Vanavond is het dan zover! Helemaal zin in, altijd wel leuk te zien hoe het in grote gezinnen eraan toe gaat!
Ik vond het een erg leuke aflevering. Had alleen een naar gevoel bij hoe Olaf (Kraan) aan een arm van de trap gesleurd werd door zijn vader We zaten met het hele gezin te kijken en hebben zelfs teruggespoeld en het nog eens bekeken, we hoopten allemaal dat we het verkeerd hadden gezien
kreeg ik ook knoop van in mijn buik. Ik heb zelf ook zoontje die heel lang in een bijtfase heeft gezeten en dan moest ik hem ook wel eens weghalen uit een situatie. Maar dat duurde dan hooguit 2 sec. Hem zo van de trap af tillen was niet nodig en ook beetje gevaarlijk, kan uit de kom schieten op die manier. Vind die vader sowieso een chagerijn.
Nou he, zag er naar uit En de familie Jelies, een liefdevol gezin maar waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat het geloof zo opgedrongen wordt. Zo had de oudste het over een vriendje en ze lieten wel duidelijk merken dat een vriendje zonder geloof niet welkom is. Teminste zo kwam het op mij over. Ik begrijp dat voor hun het geloof heel belangrijk is maar ik zou de keuze van mijn kind daarin wel respecteren.
Ja het is niet de juiste manier natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat hij effe niet meer relaxed kon reageren als het al het zoveelste bijt incident is, in combinatie met de drukte van een verhuizing. Maarja, die moeder zei ook dat er soms wel kortsluiting lijkt te ontstaan bij olaf, misschien is er dan ook wel meer aan de hand bij dat jochie?
Ik heb de afl nog niet gezien, maar zelf een gelovige vriend gehad toen ik 16 was. Maar daar was dat ook wel een ding dat ik niet geloofde
Daar zullen ze later nog wel wat gedoe mee krijgen misschien. Ze hebben 8 kinderen zouden die later allemaal met een gelovige partner thuis komen? Ik betwijfel het. Toch vind ik ook wel dat ze best relaxed zijn ondanks dat ze gelovig zijn
Ik Heb de aflevering nog niet terug gekeken. Maar ik meen me te herinneren dat ze ooit zeiden dat ze hun kinderen opvoeden met het geloof zoals zij achtten dat het "hoort" zeg maar, maar zich er ook bewust van zijn dat de kans bestaat dat hun kinderen later andere keuzes maken.
Dat kan ik me ook herinneren inderdaad. Misschien dat ze het uiteindelijk wel zullen accepteren als 1 van de kinderen een andere weg op gaat, maar als kind zul je je altijd het zwarte schaap van de familie voelen.
Het is denk ik een heel liefdevol gezin inderdaad en ze hebben respect voor elkaar, en nooit gaat daar iets chaotisch, alles is netjes en in het gareel. maar echt daar hameren ze zo op het geloof, en op de klassieke man/vrouw verdeling. alleen de zoon mag helpen met het bouwen van de schutting, en een van de meisjes moeten mama helpen met het uitzoeken van de kleren. pfff. en die oudste dochter met haar vriendje, die lijkt af en toe wel een beetje te gaan puberen, en dwars tegen haar ouders in te gaan, maar of dat blijvend is of tijdelijk... we zien het vanzelf.
heb het nog niet gezien, maar ben het wel met je eens vind het ook niet zo'n leuke vader, bij de meeste grote gezinnen denk je ja ik snap wel dat jullie zoveel kinderen hebben, bij hen denk ik volgens mij had je het relaxter gevonden om eerder te stoppen (en op zich begrijpelijk maar waarom dan doorgaan?)
Nou ook dat idd, toen hij zei ik heb maar 1 zoon die mee kan helpen dacht ik nou je hebt ook genoeg dochters hoor.
Ik zei precies hetzelfde tegen mijn man. De aflevering van vanavond bevat helemaal veel rolmodellen en ouderwetse opvattingen
ik vind dat dus totaal niet.. In een van de eerste afleveringen waarin dit gezin te zien was werd ook duidelijk gezegd dat het de eigen keus van de kinderen was om mee te gaan naar de kerk.. Daarnaast had ik ook niet het idee dat die jongen niet welkom was als hij niet gelovig was..