 4?!
Ik kijk deze hele serie niet, maar wilde even bijvoegen dat ze natuurlijk ook geld krijgen van het netwerk omdat ze op tv zijn, ook een soort van ‘baan’.
Dit konden zomaar eens mijn woorden zijn....volkomen met je eens! Wij gaan ook naar de kerk..gezinnen met 8 of meer kinderen op ons dorp is hier 'gewone' zaak. (Vraag me toch af waarom dan altijd ook christelijk erbij genoemd moet worden...ken er zat die nergens aan doen en ook een groot gezin hebben.) En 9 van de 10 hebben alles netjes voor elkaar..(uiteraard de een beter als de ander mar so be it..leven en laten leven) Iedereen respecteren en in waarde laten denk ik dan.
Ze zullen wel een vergoeding krijgen maar verwacht dat dit meer in de vorm van activiteiten zijn. Zodat de makers ook iets hebben om te filmen. Hele dagen thuis zitten is ook een beetje saai om naar te kijken.
Tja hoe komen mensen aan veel geld? In aflevering 1 hoorde ik dat ze tot voor kort boven de bakkerij hadden gewoond, misschien hebben ze de tijd dat ze (naar mijn vermoeden) goedkoop boven de bakkerij woonden gebruikt om zoveel mogelijk te sparen. Daarnaast 3 zaken, waarschijnlijk hard werkend. Dan kunnen er nog achtergronden zijn die we niet weten b.v uit een rijk gezin komen en al flink (financieel) gesteund worden door je ouders. Erfenis hebben gehad omdat 1 of beide ouders al zijn overleden, staatsloterij (of welke loterij dan ook) ooit hebben gewonnen etc etc. Dat het bij het andere gezin druk en chaotisch is klopt, maar zoals het zich op tv laat zien hoeven die kinderen ook geen steentje bij te dragen in wat dan ook. Waar je bij de vader alleen ziet dat hij de kinderen leert de was sorteren, ze hun eigen slaapkamer zuigen, zie je niets van dit alles bij het andere gezin.
Wij hebben ook een redelijk groot gezin, 6 kinderen, christelijk, geen au pair, eigen zaak, vakanties naar t buitenland 2x per jaar, groot huis Ik ga me opgeven voor volgend jaar! Nee hoor grapje, zou er niet aan moeten denken. Al die ongezouten meningen over je hebben en houden en doen en laten.
Ik hoor dat wel vaker. Ik bedoel alleen te zeggen: als je allebei druk bent en je hebt 8 kinderen, dan is een au pair geen overbodige luxe, of bijv een meisje uit het dorp dat veel komt helpen. Ik bedoel met grote christelijke gezinnen: daar zijn de gezinnen soms ‘groot’ voor een gemiddeld Nederlands gezin. En ik zie daar dus ook wel au pairs om het allemaal te managen. En qua kinderen moet het ook maar kunnen, 8x ADHD bijv. houd je ook minder snel vol dan kinderen die wel een beetje goed meedraaien in een gezin.
Dat weet je van te voren en de makers zullen de gezinnen hier ook wel in begeleiden. Doe je mee aan zo’n programma dan heeft iedereen een mening over je. Je krijgt positieve en negatieve reacties.
Dat is idd t risico wat je loopt als je mee doet. Ik vind t wel leuk om te zien hoe het er in andere grote gezinnen aan toe gaat. Veel is herkenbaar
nu geef je suggesties.in je vorige post was je nogal stellig. Ik heb zelf 12 broers en zussen. Aantal met een hartritmestoornis, aantal met pdd-nos. En dan waren er ook nog pleegkinderen met hun bagage. en geen au pair. Wel elk jaar op vakantie (nee niet naar het buitenland maar dat is geen verplichting toch), naar pretparken etc. en ja, soms moesten we op jongere broertjes en zusjes passen, maar als ik in dit topic terug lees (niet alleen posts van pippa) lijkt dat wel kindermishandeling. Nee, we hadden ook niet allemaal een eigen kamer. Dat dit de norm is tegenwoordig, is een hele andere discussie (en iedereen een eigen kamer etc. vind ik persoonlijk ook westers denken. ik heb zelf in het midden-oosten gewoond waar dit niet de gewoonte was. en toch waren er hele gelukkige kinderen, het is maar net wat je gewend bent). ik wordt van dit soort topics en de vooroordelen die ik lees best giftig. Alsof wij voor onze tv even kunnen beoordelen of die kinderen genoeg aandacht krijgen, je ziet alleen wat er gemonteerd is he. Een zusje van mij heeft ooit meegedaan aan een programma over tienerruil. Wij wonen in drenthe, haar ruil kwam uit het Gooi. Mijn zusje werd afgeschilderd als een hangjongere. Dat andere meisje als typisch goois meisje (mijn zusje: rokend, hangjongere, mcDonalds, andere meisje broodjes Brie, Lyceum, etc.) Dat mijn zusje op dat moment een internationale opleiding in engels volgde, dat ze drie bijbaantjes had, dat ze al een eigen bedrijfje aan het starten was.. dat soort dingen hebben de tv niet gehaald. Het was echt heel vals. Het Gooise meisje had nog nooit van haar leven een cake gebakken of een pan spaghetti gekookt, bij mijn ouders thuis heeft ze dit gedaan en ze vond het heel leuk. Ze ging elke week naar de manicure en pedicure, dat deed mijn zusje nu voor haar, en dat werd wel uitgebreid op tv laten zien. De spaghetti en de cake uiteraard niet. Het is echt maar net hoe het allemaal gemonteerd wordt. En dat moet je met een programma als 'een huis vol', ook zeker in je achterhoofd houden.
Even los van je verhaal: ik ben in dit topic geen vooroordelen gaan noemen. Ik heb alleen gezegd dat ik vaker au pairs zie bij grote gezinnen en dat als je een gezin soepel hebt draaien dat ook kan komen omdat je kinderen wat meegaander zijn.
Daar heb je echt gelijk in. Als er 6 hun kont tegen de krib gooien of maar 2 scheelt dat al een hele hoop.
In je eerdere post was je anders behoorlijk stellig. Misschien moet je hem even terug lezen. Wat jij hebt gezien presenteerde je als algemeen feit.
Waarom? Ik ben zelf christen en ik ken die gezinnen. Verder is er toch niks aan de hand? Ik zeg niet dat kinderen aandacht tekort komen, waar het geld vandaan komt oid. Dus richt je drama-pijlen op een andere forummer.
Volgens mij had ze drop in haar mond. Kan me niet voorstellen dat tandartsen nog met zwarte vullingen werken.
Ik zag t ook. Volgens mij zijn t zilveren 'hoesjes' die je over de kiezen kunt laten plaatsen als die heel slecht zijn. Hoeft trouwens niet door snoepen te komen. Mijn zoontje heeft f ook. De tandarts noemt het een kaaskies.
Die laatste regels heb ik ook niet over jou beweerd. Ben zelf ook christen en ken veel grote gezinnen maar geen au pairs. Daarom mijn verbazing over jouw eerste post. Verder had ik het over dingen die ik in dit topic terug zie, wat ik ook meldde. Dus over dramatisch gesproken, kijk dan ook even in de spiegel.