Die moeder van de familie Jelies werkt toch? Vorig jaar sowieso wel, in zo’n bedrijf waar ze vis schoonmaken. Volgens mij deed ze dat in de avond. Maar dit seizoen idd nog niet gezien.
Je reageert best defensief op dit bericht .. Waarom...? Ik ben zelf ook de laatste anderhalf jaar vrijwel volledig thuis met de kinderen ( Ik werk alleen als de jongste slaapt of op de vrije middag van mijn man), Dus dit gaat ook niet over het feit dat ze thuis blijfmoeder is (alhoewel ik net las dat ze blijkbaar eerst toch werkte?) Maar ze komt gewoon erg jong over, als een meisje . ook de manier naar haar man toe hoe ze zich opstelt vind ik wat onzeker ofzo. Nogmaals, ik vind het een erg leuk gezin maar er lijkt gewoon niet veel ontwikkeling of diepgang ofzo te zijn ontstaan. Ik kan het niet helemaal goed uitleggen,
Ik vond je bericht ook een tikkeltje negatief. Ook al snap ik gedeeltelijk je punt. Niet veel ontwikkeling/diepgang... Tja, ik denk om eerlijk te zijn dat ze beiden ook gewoon niet heel hoogopgeleid zijn. Hoeft ook niet, iedereen is anders en heeft andere talenten. Niet iedereen heeft behoefte aan intellectuele zelfontplooiing. Ik geniet er echt van om naar ze te kijken, ze zijn zo liefdevol voor en met elkaar. Als wij zoveel kinderen zouden hebben dan zou het er waarschijnlijk zo aan toe gaan als bij de Buddenbruckjes... Daarom hebben we dat dus ook niet.
Als zij daar geen waarde aan hecht is dat prima toch . Ik vind het echt een heerlijk en tevreden gezin om naar te kijken.
Ik vind het nog steeds rommelig daar. Huis wat niet opgeknapt kan worden enz. Wel zeker erg triest van die man en vader dat die is overleden. Maar was daarvoor ook al rommelig goed sommige mensen zullen wel zo kunnen leven haha ik zou gek worden, rolluiken die niet open kunnen, behang wat van de muur afkomt etc. En zou ook niet even rustig kunnen gaan schilderen boven terwijl meerderheid van de kinderen halve huis af kunnen breken en dan nog zo'n kleintje alleen beneden met broers en zussen.. maar wel zeker knap hoe ze alles alleen doet hoor, maar vind het gewoon rommelig.
Ook beter om de randjes met een gewone kwast te doen en de rest met een roller dan heb je dat probleem ook niet zo dat het tegen plafond aan komt
Ik moest wel lachen om mezelf bij een opmerking over het gezin Jelies en het intellectuele aspect. Ik ben namelijk thuis ook niet intellectueel bezig hahahaha, zoals ‘90 days fiance’ kijken. En ze houden waarschijnlijk van: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en houden zich bezig met hun geloof en familie en dat geeft hun voldoening en rust. Lijkt mij ook fijn.
Zou ook kunnen komen omdat er een camera constant op hun neus staat. Lijkt mij ook wel wat ongemakkelijk.
Is het niet omdat hij op de bouw werkt en dan zijn bekertje mee kan nemen makkelijk? Misschien ook niet logisch hoor maar ik had die associatie met zijn werk gelegd haha.
Ik zie er juist in dat ze hier beide gelukkig mee zijn op deze manier en ook wederzijds respect hebben voor elkaars 'positie'. Ontwikkelen kun je ook prima ondanks dat je veel in de thuissituatie zit. Ze managed het hele gezinsgebeuren , dat kan niet iedereen. Je ontwikkelt op ander vlak dan iemand die veel buitenshuis werkt in een andere functie. Ze lijkt hier heel gelukkig mee te zijn, prima toch? We ontwikkelen allemaal op onze eigen manier, de ene met grote sprongen en de ander met kleinere sprongen, helemaal prima toch, we zijn niet hetzelfde. Moeder Jelies werkte overigens in het eerste seizoen dat ze meededen wel in de vis/garnalenfabriek, avonddienst draaide ze dan. Dan nam vader thuis de honneurs waar wat hij ook heel goed deed. Geen idee of ze daar nog steeds werkt, daar gaan ze nu niet op in.
Zo alleen is ze volgens mij niet. K heb even voor fbi gespeeld en volgens mij is ze zelfs alweer verloofd. Vond het een beetje vreemd in ieder geval,om dan te zien dat ze in zo'n huis woont waar van alles aan gedaan moet worden.
Oké ja dat kan indd, dat is al snel na het overlijden van haar man, maar daar wil ik niet over oordelen. Ik vind het gewoon een standaard 'tokkie' gezin maar dat vind ik van Buddenbruck familie ook. Tuin met onkruid en kinderspeelgoed overal, huis wat half af is en met gebreken die nodig opgeknapt moeten worden.. Misschien tokkie niet het juiste woord of beledig ik hier mensen mee, sorry Misschien zouden mijn huis en tuin er ook zo bij staan met zoveel kinderen, maar daarom wil ik ook geen groot gezin.
K deel je mening over het tokkie gehalte. Dat ze nu een nieuwe liefde heeft moet ze ook zelf weten. Maar tijdens de opnames tot nu toe,lijkt het alsof ze er alleen voor staat,maar dat is blijkbaar dus niet. Lijkt wel alsof ze op deze manier het zieligheidsgehalte omhoog willen halen
Ik zou eerder 'volks' zeggen. Tokkie is voor mij wanneer mensen ongemanierd zijn/overlast veroorzaken etc. Al zit er vaak niet zo'n groot verschil tussen volks en tokkie in de algehele levenswijze (bepaalde muzieksmaak, inrichting huis, bepaalde maatschappelijke kijk op dingen etc) - sorry als ik nu heel erg generaliseer, maar weet ook niet hoe ik het anders uitleg haha.
Volks kan ook prima indd haha wist er even geen ander woord voor. Betekend trouwens niet dat ik het slechte mensen ofzo vind hoor. Maar gewoon een levensstyle hoe ik nooit zou willen of kunnen leven.. is ook wel een beetje waarmrr je bent opgegroeid natuurlijk