Een huis vol

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Neilia, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jep. Was ook het enige in de kamer hoor ;)
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Zo had ik het ook opgevat, dan hun in de kelder zouden gaan wonen
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Klopt en meende ook dat Thalia zei dat ze het zelf moesten opvoeden en dat zij (Thalia) alleen ging oppassen als zij naar school moest. Want ze vinden het wel belangrijk dat zij de kans had school en opleidingen af te maken.
     
    suus1983, Sado, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Jammer dat je je opwind over mijn mening.
    Ik vind inderdaad dat hij bijzonder gedrag heeft als ze zeggen dat hij adhd heeft.
    Vind zijn gedrag niet typisch adhd, meer autistisch spectrum.
    Ik heb veel ervaring met kinderen met gedragsproblemen en weet hoe zwaar dat kan zijn.
    Daarom valt het mij ook juist zo op dat het echt niet typisch adhd is.
    En ja, ik vind zijn manier van communiceren veel onrespectvol naar anderen toe.
    Misschien zo in beeld gebracht en geplakt/geknipt, dat weet ik niet.
    Dat mag ik toch vinden?
    Ik ken best een tal mensen die, of dan wel adhd hebben en/of iets in het autisme spectrum, maar die reageren echt niet altijd perse zo.
    Het kan, maar hoeft niet.
    Je kan daar echt wel iets in sturen.
    Ik zeg niet dat alle gedrag daarmee opgelost kan worden, maar helemaal niks doen is ook niet ok, in mijn ogen.
    En ja, pick your battles.
    Ik ken het.
    Maar nogmaals ik vind het gedrag niet ok, zelfs voor iemand met een stoornis niet.
    Fijn dat een ander wellicht van alles maar laat welgevallen omwille van een stoornis, maar hier werkt dat niet zo.
    En ik spreek uit ervaring.
    Nogmaals, niet mijn bedoeling om te kwetsen, maar ik mag, net als ieder ander hier toch zeggen wat ik vind?
     
    Madeliefke, Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Je heb nu 2 reacties van hem gezien in stressvolle situaties. Voor een 'gewoon' kind zijn die situaties al spannend, laat staan voor een kind met autisme/ADHD. En dan ook nog een camera op je mik gericht. Ja ik kan zijn reactie dus wel begrijpen.
     
    Louise11110, Jackie87 en Martini vinden dit leuk.
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Nou en los van alle labels, het is ook gewoon een puber he. Ik zie ook vooral gewoon stoer pubergedrag in zijn reacties.. Wetende dat zijn klasgenoten het gaan zien, vriendinnetje etc. Daar reageert ook iedereen weer anders op.
     
    Louise11110, PotjeGoud, Madeliefste en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Dat kan.
     
  8. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Maak je niet druk.. ik zeg nergens dat ik vind dat je een conclusie trekt die in mijn beleving niet klopt. Ik laat mijn gedachten gaan en schrijf deze op als " ik denk". Geen directe reactie en al helemaal geen aanval op jouw eerdere post. Slechts een voort borduren op met mijn eigen bevindingen.
     
    Zonnestralen en Featherr vinden dit leuk.
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Je gaf als reactie 'ja dan kun je een stoornis hebben, maar moet je je dan werkelijk zo gedragen?'. En dan lijkt het of je dus niet kan begrijpen dat iemand met een stoornis zich dus vaak zo uit. Want ja dan moet hij zich werkelijk zo gedragen blijkbaar, het lukt hem niet op een andere manier.
    En dat is t ook nog natuurlijk, hij is ook gewoon een puber. En pubers reageren natuurlijk totaal anders dan kinderen van bijv. 6. Bijna alle pubers zetten zich af, vloeken, doen stoer en worden lui en respectloos :roflmao:. En dan heeft hij er ook nog eens minder controle over én is sneller opgefokt en boos. Of dat dan adhd of ass is maakt niet uit, het is voor hem een extra handicap.
    Onze dochters kunnen ook zo reageren. En dan spreek ik ze er ook gewoon op aan. Vaak werkt 'na de bui' erop aanspreken overigens beter dan op t moment zelf, en een ander kan in zo'n situatie dan denken dat we het allemaal maar pikken van ze, en dat doen we zeker niet.
    Dat zie ik ze op zich ook wel doen bij de fam. Kraan. Ze spreken hem er ook op aan. Maar dat zorgt er niet voor dat hij het vervolgens nooit meer doet. Hij zal in een zelfde soort situatie weer zo ontploffen of bijv. respectloos reageren.
    Uiteraard mag je je mening geven. En een ander mag dan ook aangeven dat je hem of haar daarmee raakt, dat is net zo goed een mening.
    Voor mij kwam het ook over alsof je zijn gedrag niet vindt kunnen ondanks zijn stoornis.
    Zijn gedrag is bij die voorbeelden die we zien zeker niet fijn. Maar ik zie ook dat dit komt door hoe hij zich lijkt te voelen en vervolgens niet weet hoe hij anders moet reageren dan hij doet vanuit zijn boosheid. Persoonlijk zou ik dan niet zeggen 'ik vind dat niet kunnen' want dat voelt als veroordelen. Maar goed, dat is mijn mening dan maar weer ;):).
     
    Louise11110, Martini en Mammavantwee vinden dit leuk.
  10. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Ik denk dat ik maar stop met reageren
    Ik heb gezegd dat ik niemand met opzet wilde kwetsen, geprobeerd uit te leggen wat ik wel bedoel en nog komt daar commentaar op.
    Er zijn meer meningen die ongezouten gegeven worden door anderen maar op een of andere reden wordt mijn mening nogal uitvergroot.
    Dat is mijn mening.
    Prima.
    Ik stop met reageren op dit topic.
    No hard feelings maar ik wil graag plezier houden hier en niet telkens als ik inlog allerlei kritiek krijgen.
    Lijkt me voor niemand gezellig.
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik denk dat dat vooral komt doordat je aangeeft veel ervaringen te hebben met kinderen met gedragsproblemen maar je jezelf ook meteen afvraagt of het nodig is dat hij zo reageert.

    Ik ben het deels met je eens hoor ik accepteer ook niet al het gedrag van mijn zoon alleen maar omdat hij een stoornis heeft. Maar ik weet ook dat het aanspreken tijdens overprikkeling/onduidelijk zijn (waardoor het gedrag vaak ontstaat) geen nut heeft en vaak als olie op het vuur is.

    Voor een buitenstaander lijkt het dan waarschijnlijk dat wij het gedrag gewoon accepteren.

    Dat is dus niet zo, wij weten dat het gedrag onmacht is, de situatie is zo onduidelijk dat hij het simpelweg niet meer weet en dan ploft hij gewoon. In combi met de (puber) hormonen gaat het hier tegenwoordig ook sneller en heftiger en hoewel wij erover praten, hem vertellen wat hij , in die situatie, kan doen. Zijn primaire reactie bij onduidelijkheden is simpelweg paniek wat zich uit in boosheid/woede.

    Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat Quinten veel reageert uit overprikkeling. Hij heeft 6 jongere broertjes/zusjes onder zich die allen onvoorspelbaar zijn, dan is daar de spanning van het krijgen van een baby bij (wat ook onvoorspelbaar is), heeft hij geen eigen ruimte waar hij zijn rust kan pakken ( slaapt samen met Sam), moet hij 6 weken voor het verhuizen zijn bed uit elkaar halen en op de grond slapen en komt er ook nog eens Corona erbij en valt het ritme van school ook nog eens weg.
     
    dreumesje, citroenrasp, Roos12 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Is het alweer afgelopen?
    Grrr
     
  13. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ja het was maar 2 week. Dus vrijdag vorige week was de laatste weer.. :(
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  14. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik vind het zeker een liefdevol gezin, je ziet dat ze echt van hun kinderen houden. Het zou alleen zo veel fijner zijn voor de kinderen en zij zelf als er wat meer structuur komt en als ze dingen eens van te voren aankondigen. Wat ze mogen, wat niet en wat eventuele consequenties zijn. Dat hoor ik ze volgens mij nooit doen. En dan gaan ze iets doen met die jongens vol energie, die kijken gelijk wat er allemaal mogelijk is en hoe ver ze kunnen gaan. Dan wordt er gelijk geschreeuwd en gedreigd.
    Wat jij inderdaad ook allemaal aangeeft. Ik zou wel eens willen zien hoe het er dan aan toe zou gaan bij hen. Ik gun het ze om wat meer rust in de tent te hebben. :):)
     
  15. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik moet nog één aflevering terugkijken, maar heb echt weer genoten van alle gezinnen, op eentje na. Ik kan gewoon echt niet kijken naar de Baumgards. Ik vind moeder niet leuk, hoe ze commandeert, taartje eten en de kinderen aan het werk zetten.

    Het gezin Quaedackers vind ik ook heel bijzonder. Vooral de keuzes die moeder Nadine maakt. Zo snel met een nieuwe man terwijl er nog zoveel verdriet is ook bij de kinderen om vader? Alles gaat echt wel heel snel in die relatie. Wel is zij echt super rustig altijd tegen de kinderen, heb daar wel bewondering voor. Het allemaal in je eentje moeten doen met zoveel (jonge) kinderen, pfoe. Petje af. Ik gun haar een nieuwe liefde om haar bij te staan, maar vraag me af of Kevin dat is na wat we te zien kregen op tv. :|

    Naar de familie Kraan en Jelies heb ik met veel plezier gekeken. Denk dat wij, man en ik kijken samen, ons daar het meest mee kunnen identificeren.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  16. Korey

    Korey Bekend lid

    25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    Ja die quadackers he. Zij is al na een paar weken verloofd met hem. En elkaars namen getattoeerd. Gaat erg snel.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Familie Jelies vind ik echt zo leuk. Je kunt gewoon zien hoeveel ze allemaal van elkaar houden en zo respectvol naar elkaar toe, vind het mooi om naar te kijken.

    De familie Qeuadackers heb ik wat moeite mee. Wat een puinhoop, maar heb nog niet alle afleveringen gezien. Slapen ze met meer in 1 bed of lijkt dat zo?
     
    Gewooniemand, Wellesnietes en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  18. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ja zo lijkt dat wel ja! Volgens mij telden wij er 4 of 5 in één stapelbed.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat dacht ik ook te zien. Dat zou ik wel vreemd vinden. Bedoel eigen kamer met zoveel kinderen is wat veel gevraagd, maar een eigen bed is toch wel het minste.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Klopt volgens mij wel.
    Ze ging de kamer van de meisjes opknappen.
    Volgens mij ging het om 4 meiden en er stond maar 1 stapelbed.
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina