Een jaar bezig, alles in orde. Wat dan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Max78, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    @An1985 Vervelend zeg, dat je wel zwanger wordt, maar dat het beebje niet blijft zitten! Dat lijkt me ook super moeilijk.

@Betties Precies mijn situatie, mijn dochter is ook al bijna 3 en ik was in één keer zwanger van haar. En nu het tegenovergestelde lijkt wel. Ik wordt zo ongeveer jaloers van elke moeder met twee jonge kinderen :). Ik vind het echt wel tijd nu, maar ja daar trekt mijn lichaam zich weinig van aan. Ik kijk op dit forum liever niet meer in oude onderwerpen. Ooit een draadje van mama's die voor een tweede gingen, die meiden hebben inderdaad allemaal een kleintje nu...

2. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    Ik heb vanmorgen de gyn afgebeld... Ik deed nog even een test voor de zekerheid, voor mijn gevoel tegen beter weten in. Maar het leek me toch niet handig als ik tegen de gyn ging klagen over dat ik al weer zo lang overtijd ben en niet zwanger. Dat hij dan vraagt, heb je wel een test gedaan. En dat ik dan moet zeggen, nee ik weet het gewoon...

Dus ik nog even snel langs de apotheek vanmorgen... Zwanger!!!
    Ik ben heel blij en ook wel bang. Ga heel hard duimen dat het nu goed gaat.

3. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Max: AAAAAAAAAAAAAHHH, wat goed! Gefeliciteerd!
    Heerlijk voor je!
    Ik snap dat dubbele wel hoor, blij en bang. In elk geval superfijn dat het weer raak is en nu afwachten... Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

Zelf zit ik nog steeds in de twijfel. Ene moment denk ik dat het raak is en dan weer niet. Borsten zijn enorm gevoelig en voelen groter en zwaarder. Beetje zwaar gevoel/krampig in de onderbuik. Aan de andere kant: beetje bruinige prut bij het afvegen....
    Cyclus zit altijd tussen de 24-28 dagen, nu is het dag 21, dus nog even geduld.
    Hoop dat ik ook positief kan testen deze week!

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Mijn man en ik zijn in september 2008 en in juni 2009 raakte ik zwanger na ruim 10 maanden proberen, dit werd helaas een miskraam.

Toen hebben we besloten om het zelf nog maar een jaar te proberen, want ik was een beetje bang dat de HA ons toch weer terug zou sturen, dus in juni 2010 nog niet zwanger geworden, en toen vond ik het wel tijd worden voor een bezoekje aan de HA.
    Gelukkig verwees die me gelijk door naar de gynaecoloog.

Daar hebben we alle onderzoeken gehad.
    Zaad van mijn man was prima, niet perfect, maar goed genoeg om natuurlijk zwanger te raken.
    Al mijn onderzoeken waren prima, dus ook wij kregen de mededeling om het minimaal een half jaar zelf weer te proberen en na dat half jaar zou ik dan een kijkoperatie krijgen.

Ik keek alleen ontzettend op tegen kijkoperatie, dus heb ik besloten om onze kinderwens maar even op een laag pitje te zetten en ik wilde dan einde van dit jaar weer eens naar de gynaecoloog.

Gelukkig teste wij in maart positief, dus het is ons toch nog natuurlijk gelukt!

5. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Oeps, lees net je bovenstaande post dat je zwanger bent!

Gefeliciteerd!! Geniet er lekker van.

6. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    @Betties Bedankt! Spannende tijd voor je, ik ben er ook elke maand zo mee bezig geweest, maar deze keer dacht ik dat er geen kans was. Ik had voor het eerst mijn temp bijgehouden en die was omlaaggegaan. Dat zou betekenen dat je niet zwanger bent. De teleurstelling had ik toen al en daarna ben ik er niet meer vanuit gegaan. Wanneer ga jij testen?

G89 Wat hebben jullie veel geduld moeten hebben, pfff. Waarom is het zo oneerlijk verdeeld. Super dat je nu een zoontje verwacht!

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland

Achteraf is 't het wachten wel dubbel en dwars waard geweest!

8. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Max: gek isdat hè? Ik wil eigenlijk wachten tot vrijdag, maar weet niet of ik dat ga halen, haha. Vrijdag is dag 25 en 1 dag overtijd als ik uitga van mijn kortste cyclus van 24 dagen. Bij mijn eerste zwangerschap testte ik 4 dagen voor mijn nod licht positief en op mijn nod Ina positief. Bij de tweede keer ook al voor nod licht positief, allen Vmk.
    Dus Tsjaad, het kriebelt wel om te gaan testen. Ik zit tussen hoop en vrees. Borsten nog steeds pijnlijk, humeur in destructmodus. Kan twee kanten op. Veeg me suf na het plassen op zoek naar tekens en soms een heel klein beetje bruinig.
    Als woensdag mijn borsten nog net zo zeer doen, of erger, dan ga ik denk ik wel vast testen....
    Pffffff

9. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    QG89 Dat kan ik me voorstellen

@Betties Moeilijk hé wachten, ik kon het ook niet. Alleen deze ronde, omdat ik dacht dat er geen enkele kans was. Maar eigenlijk heb je er niets aan om het zo snel mogelijk te weten, daarna moet je gewoon verder wachten. Op een eerste echo of tot je de 12 weken voorbij bent. Het is een behoorlijke oefening in geduld...
    Voordeel van vroeg testen is dat ik het wel prettig vond om van te voren te weten dat ik ongi ging worden. Anders is het helemaal zo'n domper. Maar in september was ik vroeg met testen en toen ging het dus net voor 5 weken alsnog mis.

Succes met wel of niet testen, laat je het wel weten?

10. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    vanmorgen kon ik het toch niet laten, en natuurlijk negatief.. 1 tot 5 dagen voor nod.
    Maar moet zeggen, nog steeds roze bij het afvegen, dus geloof er ook niet zo in. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk met dat wachten, maar ja.... na zo veel rondes wil ik wel heel graag een keer resultaat zien! En deze maand voelt mijn lichaam ook weer zo anders dan 'normaal'... wordt er zo moe van..

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    ik mag hier ook vast wel meekletsen.. hier al ondertussen beland
    in ronde 27, eenmaal is het gelukt alleen met 7 wkn een MK. dat is nu bijna een jaar geleden.
    1 jan. 2011 de knoop doorgehakt en een doorverwijzing gevraagd naar de gyn. 2 maart konden we terecht. nu de cyclusanalyse, zaadonderzoek, bloed prikken en een HSG verder, is alles goed. en hebben we 55-65 % kans om binnen een jaar zwanger te worden.. a.s woensdag moeten we weer op gesprek. geen idee wat ze wil bespreken... thja en tot dan proberen we het elke maand, afgelopen maand dacht ik echt jah dit is raak. zulke pijnlijke borsten.. zelfs vriendlief dacht aan de uiterlijke verandering van nouhhh dit kan t zijn, maar helaas weeeer niet.. dus nu tellen we weer braaf de dagen af tot we mogen klussen...

@ an haaaaaaaaaaaaaaaaaai * ik zwaai naar jouw, thja in ons vast groepje is het wel heel hard gegaan, ineens was iedereen zwanger, ik gun het iedereen en ben ook echt blij voor hun, maar het heeft zo'n bittere nasmaak, en ik dan ???!!

12. Lex

Lex Bekend lid

Oct 11, 2010
    517
    0
    0
    Hi ladies,

Misschien mag ik hier ook meekletsen? Ik ben inmiddels in ronde 11 beland na een miskraam. Het gekke is dat mijn 1e zwangerschap in de eerste ronde raak was. Helaas ging dat mis. En nu dus alweer bijna een jaar verder zonder resultaat.
    Ben bang dat er toch iets is misgegaan bij de curettage (verklevingen). Maar ja, moeten nog 2 rondes afwachten, dan zijn we officieel een jaar verder en 'mogen' we weer naar de dokter...
    Hopenlijk is het niet nodig natuurlijk, nog 2 rondes de tijd voor de natuurlijke weg.

Hoop voor iedereen hier dat onze grootste droom snel mag uitkomen!
    x

Share This Page