Een huishoudelijke hulp; hoe pak je dat aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 19 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.344
    1.823
    113
    Vrouw
    Ah ja ik dacht dat dat tegenwoordig de gebruikelijke naam was voor schoonmaakster, interieurverzorger hoor ik ook wel eens.
    Maar het gaat alleen om schoonmaken idd..

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ik dachr het.
    Ik denk dat de term schoonmaker bij ons niet veel anders is dan HHH.
    Ik heb ooit gewerkt als HHH (voor ik de zorg inging) en toen was ik HHH.maar eigenlijk was dat ook gewoon poetsen. Oké je mag koken maar niemand vroeg dit.

Dat hele zwart werk is bij ons volgens mij ook minder aanwezig en 17,5 euro ga je al zeker niet krijgen als dat wel zo is.

Enorm onderschatte job.
    Zowel door personeel die denkt een beetje te gaan poetsen(want hey we doen het thuis ook)als van hulpvragers die niet altijd doorhebben hoeveel tijd er verloren gaat aan opruimen en soms zelf wat weinig bijhouden..

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Via de officiële weg is in dat opzicht inderdaad altijd beter.

4. LittleDevil1987

LittleDevil1987 Actief lid

7 mrt 2012
    212
    47
    28
    Ja klopt. Wij zijn natuurlijk ook poetsvrouw zoals ze hier in België ook wel zeggen,
    Maar horen natuurlijk veel liever termen zoals HHH of interieurverzorger of zo
    Maar het principe is eigenlijk hetzelfde.
    Hoewel we meer mogen dan alleen maar schoonmaken word er wel bij de meeste alleen maar gepoetst (afstoffen, opruimen, stofzuigen, dweilen)

Bijgevoegde bestanden:

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.506
    8.427
    113
    Officieel is dat niet zwart als ze 1 dag in de week komt (in het elk geval max. 3 dagen)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/huishoudelijke_werkzaamheden_voor_anderen/u_doet_huishoudelijk_werk_voor_iemand/voorwaarden/voorwaarden_regeling_dienstverlening_aan_huis

vlinderCN en NiekeKris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina