Mja maar het is voor een autistisch jongetje van 13 met een verstandelijke beperking dat er graag spraaksoftware op wil zetten en af en toe een spelletje speelt en muziek luistert. Waar heeft die precies internet buiten de deur voor nodig? Alsin... Hoe vaak zal hij op een plek zijn waar perse hijzelf internet nodig heeft en er geen volwassene in de buurt is die het voor hem kan opzoeken? En hoe denk je het verbruik binnen de perken te houden. Gezien de verstandelijke beperking vermoed ik dat hij niet zelf z'n dataverbruik in de gaten houdt en dan zit je ineens met een enorme rekening of je tegoed is na 2 dagen op. Heb je er alsnog niks aan en kun je het er net zo goed niet op hebben zitten. Voor een volwassene vind ik het wel een nuttige toevoeging... Maar in dit geval zou ik het zeker niet doen. Wijzeld hebben 2 iPads... Eentje met 3G en eentje zonder. Mijne is letterlijk nog nooit verder geweest dan de achtertuin.
Oh maar bedoel ook niet dat hij het moest nemen hoor.. Wij hadden het toevallig erop. En er vroeg iemand of het kaartje van abbo der in paste daar reageerde ik ook op. Het is idd handig voor volwassenen.. Had hem laatst mee naar het ziekenhuis.. Had een dagbehandeling was er handig.. Nu speeld manlief ook wat spelletjes waarvoor verbinding nodig is..
saskia de ipad maakt niet het verschil, maar wat het verschil maakt is het operatie systeem, dus IOS 3.0 of 6.0. TS: Wat wellicht wel handig is is om te kijken welke IOS past bij de software die je wil gebruiken. Ik kan me voorstellen dat IOS 6.0 nog niet de beste is aangezien lang nog niet alle apps daarvoor goed gemaakt zijn. Dus je zou ervoor kiezen om hem nog niet te updaten. Ik hoop dat je er wat aan hebt om een keuze te maken?
Bedankt allemaal voor jullie adviezen!! De buuf wacht ook nog even de ipad mini af. En we hadden geinformeerd in een winkel en die man zei dat er ook een programma bestaat voor op de pc die je getypte woorden in spraak omzet enzo. Het is nog echt zoeken wat het beste voor hem is. Want hij kan wel typen. Alleen niet altijd feilloos. Dus hij maakt wel eens foutjes. Dus weet niet of het dan ook frustrerend voor hem is. Ondertussen zoeken we dus gewoon verder wat het beste bij hem past. Over een jaar ongeveer gaat ie doordeweeks in een tehuis wonen. En zal wel fijn zijn als ze hem daar altijd kunnen begrijpen.
@marjolente: en iOS6 draait prima op de laatste 2 modellen en niet op het eerste model. Dus in feite zeg je gewoon hetzelfde. @spraaksoftware... Mja ik heb er ook weleens van gehoord maar dan vooral voor op de pc. Dus dan komt er een moment dat het ook op de iPad beschikbaar is. Kan wel even in de AppStore gluren als ik thuis ben