Na een aantal viavia hulpen te hebben gehad die de eerste twee maanden poetsren als een malle en daarna inderdaad de kantjes eraf liepen was ik er klaar mee. Ik heb toen via helpling een hulp gezocht. Een hele lieve fijne oudere man reageerde. Hij maakt nu 3 jaar naar volle tevredenheid schoon. Helpling is failliet maar hij is nu zzp’er geworden. Hij komt 4 uur per week. Wekelijks doet hij badkamer, 2 toiletten, keuken buitenkant, alles afstoffen, bedden verschonen, alles stofzuigen en beneden dweilen. Om de week doet hij daarbij boven dweilen. De andere week pakt hij iets groots aan als ramen zemen, keuken kasten, shutters etc.
Misschien zijn dat wel mensen die net begonnen zijn of willen beginnen Ik wil zelf eigenlijk ook beginnen (aantal jaar in de thuiszorg ook gewerkt) alleen geen idee hoe
Wij hadden een poetshulp voor 3 uurtjes om de week. Ze deed de badkamer, wc, boven en beneden stofzuigen en dweilen. Uiteindelijk heb ik haar laten gaan, vond het niet netjes genoeg naar mijn zin en ze was soms meer bezig met haar telefoon dan met schoonmaak werkzaamheden. Daarvoor betaal ik iemand niet.. Nu doe ik het gewoon zelf weer tussen de bedrijven door.
Hoi Ik werk als huishoudelijke hulp en ieder huis is anders. Waar ik bij de ene 4u over een heel huis kan doen is bij de andere een half huis op 4u Sommige werken snel, sommige werken traag Alles hangt af wat jij ook verwacht van de hulp Bv een koelkast helemaal uitwassen, heb je al minder tijd voor een slaapkamer of een badkamer mee te doen. Wil je dat er een aantal ramen binnen en/of buiten gedaan worden is er ook weer minder tijd voor de rest van het huis. Wil je dat de plintjes, stopcontacten, lichtknoppen elke week, elke 14 dagen of elke maand worden gedaan,... Laat weten wat jij belangrijk vind en wat er word verwacht. Communicatie is echt super belangrijk.
Nou, plaats hier welke regio en je hebt zo een aantal adresjes. Of hang een briefje op bij de supermarkt, plaats een advertentie in het plaatselijke krantje, vraag aan vrienden/kennissen/buren of ze een huishoudelijke hulp zoeken etc. Denk dat het dan wel moet lukken.
Soms zie ik op Facebook ook oproepjes van " ik zoek een goede poetshulp" Dan komt mn haar al recht van "wat is een goede poetshulp?" Dit is ook weer voor iedereen anders. Er moet ook vooral een klik zijn en begrip voor elkaar Wij werken dagelijks onze rug krom om ieder huishouden blij te maken met hun huis te poetsen (lees wij zijn huishoudHULPen) Wij hebben ook maar 1 rug, 2 polsen, 1 nek 2 schouders die lang moeten mee gaan. Wij mogen ook eigenlijk meer dan poetsen (koken, wassen, strijken, Naar de winkel) maar de meeste denken alleen maar aan poetsen (ik weet niet of dat in Nederland ook zo is)
Regio Rotterdam, oost dat briefje bij de supermarkt heb ik dus echt vaak aan gedacht maar nooit gedaan, heb het idee dat mensen daar niet echt meer op kijken oid en al helemaal geen schoonmaakster daar vandaan halen, maar misschien zit dat in mijn hoofd
@LittleDevil1987: Een huishoudelijke hulp (wat in de titel wel staat) is wat anders dan een schoonmaakster, toch? Ik denk eigenlijk dat TS meer een schoonmaakster zoekt dan een officiële huishoudelijke hulp. Lichamelijk niet anders, maar wel qua wat ‘mag’ en niet ed.
Ja een huishoudelijke hulp mag iets meer dan een gewone schoonmaakster/poetsvrouw Ik werk dus als huishoudelijke hulp zoals in de titel staat aangegeven
Schoonmaken gebeurt vaak zwart, dan zijn er geen officiële regels, maar is het wat je zelf afspreekt.
Ik weet het, officieel is wel nog altijd beter.. er moet maar eens iets gebeuren en je bent niet verzekerd