Een ieniemienie licht streepje is dit positief of toch niet ?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bekendeonbekend, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Dankjewel. Met jou komt het vast ook goed! Niet opgeven, en anders overwegen om ovulatie testen te doen? Succes meid en als het zover is, laat het zeker hier weten! Hihi.

2. bekendeonbekend

bekendeonbekend Actief lid

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ja zal ook wel goedkomen opgeven is nooit een optie met deze droom daar is die veels te speciaal voor ! , dankjewel en zal het zeker laten weten hihi Xxxx

3. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

jammer meid! inderdaad het is erg moeilijk om er zeker van te zijn wanneer er daadwerkelijk een eisprong is geweest. en zeker met een onregelmatige cyclus is het moeilijk te zeggen. met een cyclus tussen de 28 en 35 dagen is het nog een beetje te gokken . daar zit hoogstens een weekje verschil tussen . maar ik dacht te lezen dat je een vrij lange cyclus hebt? ovutesten zijn ook niet altijd betrouwbaar. ik zou me daar niet teveel op vast pinnen. regelmatig gemeenschap werkt net zo goed als ovulatietesten;) en ook nog voordeliger:)

4. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ja klopt ik had in februari 2015 mijn koperspiraal laten verwijderen en toen heb ik een cyclus van 46 dagen gehad... En sinds toen tussen de 30 35 dagen

... En zit nu deze maand met vandaag erbij gerekend op dag 48... En heb vorige week maandag de 18de een rosig bloed veegje gehad bij het plassen en toen moest ik weg dus vluchtig een tampon erin dacht ja vergeet t maar voor deze maand en ja alleen op t topje nog niet eens wat bruin... En ja vanaf toen tot op de dag van vandaag helemaal niks dus zit echt in onzekerheid :) dus ja mijn cyclus is lang .. Maar was vrij regelmatig ..Maar afwachten dus Xxxx en hopen dat de ongi weg gaat blijven deze keer !!

5. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Sorry .. denk dat ik een stopwoordje had hahaha "dus ja" "en ja" :p

6. beautifulboys

ik denk dat het spatje bloed van je eisprong kan zijn. ik heb dat 2 x gehad in de mmm ( toen wist ik het van de ei ).heb je die dagen ook wat pijn rond schaamstreek eierstokkenstreek gehad? als je van de 18e ongeveer uitgaat dat dat je ovulatie was zou je nu op 7dpo ongeveer zitten.het zou dus nog kunnen;)

7. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ik had eergisteren of de dag ervoor doorzichtig rekbaar slijm gehad een kloddertje .. En gisteren wakker geworden met inderdaad pijn of branderig gevoel in me eierstok maar dat heb ik echt elke maand

en had t deze maand al eens eerder gehad .. Dus ook helaas moeilijk om te zeggen ik weet wel dat mijn ,of dit logisch klinkt hahaha maar het voelt alsof mijn baarmoeder super gevoelig is en voelt echt gesloten en dat heb ik eigenlijk nooit ..Het voelt allemaal anders als wat ik gewend ben...

En ik denk ook altijd ja hoor lange cyclus meschien weer maar toch dit alles nog nooit mee gemaakt :( ,Dus ik weet het echt niet Xx

8. beautifulboys

klinkt allemaal een beetje als mijn cyclussen van de mmm. ik had pco. op den duur had ik een groeiend eitje en die groeide niet hard genoeg maar wel net onder de grand van springen, maar gaf me lichaam wel een lh signaal. een piek waarbij een eitje normaliter spring. ( dus ook hormomen afgeeft zoals cervixslijm ) dit hield een paar dagen aan en kwam na een korte tussenpauze opnieuw . totdat hij daadwerkelijk echt knapte. voor mij dus ook in een cyclus van 65 dagen meerdere keren cervixslijm. uiteindelijk ben ik zwanger geraakt en ik merkte dat op doordat ik snachts plots wakker werd en ik het gevoel had dat ik moest testen.. eigenlijk niet eens echt misselijk. ( ja michien een beetje snachts beetje dat hongerige gevoel ) klein beetje trekkerig gevoel gehad in buik. en soms wat baarmoeder samentrekkinkjes.

cervixslijm kreeg ik ook even terug toen ik zwanger was de eerste weken.. ,

test over paar daagjes nog eens;) het kan nog steeds!

9. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Sorry stomme vraag meschien maar wat is een mmm of pco? Xxxx

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je kunt zomaar zonder reden eens een veel langere cyclus hebben. Zelfs als je een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt, kun je zonder reden soms zomaar een hele cyclus overslaan.

Je zegt zeer lichte streepjes op een zwangerschapstest te hebben.
    Je hebt rekbaar slijm.
    Je hebt eipijn, pijnlijke eierstokken. Dat is veelal het groeien van je follikels waarna je eisprong na een paar dagen plaatsvindt.
    Ik denk dat je dus rond je eisprong zit. Daar kunnen zwangerschapstesten, hoe gek ook, ook met een zeer licht streepje op reageren.
    Zou het dus nog maar even gezellig maken.
    Je NOD is dan over twee weekjes.

MMM = Medische Malle Molen, vruchtbaarheidsbehandelingen dus.
    PCO(S) is een aandoening aan je eierstokken waarbij je een krans van eiblaasjes rond je eierstokken hebt, geen tot slechte eisprongen hebt en vaak lange onregelmatige cyclussen. Dit is met medicijnen, oa Clomid, vaak te verhelpen/verbeteren.

11. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Oke nog eventjes afwachten dus , maar het wilt niet zeggen dat ik dan ook zoiets heb ? Want weet wel vorig jaar dat ze inwendige echo bij mij hebben gemaakt om te zien of ik cystes had bij mijn eierstokken en toen zeiden ze dat alles in orde was ?? Xx

12. beautifulboys

ook bewuste/onbewuste stress kan ervoor zorgen dat je cyclussen wat langer zijn.ziek zijn verkouden etc.

pco is er vrijwel altijd en verdwijnt niet zomaar. wel kan het na een zwangerschap even tijdelijk vermindert zijn. ( in zeldzame gevallen verdwijnen )
    inderdaad pco is een aandoening aan de eierstokken. waarbij er een kralenkrans is van eigenlijk allemaal kleine follikels ( eitjes die niet groeien ) het domineert de eierstok waardoor een goed ei moeite heeft door te groeien. en daarbij word clomid voorgeschreven. wat in veel gevallen een zetje kan geven.bij mij helaas was er meer voor nodig spuiten in de buik. ( en bij sommige zelfs ivf )

zoals be happy zegt de pijn die je beschrijft hoort inderdaad ook bij het groeien spingen van follikels. maar zoals je mijn stukje leest had ik dat dus meerdere keren in cyclus.

13. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ja erg jammer dat het bij jouw zo heeft moetten gaan ... shrok er ook wel best van en had t vandaag opgezocht en ik zit ook zo in onzekerheid en heb nu net weer getest en helaas negatief..

Heb ook de huisarts gebeld die maken mij een formuliertje word ik doorverwezen om het nogmaals na te laten kijken , de vorige keer was februari 2015 ik ging toen voor de klacht overbeharing op sommige plekken en dat kon samen hangen met die cystes en mijn overgewicht ... Dus ze keken alleen met een inwendig echo en een eierstok zagen ze goed en was in orde en de ander kregen ze niet goed in beeld en was ook in orde heb volgensmij ook geen bloed geprikt toen

... En vanaf toen ben ik al bezig voor een wondertje ...en achteraf bleef mijn overbeharing ook niet hormonaal te zijn dat had ik gewoon van mezelf om het maar zo te zeggen dus ja afwachten wou het toch nog eens na laten kijken voor mijn gevoel dat er niks aan de hand is :)

Hoop het beste voor je en dat al je wensen mogen uitkomen met nog een wondertje Xxxx

14. beautifulboys

even een bloedtestje vragen. en even aangeven waar je in je cyclus zit als je bloedprikt. want daar hangen de waardes ook beetje aan vast.
    pco komt ook weleens voor zonder kralenkans en is wel te zien in bloedwaardes. en soms zelfs andersom.
    met de echo kijken ze ook even naar je je baarmoederslijmvlies:)

je zou kunnen vragen of 1 cyclus zouden willen volgen doormiddel van echos.

15. beautifulboys

p.s overbeharing hoort ook bij pco. maar hoeft niet. kan ook teveel zijn aan mannelijk hormoon in je lichaam. ik heb dat helaas ook ( tijdens mijn zwangerschappen werd het minder ) jammer genoeg daarna nam het weer toe.

ik heb overigens geen overgewicht

16. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Hey ja ik laat me dus nakijken hopelijk dan meer duidelijkheid en mijn overbeharing was niet een hormonale oorzaak.. Dus denk niet pcos toch ?? Teminste dat hoop ik :)

En ik weet niet of dit raar klinkt of met een zwangerschap of whatever te maken heeft maar ontdekte net toen ik mijn bh uit dee om om te kleden dat ik bruine korstjes op me tepel heb en meer witte bultjes ?? Weet me echt geen raad meer wat dit kan zijn :( Xx

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Geen idee. Iets hormonaals misschien. Hier bij beide zwangerschappen geen last daarvan gehad. Mijn borsten veranderden pas in het laatste trimester.

Maar doe morgen nog een test. Bij een zwangerschap zou er nu onderhand wel een duidelijke tweede streep moeten staan binnen afleestijd. Het streepje moet dan echt duidelijker zijn dan dat ieniemienie lichte streepje waar je het in je topictitel over hebt.

Ik denk nog steeds dat je rond je eisprong zit overigens.

18. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Be happy ja ik heb vandaag getest die was helaas negatief dus zouw goed kunnen wat je zegd , heb in iedergeval een dokters afspraak mocht ik toch iets hebben wat ik niet hoop dat wel zo is :(.. alleen heb ik echt helemaal nergens last meer van heb alleen een trekkerig gevoel in mn zei gehad en in mn buik en voor de rest niks meer , en die rare bruine korstjes op me tepels dan Xx

19. beautifulboys

overbeharing heeft wel degelijk met hormonen te maken.gevoeligheid van de haarzakjes voor het hormoon dihydrotestosteron.
    meestal komt dit hormoon voort uit de eierstokken maar hoeft niet;)

probeer niet teveel op je kwaaltjes te letten;) (alhoewel ik je onzekerheid wel snap ) maar je hebt er niks aan want wijzer word je er niet van.
    wacht gewoon even een weekje af:)

20. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Ja ik weet alleen dat ik toen ben doorgestuurd en keken ze mijn baarmoeder en eierstokken na , en zover hun konden zien was alles in orde niks raars te zien voor zover ... En erna ben ik geprikt op of ik teveel mannelijke hormonen aanmaakte dat het daar vanaf kwam en dat was niet het geval ... Want het zat zoiezo in de famillie ...haha dus ja inderdaad maar afwachten Xx

Deel Deze Pagina