Een infuuspompje met Remifentanil ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Romyvs, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Heerlijk! Zat in een weeenstorm met persdrang en t pompje maakte de pijn wel niet veel minder maar ik was lekker high en scherpste randjes waren eraf! Als ik t nodig heb wil ik dit weer!

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb een ruggeprik gehad bij mijn inleiding 5dgn geleden. Omdat ik een niet eerder ontdekte baarmoedermondafwijking bleek te hebben werd het afgekneld door het hoofdje van de baby, waardoor ik constante giga-pijn kreeg die niet weg te puffen was. Ik ben 10jr geleden heel erg verward geweest van morfine dus ik durfde geen Remifentanyl of Pethidine. Dus ruggenprik. Ik wilde ook zonder pijnstilling, maar ik kon alleen nog schreeuwen van de pijn. Prik zelf, tja, leuk is anders, anesthesist heeft 2x moeten prikken omdat ik in een reflex mijn rug hol trok. Maar als je kunt ontspannen duurt het slechts een paar seconden en dan is de pijn vrijwel meteen weg. Ik ging van 3 naar 10cm ontsluiting in 6u tijd terwijl ik rustig kon slapen...

Oja, ik kon mijn benen wel bewegen, alleen wat doof gevoel en het bewegen ging niet zo soepel. Maar je moet toch in bed blijven. Totaal niet benauwd geweest en katheter heb ik niets van gevoeld omdat de ruggeprik toen al werkte. Ik kreeg alleen wat jeuk ervan.

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier ook een positieve ervaring met remifentanil. Ik zat in een weeën storn en had teveel ontsluiting voor een ruggenprik dus dit was het alternatief. Van dw eerste oplaad dosis werd ik een beetje high en vergat ik even de heftige pijn. Daarna regelmatig gedrukt. Het haalt echt de scherpste randjes er af en ook al heb je nog steeds veel pijn, het maakt het net wat dragelijker. Mijn man kreeg als taak mijn zuurstof saturatie in de gaten te houden en af en toe even te zeggen om diep te zuchten. Toen de persweeën kwamen met 8 cm had ik helaas geen effect meer van de remifentanil maar het heeft mij net het zetje gegeven om te ontspannen zodat de ontsluiting toch vorderde. Ik zat namelijk tegen een ks aan totdat xe het pompje startten.

De werking houdt overigens maar even aan omdat je een bepaalde tolerantie op bouwt tegen de morfine. Daarom starten ze het ook niet te vroeg en moet er wel zicht zijn op vooruitgang in je ontsluiting vergeleken met een epiduraal die al wel vroeg gezet kan worden.

4. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik heb het gehad bij mijn bevalling, vond het goed werken...het haalt de scherpe randjes van je weeën af. Echter ging mijn zoontjes hartslag er wel van naar beneden, dus uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden..

5. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook remifentanil bij de bevalling en ik vond het ZALIG!
    In eerste instantie wou ik graag een ruggenprik, maar dat kon nog weleens even gaan duren voordat er iemand tijd had om me die te geven. Daarnaast moet je dan weer het hele ziekenhuis door naar een andere afdeling.
    Op dat moment had ik zoveel pijn dat het me niks meer kon schelen WAT ze me gaven, als ze me maar IETS gaven.

Ik vond het een heerlijk middel. Werd er wel ontzettend dizzy en slaperig van, maar wat lekker was dat zeg.
    De weeën gingen er absoluut niet van weg, maar het was wel veel beter uit te houden. Tijdelijk... want op een gegeven moment wordt het uitgezet als je moet gaan persen ;)

Oh en bij ons ging ook de hartslag van zoontje naar beneden. Maar dat vertelden ze gelukkig pas na dat hij eruit was. Hij kwam er net op tijd uit gelukkig ;)

Deel Deze Pagina