ik heb zelf een adresje waar ik schoonmaak heb ik veel geluk mee gehad ze had namelijk maar 1 briefje opgehangen bij de winkel die ik toevallig had ik was namelijk al even op zoek... kreeg ook meteen een sleutel en ondanks dat het een groot huis is ben ik erg blij dat ik daar schoonmaak, zijn hele lieve mensen, normaal is er niemand thuis, maar als er wel iemand is toevallig of eerder thuis komt altijd even gezellig kletsen .. ik kan soms ook niet op de afgesproken dag maar zij is daar heel makkelijk in, want als zij een keer vraagt voor een andere dag is het ook geen probleem dus dat is gewoon flexibiliteit van beiden kanten... ik vind het knap dat mensen zo makkelijk een sleutel krijgen ik zou het zelf niet aandurven zomaar.. ik kwam daar op gesprek en kreeg meteen sleutel mee, was erg verbaasd had toch op zijn minst wel verwacht dat de eerste keer iemand thuis zou zijn! maar wat ik hier lees over een gouden horloge en nog iets dat mist is dat serieus tuurlijk beschuldig je iemand niet zomaar maar zulke dingen zouden mij toch wel doen besluiten ermee te kappen :s zou zelf nooit het vertrouwen beschamen van die mensen, veel te blij met hun
het is dat je te ver weg woont ik poets ook bij iemand thuis kom altijd stip op tijd! Heb de sleutel maak alles netjes aan kant wanneer me 4 uurtjes om zijn ben ik weg. mocht er echt iets voor komen of ik kan niet gaat dat in goed overleg werk er nu een jaar en ze zijn harstikke tevreden
Het is misschien stom, maar datzelfde gevoel had ik ook bij gastouders. Ik heb het idee dat mensen hier in de stad minder betrouwbaar zijn dan in een kleinere gemeente elders in het land. Naief waarschijnlijk. Ik voel me er inderdaad ook niet prettig bij om mijn sleutel aan iemand toe te vertrouwen. Maar ja... heb niet echt een keuze als we een schoonmaakster willen. We hebben gelukkig wel een alarm, die we op de overige dagen aanzetten. Dus op die dagen ons huis leegroven zal niet gaan. @ bri: ik heb d'r al gemaild. PB je zodra ik meer weet!
moet je mn oma vragen, die heeft er in 3 jaar tijd 18 gehad!!!! gaat wel van de thuiszorg uit maar dat is toch verschrikkelijk! en 9 van de 10 nemen het bij haar ook niet zo nauw....sommigen doen alles snel snel snel, naja goed daar struikelt ze nog niet over maar er zijn er ook een paar die haar dure kasten met een natte doek afnemen, ookal zegt ze dat dit niet kan! het ergste is nog en dat zie ik zelf ook, dat al haar kasten, deuren en plinten aan de onderkant beschadigen omdat ze te lui zijn om de stofzuiger met liefde te verplaatsen, dat gaat bam bam bam...pff hier heeft ze al vaker wat over gezegt maar blijkbaar snappen ze het niet. en als klap op de vuurpijl was het wel erg stil boven, toch maar even kijken. zat mevrouw haar kast uit te spitten en al haar fotoboeken na te kijken...o my god! en geloof me, als je ergens een makkie hebt is het wel bij haar, echt waar!
@ rica: herkenbaar! Ik heb een half jaar in de thuiszorg gewerkt als huishoudelijk hulp, maar ik kwam ook ontzettend vaak voorgangers tegen die zo vreselijk slecht en lui waren. Dan werd er ook geklaagd door die mensjes dat er types tussen zaten die uren aan het koffieleuten waren. Of bijvoorbeeld tergend lang deden over het invullen van de checklisten. Puur om tijd te rekken. Vreselijk. (Nu zaten er ook vreselijke oudjes tussen hoor Die bijv. wilden dat ik iedere week de ramen ging lappen, ook al waren ze nog schoon en hoorde ik dat volgens het reglement helemaal niet zo vaak te doen... omdat er genoeg andere taken waren die in het korte tijdsbestek gepropt moesten worden)
Dat van de thuiszorg klinkt herkenbaar. Een vage kennis heeft daar gewerkt, omdat als ze zwart werkte, ze niet doorbetaald kreeg als ze ziek was. Je snapt hem al, meer ziek dan niet...
Ik zou ook wel een schoonmaaktser willen, maar hier hetzelfde probleem... hoe vind je in godsnaam een betrouwbare hulp..
Yukl, hebben ze in 020 geen Hulpstudent? (of vind je dat raar omdat je zelf studeert...? ) Google maar eens! Wij hebben trouwens nu een hele lieve en leuke hulp, viavia. Ze is wel in de 60 dus niet supersnel maar ze doet het maar mooi wel, neemt haar werk serieus en ze heeft ook nog wat te vertellen. Ze is begonnen tijdens mijn verlof zodat we elkaar ook een beetje konden leren kennen. Als mijn verlof voorbij is (over 1,5 week), krijgt ze de sleutel. Hiervoor hadden we een korte tijd ook iemand die steeds de avond tevoren liet weten dat ze niet kon en dat gebeurde me net iets te vaak. Maar zij had er nog een fulltime baan in de zorg naast, dus tja... En dáárvoor hadden we een hulp uit de hemel, echt waar. Die was goed! Maar ja, had ook een baan in de zorg en kon daar promotie maken dus die ging weg bij ons helaas. Onze hulp werkt wel zwart trouwens, ik heb daar totaal geen problemen mee.
@ miepie: onze vorige hulp was student, maar die zei dus regelmatig af omdat ze een tentamen had. Maar ik kan het wel nog een keer proberen, zal eens naar hulpstudent googlen. Heb schoonmaakster nog niet te pakken weten te krijgen trouwens. Ben benieuwd of ik mijn sleutel nog terug krijg.
goh wat aso ja,ik kom altijd ,alleen niet op feestdagen,of als mijn zoontje ziek is ofzo,maar dat willen de mensen ook niet. Is het niet stiekem te veel werk in korte tijd,maar dat ze dat niet durfen te zeggen???
Ik heb tegen dr gezegd dat ze moet aangeven hoe lang ze precies bezig is zodat we de tijd daaraan kunnen aanpassen. Dus denk het niet. Ze heeft ook sowieso meer tijd gekregen dan de vorige...
wel lullig als je dr niet te pakken krijgt zeg... eigenlijk zou ik niet eens per foon zeggen dat je ermee wil kappen maar gewoon proberen (weet niet of dat lukt natuurlijk) thuis te zijn als ze komt (desnoods andere dag ofzo afspreken) en dan op dat moment je sleutel meteen laten inleveren weet je ook zeker dat ze niet iets ermee kan.. lijkt me toch geen prettig gevoel anders vind het maar vreemd dat je dr niet te pakken krijgt namelijk ..
Ik had zo'n schat van een schoonmaakster maar die heb ik (door eigen toedoen) geholpen aan een (witte) baan. De lieverd bleef vaak zolang doorwerken tot ik thuis kwam om dan te vragen hoe mijn dag geweest was. Ze vond het zo leuk als ik over mijn werk vertelde en dat ze dat ook graag zou willen doen. Dus ik heb een goed woordje voor haar gedaan bij mijn toenmalige werkgever en er voor haar een opleiding met baangarantie uitgesleept... Op zich niet erg en ik gunde het haar van harte, maar ik zat mooi zonder schoonmaakster. *zucht* hoe simpel kan je zijn
Tentamens kun je toch juist lekker ver van tevoren aan zien komen? Euhhh... tenminste.... dat was in mijn tijd zo Hier heeft de "slechte" hulp ook nog steeds onze sleutels maar wij zijn inmiddels verhuisd, hahaha! Maar Yukl, misschien wel een ideetje om als je iemand vindt, de eerste keer erbij te zijn zodat je zelf ook een inschatting kan maken van de hoeveelheid werk versus de beschikbare tijd? Ik hoop dat het je lukt iemand te vinden!
jeetje meid dat is echt heel slecht ik kwam altijd belde nooit af of er moet iets zijn met mn kids dan blijf ik thuis echt erg zeg bah moet niet kunnen zeg
Toen we nog in NL woonde ook één groot drama. Heb er binnen één jaar al wel een stuk of drie "versleten", of ze waren ronduit slecht of ze kwamen om de haverklap niet opdagen. Dus ja, ik ben bang dat het idd héél erg moeilijk is om een schoonmaakster te vinden die goed en efficient schoonmaakt én ook nog komt opdagen wanneer het moet. Gewoon blijven zoeken totdat je een keer de goede vindt, je moet gewoon geluk hebben. Succes!
Ik ben er bij de eerste hulp er zo'n 5 keer bij geweest omdat ik toen met verlof was. Dus ik kan wel redelijk een inschatting maken. Daarom heb ik d'r ook meer tijd gegeven, omdat onze eerste hulp het wel gedaan krijg maar ik haar net te slordig vond. En ik vermoedde omdat het dus alleen maar net ging in dat tijdsbestek. Ik ben benieuwd of ik d'r vandaag te pakken krijg...
Hmm ik heb via marktplaats een vrouwtje benaderd die hier in het dorp woont. Die maakt nu al meer dan een half jaar schoon ( 1 x per week ). Misschien is het de mentaliteit? Hier is het een wat oudere Friese dame die van aanpakken weet en lekker direct is. Ze had meerdere referenties en die heb ik gebeld. Succes! Hoop dat je snel een goede vindt.