Ik ben dit nu aan het terug kijken maar man... ik heb wel respect voor grote gezinnen en tegelijk verklaar ik ze helemaal voor gek. De familie Jellies vind ik tot nu toe het leukste, gevolgd door de familie Kraan. Hoewel ik wil toevoegen dat ik die Quinten soms maar een vervelend manneke vind ook al kan dat komen door zijn adhd. Die met 11 kinderen is gewoon een ontplofte chaos. Verschrikkelijk. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat wij er straks maar 2 hebben. Voor ons was het juist een bewuste keuze om het klein te houden, zeker financieel en qua aandacht geven. Maar het is wel leuk om te zien dat er toch ook gezinnen zijn zoals bij de familie Jellies dat het er ook heel goed aan toe gaat.
Ik denk idd dat de adhd niet helpt. Ik vind het echt een leuk joch, moet erg om die puberhouding lachen. En zijn hart zit ook echt op de goede plek. Ook een goede mix met zijn stiefbroer, die juist super relaxed is. Maar dan zegt zijn moeder eerst dat hij moeite heeft met onverwachte situaties en onduidelijkheid en vervolgens moet hij met de trein naar Luxemburg, inclusief overstap waarbij aardig wat gelopen moet worden. Zag je hoe hij zijn moeder in zijn armen vloog toen ze op de camping waren? Denk echt dat hij flink in de stress had gezeten.
Ja zo zag ik het ook. Wat zal zoiets ontzettend stressvol zijn voor hem. Hoe hij zich gedraagt is volgens mij puur door het lastig schakelen in zijn hoofd als dingen anders gaan dan hij bedacht had. Ik herken er echt heel veel van bij mijn puber (met adhd/ass). Ik vind het dan vaak zo sneu als er gezegd wordt dat hij niet zo leuk over komt. Die stiefbroer is zo enorm relaxed, lijkt me veel makkelijker voor jezelf .
Ik bedoelde niet dat ik hem een vervelende jongen vind. Alleen dat die mix gewoon goed werkt. Als een huis vol kinderen in de stress schiet lijkt mij dat lastig rustig te houden.
Hij zal er voor een groot deel vast niets aan kunnen doen en inderdaad zie je wel het goede in die jongen maar toch irriteer ik me een beetje aan dat eeuwige gezeur
Ik vind alle families eigenlijk wel leuk dit jaar. Ik moet erg lachen om die heerlijke puber van de familie kraan. En zijn net zo oude stiefbroer die lijkt het tegenovergestelde te zijn.
Mijn schoonmoeder is ook zo.. al heeft zij 'maar' 5 kinderen waar er inmiddels nog 2 van thuis wonen.
Ik vind de fam Buddenbruck steeds vervelender worden, vader die moppert over dat ‘de jeugd van tegenwoordig’ geen respect meer heeft ofzoiets, doelend op z’n eigen oudere zoons - terwijl ik ze eigenlijk nooit op zie voeden. Ja, ze roepen dat ze niet op tafel mogen lopen etc, maar dat is het ook... Bij de fam Jelies juist weer zo anders, maar daarbij zie ik ook dat vader en moeder veel meer contact lijken te maken met hun kinderen ipv zo’n chaos waarop op iedereen geroepen wordt... Samengestelde gezin vind ik echt ook heel leuk, vooral door de pubers erbij, zo mooi ook hoe vader met zijn stiefzoon kan praten. Die jongen heeft zo z’n pubergedrag, maar dan toch weer zo’n lieverd, z’n moeder een knuffel geven enzo, aww
16 kids and counting was een Brits programma... Met idd bijna dezelfde naam als het programma van de Duggars dus. (Duggars hebben nu bijna 17 kleinkinderen! Vrouw van John David is over een paar weken uitgerekend.) https://www.channel4.com/programmes/16-kids-and-counting 16 kids and counting. Na een beetje Googlen kom ik erachter dat zij gewoon 21 (!!) kinderen hebben wow. Dan zat ik er niet ver naast haha.
Ik vind de familie Jelies iets te lief, allemaal erg overdreven. Ik zie ze eigenlijk nooit boos zijn behalve een keer aan tafel tegen die Harry, maar zelfs dat was nog erg lief.