Ik vind het ook een leuk gezin! Ik vind het knap dat ze haar huis zo gaat poetsen voor ze op vakantie gaat met ál die kinderen samen. (En redelijk onnodig, maar goed ) En dan nog staan te lachen als er 1 de poedersuiker omgooit. Ik loop altijd te stressen de dag voor we weggaan! Typisch bij de Buddenbrucks: zoon gaat in ondertrouw en geeft iedereen er de schuld van dat hij te laat is. Neem je eigen verantwoordelijkheid man. En maak je bed op.
Nou inderdaad. Sowieso vind ik het vreselijk dat dat zo vaak op tv te zien is, kindjes die niet veilig vervoert worden. En hier zit ook heus weleens een gordel verkeerd, het zijn tenslotte kinderen die bewegen maar ik word dan echt heel boos. En bij allemaal een keer een noodstop gemaakt om te laten voelen wat de gordel doet. Wel op een landweggetje en eerst gekeken of het veilig kon maar daarna hoef ik lang niet te waarschuwen. -------- Zouden hun het gek vinden dat ze bij mij allemaal nog een stoel/verhoger hebben? Ook de oudste.
Ik kan zo van de jelies genieten . Ja geen autogordels, vreselijk. Maar zo liefdevol en geduldig. Ik denk dat als je vraagt of welke moeder zou je een klein beetje meer willen lijken, dat er weinig zijn die Janneke niet zouden noemen(van de drie uit dit programma hè) Wij zijn ook christen en kiezen daarom ook heel bewust voor een "traditionele rolverdeling". Maar met zoveel rust en plezier als zij, poeh, daar kan ik wat van leren hoor! En de man is ook niet te beroerd om bij te springen thuis. Zo mooi! Haha ik kijk er naar uit om ze weer te volgen. Moet wel lachen dat ze op zoek gaan naar een kerk en dat er geen dienst is Ik zou dan niet rustig blijven, haha
Jana zat ook alleen vast met de heupgordel in de kinderstoel. Dat heeft ze toch echt zelf gedaan. Dus nee, dat vind ik te makkelijk.
God waakt wel over ze, dus dan maakt het niet uit vond het ook storend dat die kinderen niet goed vast zaten, op zo'n lange rit. het viel me ook direct op. maarja ieder doet wat ze denken dat goed is... vond het weer een mooie aflevering met een hoop tegenstellingen, ieder gezin is zo anders. wat ik wel moeilijk vond was die jonge zwangere schoondochter bij de buddenbruckjes, die dan onder woorden moet brengen wat de zwangerschap en bevalling bij haar teweeg brengt, en dat door de camera er zo op er eigenlijk geen woord meer uit komt, en de aanstaande vader er allemaal ook een beetje ongemakkelijk van word en gaat lachen. ik hoop dat ze het allemaal een beetje gaan redden met elkaar.
Heb ik ook een keer gedaan. Ik reed iets van 15 km per uur en trapte even keihard de rem in toen C met der gordel zat te klieren. Ze schrok zich kapot en heeft het nooit meer gedaan
Toet is dialect, het betekent gezicht. Ik hoor het hier ook vaak gezegd worden tegen mijn meisjes, wat een mooie toet, of erger een lekkere toet. Ik weet dat het echt als een compliment bedoeld is. Maar het klinkt wel plat. Net zoals de meeste Limburgse woorden. ( en dat terwijl ik zelf al mn hele leven in Limburg woon )
Bedoel je dat van de vijfpuntsgordel alleen het onderste deel vastzat? Want daar wist onze jongste zich ook altijd uit te wurmen . Ik heb echt geen idee, ik zeg alleen wat haar reactie op fb was op iemand die dat aangaf. Ik hoef haar niet te verdedigen , en zij zichzelf ook niet. Ze gaf aan dat ze dit inderdaad niet gezien had en dit niet goed was om te doen. Ze zei dat ze heupgordels op de achterbank hadden laten bevestigen omdat die er eerst niet in zaten. Maar hoe de constructie verder is weet ik niet, maakt me ook niet uit verder, dat is aan hen .
Ok, ik hoor het alleen hier niet bij familie noordelijker. Maar goed ik kom dan ook eigenlijk vrijwel nooit in de randstad.
Hier in Friesland hoor ik het ook wel hoor. Ik zeg het zelf ook wel tegen de kids; even je toet schoon maken.
Grappige is dat zij dus niet zo traditioneel was. Ze heeft namelijk gewoon nog gewerkt toen er kinderen kwamen. Alleen werden teveel kinderen om te blijven werken. Ze werkte gewoon ook op de bouwplaats zelfs met haar man. Harstikke progressief zelfs wat dat betreft, helemaal voor hun gemeenschap. Ik vind hun hilarisch, hij met zn biologieles willen en dus geen kind op de slaapkamer hahaha
Ja maar ook toen zij werkte wat zij "hoofd huishouding". En dat laat ze nu ook duidelijk merken. En hij hemelt haar daarin op. Ipv denigrerend te doen ofzo, wat mensen zouden kunnen denken. Ik ben thuis ook "hoofd huishouding" maar werk er ook bij.maar man is hoofd van het gezin. Lekker traditioneel