Een huis vol

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Neilia, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt maar ik ben er bang voor.. laten we hopen dat het goed uitpakt maar ik ben bang dat er zoveel onzekerheid is dat die baby opgevoed word zoals andere mensen het zeggen.
    Maar wie weet is ze wel heel anders zonder camera idd.
     
  2. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.659
    1.826
    113
    Ik denk dat het wel mee zal vallen met die baby. Het is een zooitje ongeregeld zo nu en dan daar bij die Buddenbrucks, maar ik vind het wel een warm gezin. Zoals vader met zoon mee gaat voor de ring, betrokken is bij de aanzoek, zoon duidelijk maakt dat er openheid, eerlijkheid en respect moet zijn. Ze zijn jong, dat wel, maar ergens komen ze op mij oprecht over. Die klooien niet aan, niet op dat vlak. Er gaat daar best wel eens wat anders dan ik gewend ben. Maar mij zegt het zoveel meer als ik kijk naar hie dingen aangepakt worden. Al die namen weet ik zo niet, maar de zoon in het gips, hij zat alleen. Ik dacht wel van goh..dat niemand daar even aan denkt. Tegelijkertijd zie je wel dat hij het aangeeft, huilt en dat er iets mee gedaan wordt. Pa die zegt " wie offert zich op?" Zie ik ook als signaal dat hij de kinderen mede verantwoordelijk stelt. Hij gad ook niets kunnen zeggen en er zelf gaan zitten. Nu was iedereen betrokken. Ik heb niemand hem uit zien lachen, horen zeggen dat hij zich aanstelde of wat dan ook. En dat vind ik knap. Het gezin, de kids zijn druk en baldadig , ander taalgebruik hier en daar. Maar de ouders vind ik echt heel lief en betrokken. Ik denk echt dat het met die baby goed gaat komen. Ik geloof wel dat dit de juiste plek is voor dit meisje om haar eigen koers te leren varen. Ze komt onzekercover, maar van de week zag ik haar lachen en toen zag ik een sprankel, heel open en zacht maar met daadkracht.
     
    suus1983, JongetjeM, PotjeGoud en 18 anderen vinden dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier ben ik het wel mee eens.
    Moeder is echt betrokken en ze helpen waar ze kunnen.
    En ik denk dat met zoveel jongen en zoveel energie het gewoon erg lastig is.
    Ze moeten eigenlijk die jongens elke dag even hun energie laten kwijt raken.. maar dat zal niet makkelijk zijn in deze tijd en met zoveel kinderen.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Ik denk ook wel dat het goed komt met de baby. Vaders zal meer ervaring hebben met kleine kinderen dan een gemiddelde andere vader van zijn leeftijd. Spullen ed zijn voorhanden. Het huis is groot. Hulp is nabij.
     
    suus1983, Gewooniemand en Mississippi vinden dit leuk.
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Als ik zie hoe ze met de andere kleintjes omgaat daar in huis.... Dat gaat wel goed komen. Ze is met Shaelle (toetie) ook zo leuk!
     
    suus1983 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ah dank je! Ik wist door al dat ge-toetie niet meer hoe het kind nou eigenlijk echt heette :rolleyes::roflmao:
     
    Sado en Robijn89 vinden dit leuk.
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ik zei het gisteren ook nog tegen mij man. Ondanks dat het een gezin is waar de kinderen te losbandig kunnen zijn, er weinig structuur is, ik het taalgebruik niet waardeer en ik de ouders ook veel naar de kinderen vind schreeuwen. Zijn ze toch ook gewoon liefdevol, is er wel ergens een grens, doen ze ook veel moeite voor ze, enzovoorts. Dat Thaila ging shoppen met haar zwangere schoondochter was echt super lief. Hoe ze hun helpen met de baby op komst, etc
    Echt superlief.
    Ze spelen niet altijd in op de behoefte van de kinderen, bijvoorbeeld zo met dat prieeltje bouwen schreeuwt hij alleen maar tegen ze, negatief gedrag tot gevolg en hij had verwacht dat ze wel even zouden meehelpen. Ik denk dat als je daar vantevoren wat duidelijkheid aan geeft, ik ga dat doen, wie helpt er? Wat kunnen de anderen gaan doen zodat je even je handen ervoor vrij hebt, wat meer structuur geven dat ze dan minder gaan klieren. En áls ze dan gaan klieren even de aandacht voor t corrigeren ipv zo maar toe schreeuwen vanaf een afstandje wat uiteraard niet werkt.
    Ik moest ook wel heel erg lachen...oma die normaal best wel gezag heeft over ze ging ook zo schreeuwen en ze hadden er echt lak aan, ze waren al te ver in hun kliergedrag. Oma leek echt op ma flodder zo schreeuwend vanaf de zijlijn, boezem er half uit hangend, vette tatoo's :roflmao:♡.
     
  8. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Hahaha!
     
  9. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zeg ook nergens! Dat ik denk dat het niet goedkomt met de baby he? Ik zeg alleen dat ik denk dat hun kindje dezelfde opvoeding gaat krijgen als de rest omdat ze zo onzeker is en dus niet haar eigen weg gaat volgen. Meer zei ik niet.
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Dat is ook iets waar je in moet groeien als je voor het eerst moeder wordt. Dat is geen vast staand gegeven, dat ontwikkeld zich met de tijd.
     
  11. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat weet ik en dat hoop ik ook ;)

    Iemand zei trouwens dat ze zich afvroegen hoe de baumgards wonen. Ik kijk nu een seizoen van 2012. Daar liggen 4 kinderen op 1 kamer. Toen was de jongste net geboren. Als dat toen al was dan is dat nu nog steeds lijkt me.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Staan er dan 2 stappelbedden per kamer of hebben ze het creatiever opgelost?
     
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Klopt. Maar dat lijkt me juist extra lastig als ze bij dat gezin inwonen.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Mij lijkt het wel erg prettig om zoveel steun te hebben als je nog zo jong bent. Ook om makkelijker een opleiding te doen of af te ronden. Met wat ruimte om hun leven op te bouwen kunnen ze misschien ook sterker gaan starten op eigen benen.
     
  15. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee hoor aan allebei de kanten 2 bedden achter elkaar :roflmao:
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Dus enkel lage bedden? Dat dat past zeg. Dan hou je toch nergens ruimte voor over...
     
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Dat zeker! Heel fijn dat ze zoveel hulp hebben. Ik bedoelde ook meer dat ik denk dat ze zo makkelijk overrompeld raakt door alles om haar heen in zo'n groot gezin straks met een kleine baby.
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Je moet denk ik wel goed tegen prikkels kunnen om daar te functioneren. Of je moet een deel van het huis kunnen inrichten als appartement. Maar schoonmoeder is denk ik niet zo dominant. In een gewone rijtjeswoning/appartement met weinig mensen maar hele dominante (schoon)ouders is het denk ik een stuk lastiger.
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ze waren in de kelder toch aan t klussen voor hun eigen gedeelte? Zal niet volledig inclusief keuken en badkamer zijn maar ik begreep er uit dat t wel om te slapen en te verblijven was. Zodat ze t wel 'zelf' kunnen gaan doen.
     
    Gewooniemand en Zonnestralen vinden dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    In dat geval hebben ze het al helemaal super getroffen.

    Ik vind het eigenlijk wel mooi om meer generaties onder één dak te zien. Zolang er natuurlijk ruimte voor is.
     
    suus1983 en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina