Een integere schoonmaakster bijna onmogelijk?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb voor een huis van 2 verdiepingen 3uur nodig en 3 verdiepingen 4uur. Ik doe alles wat af te nemen is afnemen (vensterbanken,meubels,kozijnen,deuren etc) ik doe de keuken aan de buitenkant helemaal en ook de tegels. De wc's. De badkamer alles (douchecel en deuren,wasbak,vensterbank etc) Overal stofzuigen en dweilen. En alle spiegels en tv's ed.

De enige regel die ik hanteer is dat ik kom om schoon te maken en niet op te ruimen dus als een kamer 1 grote bende is en ik zou alles eerst moeten verplaatsen/opruimen alvorens ik kan schoonmaken doe ik het niet. Ik heb het niet over 2 rommeltjes maar wel over hele bureau's vol.

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ohja, en 1x in de zoveel tijd keertje ramen lappen of kastjes soppen oid. Maar dan werk ik of langer door of er valt iets anders af.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Herkenbaar. Die van mij heeft per sms opgezegd. 'Ik kom niet meer'. We doen het nu maar zelfs.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@draakje: we hebben een appartement van 87m2 met 2 slaapkamers. De keuken en deuren hoeft ze niet te doen. Alles is standaard opgeruimd en ze krijgt er 2,5 uur voor. Prima toch, of niet?

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Niet echt netjes!

Bij ons begint morgen een nieuwe. Ze zou vorige week vrijdag beginnen, maar was vergeten dat ze een weekend weg gingen, oké kan gebeuren.

Maar ik heb nu wel zoiets van, gewoon volgens afspraak en niet op andere dagen anders zoeken we weer iemand anders.

Ze kwam wel integer over op gesprek.

6. adi

adi Niet meer actief

Onze eerste schoonmaakster was een bemoeial. En enoprm traag. Ze kon makkelijk ruim een half uur de wc poetsen (die amper ooit gebruikt wordt). En ze zat constant aan de tel.

De nieuwe schoonmaakster is een schat van de vrouw, komt altijd netjes opdagen, blijft gewoon totdat ze haar werk afheeft (soms een half uurtje langer, de week daarna weer korter), en is zelfs tijdens onze verhuizing een dag gratis komen poetsen.

Alleen sloopt zij ons halve huis. Sinds ze bij ons werkt heeft ze de volgende dingen kapotgemaakt: slaapbank, 2 stofzuigers, badkraan, een lamp, waterkoker.
    INmiddels is het een duur grapje aan het worden, en ik kan het niet echt op haar verhalen, ze werkt zwart.

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    De keuken niet? Is de eerste keer dat ik dat hoor, wat een genot:p
    Nou als de keuken en de deuren niet hoeven (toch wel lekker hoor, die vetten vingertjes eraf poetsen) dan is 2,5uur zat.

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik woon in dezelfde regio. En ik ken het probleem.

Hier hebben we eerst iemand gehad die ook schoonmaakte op het werk van mijn man. Ze was aardig, redelijk efficiënt als ze aan de slag ging, maar ook een ontzettende kletskous waardoor ze niet altijd aan het dweilen toe kwam. Ze vroeg 10 euro per uur en 5 euro voorrijkosten.
    Helaas was ze ook niet erg betrouwbaar in het op komen dagen. Altijd een goede reden, maar ze zei bijna de helft van de keren af. Nou was dat toen nog niet zo'n probleem. Ik was hoogzwanger van mijn tweeling en nauwelijks meer mobiel met mijn BI, maar zo vies werd het dus niet.

Ze zei vlak na de geboorte van mijn tweeling voorgoed af. Daar moesten wij wel contact voor opnemen ;). (Later wilde ze weer terugkomen, maar toen hadden wel weer een nieuwe, betere schoonmaakster.)

Daarna een paar no-shows van MP, totdat we onze huidige schoonmaakster hebben gevonden, ook van MP. Heel erg efficiënt (ik doe haar dat zeker niet na ;) ), maar komt niet altijd en is meestal te laat.

Nou is dat nu niet zo'n probleem. Ik heb een eigen bedrijfje en werk vooral van huis uit en ben op die dag meestal toch wel thuis, dus een uur later is geen probleem.
    Zegt ze voor die week geheel af, dan heeft ze een vriendin die het tegen hetzelfde bedrag ook doet. Dus al met al zijn we zeer tevreden :)

Wel is het iets duurder, 12,66 euro per uur nu. Maar ze doet haar werk dan ook wel echt goed.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha nou mijn vertrouwen in het vinden van een goede schoonmaakster is toch wel aardig gedaald tot het nulpunt :D

@ draak: de vorige deed het in 2 uur, vandaar dat we de keuken uit het lijstje geschrapt hebben. Die doen we zelf (plus de deuren). Maar ik vond het niet nauwkeurig genoeg, vandaar dat ik de nieuwe een half uur extra heb gegeven.

@ troetelbeertjes: wat een gek bedrag (die 66 cent) :D Zoekt ze niet nog een adres in Amsterdam? ;)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ adi: oei dat is niet best zeg! Ik vond het al niet zo leuk dat onze schoonmaakster een kras in onze muur had gemaakt, maar goed, kan gebeuren. Die van jou maakt het wel erg bond.

11. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ja, klopt. Ze heeft recent een verhoging van twee euro ingevoerd voor het geheel (Het was 12 euro per uur en aangezien ze drie uur werkt, is het toen 12, 66 geworden. Afgerond dus 12,67 bedenk ik nu ;) ). Maar voor een huis van 110 m2, inclusief ons eigen trappenhuis, en keuken, vind ik het prima.

Nee, ze zoekt niet nog meer adressen ;). Ze is ze juist aan het schrappen. Ik woon heel dichtbij voor haar, dus ben wel veilig :). Vind ik ook wel fijn, want pfff... het is wel een gedoe om iemand te vinden die aan al onze 'eisen' voldoet :D

Maar ik wil het wel aan haar vragen? ;) :)
    Ze is overigens uit Polen afkomstig, en hier studerend.

12. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Adi: jemig, dat is toch geen ongelukje meer? Hier is er zover ik kan overzien nog nooit wat stuk gegaan.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Yeah, een schoonmaaksterstopic... Kan ik eindelijk mijn verhaal eens kwijt:

Mijn schoonmaakster kwam trouw iedere week, gedurende 4 jaar lang. Iedereen was tevreden, totdat na 3 jaar ik het toch allemaal iets minder schoon vond....

Bleek dat mijn schoonmaakster al maandenlang haar buitenechtelijke relatie ontving in ons huis.........!

Sindsdien doe ik het maar weer zelf.
    Geen idee hoe je aan een betrouwbaar iemand komt, de persoon in mijn verhaal was namelijk mijn eigen tante. Die kun je dus al niet meer vertrouwen tegenwoordig....

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Toen mijn moeder hoorde dat ik bereid was 15 euro per uur voor een schoonmaakster neer te leggen bedacht ze zich geen moment. Dus mijn moeder komt nu iedere twee weken een halve dag mijn huis een poetsbeurt geven. Dat is wel echt lekker vertrouwd. Daarnaast vind ik het heel leuk dat ze dan haar kleinkindjes in ieder geval iedere twee weken ziet, want ze woont wel helemaal in Limburg....

Overigens heeft mijn moeder zelf wel ervaring met een stelende schoonmaakster. Dat mens heeft zelfs dekbedovertrekken??? gestolen, naast geld en een heleboel andere dingen. Ze is wel opgepakt door de politie. Dat is dan wel weer het goede nieuws.

15. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

wat dom zeg!
    jammer dat je zo ver weg woont,
    ik kom wel altijd op dagen.

ik zou dit ook absoluut niet willen,
    je moet wel vertrouwen in iemand kunnen hebben.

16. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

whieieee dat moet raar zijn om daar achter te komen!
    Hoe kwam je er achter?
    hoe haalde ze het in haar hoofd zeg!

17. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier ook bekend met een schoonmaakster.

Toen ik van de 1e zwangerwas had ik met iets meer als 20weken prematuur weeen, en manlief werkte fulltime, dus hadden we via internet iemand gezocht die hier kon schoonmaken....
    Was een buitenlands vrouwtje die graag wou werken, maar ze deed gewoon even 2,5 uur over de keuken :( met als antwoord ik maak goed schoon maar ben niet zo snel.....dat was dus niet zo´n succes :p

Daarna ben ik het dus maar gewoon weer zelf gaan doen :)

En toen ik zwanger was van de 2e hebben we toch maar weer opnieuw een hulp gezocht omdat ze wouden voorkomen dat ik weer vroeg plat moest, dat was op zich een heel aardig vrouwtje, hier ook uit de buurt maakte heel goed schoon, maar moest helaas stoppen omdat zij een zoon had die naar een dagbesteding ging maar dat ging allemaal niet meer door!

En nu hebben we dan een 3e schoonmaakster sinds enkele maandjes, zij komt hier van een dorp verderop, mama van 2 jongen kindjes, en zij doet het ook wel redenlijk goed, ze is vrij rap huis van 2 verdiepingen(3slaapkamers) douche, wc,keuken,overloop,trap,woonkamer is in 2uurtjes schoon! Maar ze werkt dat ook heel goed door, en als ze klaar is kletsen we altijd nog wel even, en over het algemeen is ze heel flexibel in dagen en tijden, en ze mag dan ook zeker blijven na de bevalling, toch wel lekker een schoonmaakster die goed en snel schoonmaakt en nog niet duur ook is vergeleken met de prijzen die ik hier voorbij zie komen. betaal €10,- per uur

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nou hier is gisteren de nieuwe schoonmaakster begonnen, bij mij ook vanwege klachten rondom de zwangerschap.

We waren zelf weg en kwamen om 12.00 uur thuis. Ze was 3 uur geweest en had de ramen aan de binnenkant gelapt en de badkamer gepoetst zoals we konden zien. Verder was ik echt niet happy. Het zag eruit alsof er niet gestofzuigd en gedweild was, de deuren en keukenkastjes waren nog vies, de gaskookplaat en de buitenkant van de keuken waren niet gedaan. Boven was alleen gestofzuigd, niet gedweild. Verder ook geen meubels gedaan.

Nu moet ik toegeven dat het een aardig huis is met veel ramen, maar dan nog vond ik dat ze erg weinig had gedaan.

We hebben dus meteen gebeld en aangegeven dat we de badkamer netjes schoon vonden maar toch wel verwacht hadden dat er gestofzuigd en gedweild zou worden. Op de dorpels haalden we gewoon nog hele plukken hondenhaar weg. IK had ook expres bepaalde plekken laten zitten zoals echte vieze handafdrukken op de deuren van mijn zoon (kun je bijna niet overheen kijken) ook die zaten er nog. Ook stof op alle randjes en vliegen nog op de vensterbanken.

Volgende week komt ze nog één keer en schrijf ik op wat ik echt gedaan wil hebben. Is het dan weer niet naar tevredenheid, dan zoeken we iemand anders.

wel erg jammer, had veel verwacht van haar. Ook omdat ze al 23 jaar ervaring had in de thuiszorg en zelf heel erg te spreken was over haar poets kunsten.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Sonde hoor luna.. Dat snap ik (als schoonmaakster) ook niet hoor. Zorg er nou voor dat als je de eerste keer komt sowieso het direct zichtbare gewoon goed doet, ik bedoel denk liever dat je je huis netjes wilt dan dat ramen gelapt zijn.

En kijk een keer iets over het hoofd zien kan natuurlijk, heb ik ook weleens ben niet perfect maar vieze vingers aan de deuren en de keuken nog vies snap ik niet hoor.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het is nog knap lastig om een goede schoonmaakster te vinden hoor pff... heb er nu 2 gehad, en beide was ik niet echt tevreden over... ze maakte dan bijvoorbeeld het plafon schoon in de badkamer maar dan zag je er nog allemaal vegen opzitten, de toilet was niet gedaan, de douchekabine deuren niet...

en beneden precies hetzelfde...
    trek ik een kast van de kant af en zie je dus dat daar niet gezogen en gedweild is... heb het haar van te voren nog uitgelegd toen ze erom vroeg wat ik gedaan wilde hebben....

nu is ze ineens niet meer komen opdagen, nouja ergens ben ik er blij om maar toch vind ik het aso....

ga nu dus weer op zoek naar een nieuwe, die ook het strijkwerk erbij wil doen..... wat het kost vind ik vaak het probleem niet maar wel de kwaliteit die ze leverd!

Deel Deze Pagina