Een huis vol

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Neilia, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Als gezin vind ik ze ook wel leuk, lijken goed te luisteren de kinderen en bijna geen ruzie. Niet zo'n chaos heb ik het idee..
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ken het schelden met jood (en dan iets ervoor) wel van vroeger, dus misschien heb je het toch goed gehoord... Ik werd regelmatig uitgemaakt voor ‘brillejood’ omdat ik dus een bril had. En zo waren er veel varianten.
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Echtwaar die vader van die Buddenbruckjes. Helemaal pissig kver t respectloze gedrag van zn oudsten.
    Ja gast.. daar heb je zelf ook een aandeel in (gehad).
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Die moeder van dat samengestelde gezin.. ik weet niet. Ik vind haar aan de ene kant heel fijn relax rustig. En aan de andere kant heel raar.
    Zoals ze praat ook. Ja lekker oppeuzelen. Ze praat de hele tijd heel klein ofzo. Kan t niet plaatsen :roflmao:
     
    Gewooniemand en JongetjeM vinden dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik snap het aan de ene kant wel van die jongens. Zal weinig één op één aandacht geweest zijn voor ze, en dan steeds weer eentje erbij. Ze zullen heus van hun ouders houden, maar toe zijn aan rust en een plek voor hunzelf?:|

    Ze hebben die kinderen gewoon totaal niet in de hand. Vreselijk zo'n chaos als ik daar naar kijk:o:
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Ja ben ik ook met je eens. Maar goed. Daar heeft die vader dus ook een duidelijk aandeel in gehad ;)
    Tis ergens sneu ook. Maarja.. je merkt bij allemaal wel dat ze veel negatieve aandacht vragen
     
  7. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.734
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel mooi hoe hun hun geloof meegeven, maar niet opdringen.
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Dat vond ik ook mooi om te zien. Het komt heel liefdevol over op mij. Liefde kan je niet afdwingen.

    Ik moest wel even lachen toen hij zei dat hij het fijn vond dat ze zo gehoorzaam was. Volgens mij kwam dat er heel anders uit dan hij bedoelde.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit ja, en ik zie ook dat het geloof hun echt dingen brengt. De helft van mijn familie is reformatorisch maar op een heel andere manier dan dit gezin, dus ik vind het wel mooi om te zien dat het ook minder streng kan (mijn nichtjes mochten bv echt geen broek dragen, het ‘handhaven’ ervan gebeurde ook niet liefdevol).
     
    Mammavantwee, Gewooniemand en Salentein vinden dit leuk.
  10. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ja haha mijn man begon al hard te lachen: dat zou ik tegen jou moeten zeggen:roflmao: Gehoorzaam klinkt niet zo lekker nee:D
     
    Champetter en Zonnestralen vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Hij bedoelde t ook echt puur op de bouwplaats haha en dat is ook ivm veiligheid zo belangrijk als je een kraan bedient.
    Maar t klonk idd wel heel onnozel haha
     
    Salentein en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik vond t wel bijzonder om te zien dat er door t oudste kind gewoon in huis werd gerookt bij de buddenbruckjes. Of nou ja in een huishouden waarbij men vaker over de tafel loopt dan eraan zit ook weer niet....
     
    Gewooniemand, Salentein en Louise11110 vinden dit leuk.
  13. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    De familie Buddenbruck lost alles op met billendoekjes. Kind onder de poep, hup een billendoek er over heen. Gezichten wassen, hup een billendoek. Bij de andere gezinnen zie je, ook in de vorige seizoenen, dat de kinderen in bad gaan, tanden worden gepoetst, haren netjes en schone kleren aan. Bij hun zie ik dit nooit. Ze komen op mij over als een onverzorgd, chaotisch en overvol gezin. Ze zullen best de juiste intenties hebben maar niet het vermogen om zo’n groot gezin draaiende te houden.
     
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heel eerlijk, ik snap ook dat je dat bijna niet voor elkaar krijgt met 11 kinderen om alles gedoucht, vlekvrij en met gepoetste tanden op pad te krijgen.

    Is dat onverzorgd? Ik weet het niet. Chaotisch, is dat erg? Vol ja, ik zie ook dat ze weinig momentjes hebben 1 op 1 met kinderen. Daarom snap ik ook echt wel dat die jochies flink ravotten.

    Toch vind ik ze heel warm en verdraagzaam, ook de pubers die af en toe een buitje speciaal hebben. Het dreinende gedrag van Quinten bij de fam Kraan vind ik veel vervelender om naar te kijken. Overigens vind ik ook dat Linda hem anders behandelt dan de andere kinderen, echt niet oké. Sam daarentegen is echt een lief joch.
     
    Gewooniemand en Salentein vinden dit leuk.
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.049
    4.242
    113
    Nou volgens mij zaten er gisteren toch echt twee jongens van hun in bad, wat een teringbende zeg. En dan stuurt ze ze naar hun kamer , wat ze uiteraard niet doen, en ruimt ze hoogzwanger de boel weer op. Ik had ze het zelf laten doen.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.049
    4.242
    113
    Klopt dat was ons ook al opgevallen, heb het idee dat moeder hem anders behandeld vanwege zijn ADHD. Ik weet niet of dat dreinende gedrag hiermee verband houdt,maar krijg het idee dat de "onrust en onvoorspelbare" van een groot gezin niet heel makkelijk voor hem zijn.

    B.v we hadden afgesproken dat je normaal zou doen. Maar wat houdt normaal dan precies in ?
     
    Salentein vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Maar naar de kerk moeten is toch alsnog opdringen ? :| Oké nu ze klein en nog jong zijn is dat geen probleem. Maar met een jaar of 18 mogen ze zelf kiezen hoop ik. :)
     
    Dielle vindt dit leuk.
  18. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Heb gisteren alles terug gekeken maar wat een enorm verschil tussen de gezinnen. De één heel chaotisch en de ander zo relaxed. Een enorm verschil in opvoeding. Ik vind het erg leuk om naar te kijken, al betrap ik mijzelf erop dat ik vaak zit te roepen dat het niet zo hoort.
    Zoals de moeder van het gezin van 10 die step afpakt van die jongens... zo intimiderend :eek:.
     
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik wist niet dat hij adhd heeft en snap dan zijn reacties een heel stuk beter.
    Snap ook dat in zo’n groot gezin opgroeien met adhd ontzettend pittig is. Moeder snap ik dan nog steeds niet, want steeds meer kinderen maken om Quinten de meeste aandacht te geven lijkt me omslachtig en vooral unfair naar de overige kinderen.
     
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind mama B nog beheerst hoor, midden in de stress van een verhuizing:
     

Deel Deze Pagina