Hoi Mirre, beetje late reactie maar we zijn gisteren nog even van het mooie weer gaan genieten. Het is voor mij wel het eerste kleine wondertje maar niet voor mijn man. Hij heeft al twee meisjes. Ik ben lang aan de pil geweest, zo'n 15 jaar. Maar het 'ontpillen' is volgens mij wel redelijk snel gegaan aangezien ik nu regelmatige periodes heb. Liefs Ness
Vandaag uitslag HSG gehad, en gelukkig was alles goed! Wij mogen een half jaar zelf verder klussen met een kans van 50% op zwanger worden. Hierna komen we in aanmerking voor IUI behandeling met hormonen. Voel me opgelucht en hoop zo dat het nog spontaan gaat lukken Wat ik wel moeilijk vind is om vertrouwen te houden, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aankomend half jaar wel gaat lukken Maar ik vind het wel het proberen waard natuurlijk Vol goede moed dan maar weer verder
Veel succes Ster ! Hoop dat het zomaar ineens vanzelf mag gebeuren maar snap waarom je dat denkt. ik voel me net hetzelfde. Waarom zou ik deze maand wel zwanger worden terwijl het die and maanden nt lukte ? Ik heb nu de nodige onderzoeken gehad maar me ventje is zo aarzelend ivm spermaonderzoek. Zolang nt zeker geweten is dat het nt aan hem ligt word ik nt geholpen. Hij stelt uit en de dagen schuiven steeds verder op. zolang alle resultaten nt volledig zijn wordt er ook nts gedaan. Pff vraag me soms af waarom ik het nog allemaal doe. maar dan is daar dat ene plekje in mijn hart dat schreeuwt om nog iemand meer wat liefde te kn geven. Mijn hart knijpt de laatste tijd samen als een spons. Een collega van me is anderhalf jaar later begonnen als ik. is 36 en is na 2 maanden zwanger. vindt het fijn vr haar dat niet maar op zo'n momenten trek ik het emotioneel zelf even niet meer !
ook ik ben al langer als een jaar bezig. ik ben nu ook eindelijk gestopt met roken, ik hoop dat dit het probleem was bij mij heb gelezen dat het tot 50% minder vruchtbaar kan leiden. en ben bezig met temperaturen als er over 2 maanden nog niks in mijn buikje groeit ben ik klaar om naar de dokter te gaan. want het duurt me nu ook al een beetje te lang! maar is idd ook fijn om te weten dat we niet de enige zijn die er zolang overdoen. zijn er trouwens nog meer mensen die roken of gestopt zijn met roken?
Ster; wat fijn om te horen dat de uitslag goed is! Ik hoop zo van harte dat het jullie zelf lukt in de komende maanden! Snap ook heel goed dat het moeilijk is daar veel vertrouwen in te hebben. Na zoveel maanden geloof je er steeds minder in.Geef het een kans. Je bent nu iig gedeeltelijk gerustgesteld en mocht het dan alsnog niet lukken, dan weet je dat er een hulppeleton voor je klaar staat! Dikke knuffel en veel duimpjes voor je lieverd! Stien; dilke knuffel. Moeilijk moeilijk allemaal.Hoop dat je ventje snel over de drempel is en dat je daardoor verder kunt met duidelijkheid krijgen, want mn die onzekerheid, die is slopend. Ladyrast; welkom en veel suc6. Ik hoop dat het stoppen met roken een start is van meer geluk! Ik heb vandaag pas echt voor het eerst met mijn ventje kunnen praten over de uitslag van vorige week. Hij is een binnenvetter en heeft meer tijd nodig, wat ik hem ook geef. Wel moeilijk als je zelf een open boek bent en emoties verwerkt door erover te praten. We hebben vanavond samen een potje gejankt.Ook zitten we min of meer met een dilemma. Ik zou het volgende week na de "definitieve uitslag"graag met onze ouders willen overleggen (mochten we het IVF traject inmoeten.grote kans) Mijn man zou zijn ouders alleen zo graag willen kunnen verassen en het doet hem erge pijn als hij dit niet meer zou kunnen. Hij zou dit traject het liefst alleen met mij willen verwerken. Maar ik kan dit niet. Zoiets kan ik echt niet meer geheimhouden voor mijn ouders en dan mn mijn moeder. Van de ene kant begrijpt hij dat ook wel en zou het ook mede moeilijk zijn om alles te verzwijgen, omdat zijn broer in hetzelfde bedrijf werkt.We zullen het dus waarschijnlijk toch gaan vertellen, maar dat zou hij dus eigenlijk liever niet doen. Wel tegen mijn ouders vertellen en niet tegen zijn, is voor hem ook geen optie. Dat zou hij oneerlijk vinden voor zijn ouders. Pff wat een verhaal. Wel lekker dat ik het weer ff kwijt ben.
Het is zwaar balen als het niet snel lukt. Ik kan erover meepraten. Ik ben in 2004 voor de eerste keer zwanger geraakt ( na 15 maanden ) helaas is die zwangerschap geindigd in een MK. Bij de eerste echo zijn ze er ook achter gekomen dat ik twee vleesbomen had. Die zijn in juni 2004 verwijderd. Toen begon de ellende pas. Ik werd niet meer regelmatig ongesteld en had bijna elke maand cysten en geen eisprong meer. Ik begon me toen ook af te vragen of ik er wel goed aan had gedaan om me te laten opereren , want daarvoor was ik wel altijd regelmatig ongesteld. We zijn naar de HA gegaan en doorverwezen naar een fert.arts. Ik kreeg toen Clomid voorgeschreven. De follikels groeiden goed door de Clomid maar kreeg geen eisprong, en dus ook geen menstruatie. Ik heb toen zelfs een cysclus gehad van 3 maanden. Ik dacht in eerste instantie zelfs dat ik zwanger was , maar de testen wezen uit dat ik niet zwanger was. Na het slikken van een kuurtje Provera ben ik ongesteld geworden. Ik mocht weer met Clomid beginnen . De dosis werd verhoogd , maar hade weer geen eisprong , maar wel een cyste. Dus , alweer een kuurtje Provera.na 3 kuren Clomid heb ik de arts gevraagd of hij me niet alsjeblieft ook pregnyl kon voorschrijven. Gelukkig is het een spontane behulpzame arts . en na 2 kuren Clomid + Pregnyl was ik zwanger. In totaal heeft het 8-9 maanden geduurt voordat ik zwanger was. Het is zo frustrerend en elke keer als ik ongesteld werd zat ik jankend op het toilet. Ik zag overal zwangere vrouwen met kinderwagens en voelde me niet 100% vrouw. Ik zal ervoor duimen dat jullie snel zwanger mogen raken. Ik wil je heel veel succes wensen Ster Een kennis had ook moeite met zwanger raken maar was na het HSG onderzoek binnen 2 maanden zwanger. Ze is vorige week donderdag bevallen van een dochter. En ze was nog wel na mij uitgerekend ](*,)
Ster; Fijn dat de uitslag goed is joh! Kan me wel voorstellen dat je wel zoiets hebt van waarom zou het nu wel lukken Maar je hoort wel vaak dat een HSG erg goed is voor de vruchtbaarheid dus meid ik hoop van harte dat je snel kunt gaan genieten! Stien; Balen allemaal he. Maar ik las dat je ventje gelukkig wel met zijn potje vertrokken is. Weet je al wanneer je de uitslag krijgt? Mijn mannetje moet 9 okt een potje gaan brengen maar hij ziet er gelukkig niet tegenop en daarbij de eerste keer was het ook goed dus ben niet zo bang voor die uitslag. las ergens anders trouwens dat je ook al bloed hebt laten prikken. Ik moet dat ook maar ik moet op de 3e dag van mijn nieuwe cyclus want dan had de gyn de beste resultaten zei ze tis ook overal anders. Maar goed dat is voor mij dus ook ergens rond 9 okt denk ik. Tenzij ik nu gewoon lekker zwanger wordt 8) maar ja daar geloof ik zelf op dit moment niet echt in (zit zelf nog te wachten op mijn ei en die is nooit te laat ) Elvira; Goed dat je er toch met je mannetje over hebt kunnen praten, tis voor mannen denk ik toch altijd moeilijker als het bij hun niet goed zit dan bij een vrouw. Ik heb het afgelopen week trouwens ook aan mijn moeder verteld. Dikke tranen natuurlijk maar het was wel een enorme opluchting. Ik zei haar ook dat ik haar liever had verrast maar dat dat nog niet zo meevalt. Ben eigenlijk wel heel blij dat ze het nu weet, kan ik er fijn met haar over praten. Mijn man heeft het ook op zijn werk aan de planner verteld en ik heb het gisteren op mijn werk aanmijn collega verteld waar ik het meeste mee samenwerk. Ik werk ook nauw samen met een accountmanager en die ga ik het vd week ook nog vertellen. Voor mijn werk vindt ik die 2 personen voorlopig genoeg. 'T is maar dat ik niet zo geheimzinnig over zieknhuis bezoeken hoef te gaan doen. Tevens ga ik het ook nog aan mijn zus vertellen want die heeft er zelf 4 jaar over gedaan om zwanger te worden maar uiteindelijk met IVF 2 prachtdochters gekregen. Dus die weet heel goed hoe ik me nu voel en denk dat het ook wel fijn is om haar op de hoogte te brengen. Jullie moeten dus zelf weten wie jullie het vertellen maar mij heeft het in ieder geval behoorlijk opgelucht en een stuk rustiger gemaakt! Ladyrast; Jammer je ook in dit toppic te zien maar hopelijk is het snel raak en het stoppen met roken is denk ik alleen maar bevordelijk! succes. Linda; jouw verhaal geeft me wel weer moed hoor. Waar is overigens pregnyl voor? En veel succes met je bevalling he!
Hoi allemaal! Vandaag ben ik bij de ha geweest. Ik heb een inwendig onderzoek gehad, dat zag er goed uit. Er zijn een aantal kweken gedaan en een uitstrijkje. Hier moet ik ongeveer drie weken op wachten. Mijn man moet zijn sperma binnenkort inleveren! Ik ben op zich blij dat mijn ha het serieus neemt en al een aantal onderzoeken in gang heeft gezet! Verder heb ik Dalacin gekregen voor mijn puistjes over mijn gehele lichaam! Ik hoop dat dit resultaat heeft [-o< Ik vind dat afwachten wel een beetje verschrikkelijk, maar goed dat hoort erbij. Spijkervrouwtje, Stientje, Elvira, Ster en Moninque (en de rest die ik vergeten ben.) heel veel sterkte met alles.Ik leef met jullie mee Dikke knuffel van An
Dames allemaal een dikke knuffel, bedankt voor de opbeurende woorden! Toch wel fijn zo'n topic "een jaar bezig"! We gaan er allemaal tegenaan en al duurt het wat langer, zucht zucht. Wat zullen we dubbel en dwars genieten als het dan wel zo ver is Allemaal weer heel veel geluk verder, een grote duim voor iedereen
Idd Stien, we gaan er lekker tegen aan! Hubbie heeft vanmorgen netjes zijn pottie ingeleverd. Ik heb gisteren bloed laten prikken, dus nou wachten op de uitslagen, die we gaan krijgen bij eerste Gyn bezoek, laat maar komen die datum! Heb weer volop spirit gekregen nou ik weet dat er aan gewerkt wordt. En zeker met alle steun en al jullie verhalen hier, thnx girls! Kus Monique
Hoi meiden, Vanmorgen werd ik erg verdrietig wakker en dan moet ik ook gelijk uit bed gaan anders gaat vandaag echt niets worden Vrijdag a.s. krijgen we de uitslag van de ingeleverde zaadjes en het bloed prikken. Gisteren was m'n vriend jarig en ik had hem geen mooier cadeau kunnen geven dan een zwangerschap , maar helaas is het nog niet zo. Het was een enorm heavy jaar, want m'n schoonvader is eind feb overleden en we hadden zo graag gezien dat hij wist dat we papa & mama zouden gaan worden. Dat mocht helaas niet zo zijn. Jullie moeten weten dat zowel ik , als m'n vriend beiden al jaren een enorme kinderwens hebben.maar individueel, want we kennen elkaar nu anderhalf jaar. Beiden hebben een aardig 'niet al te gelukkig liefdes'verleden met andere partners maar wel met een grote kinderwens. Dus 1+1=2 bij ons en die 2 maakte als snel dat we er 3! van hoopte te maken. Moest dit even kwijt hoor pffff. Gisteren was zwaar .de eerste verjaardag zonder "schoon"pa. Liefs, Mirre
Tjee Mirre, kan me voorstellen dat jullie het ff zwaar hebben gehad. Op zulke speciale momenten komt alles nog eens extra naar boven he. Ik hoop dat jullie vrijdag iig een goede uitslag gaan krijgen en dat jullie geluk daarna snel bekroond mag worden! Voor vandaag een dikke knuffel om de dag door te komen. Mijn man's potje is weer onderweg. Volgende week di, op mijn verjaardag meer duidelijkheid
Jee Mirre weet hoe je je voelt. Mijn schoonvader is nu ruim 2 jaar geleden overleden en dat valt toch niet mee. Zeker op verjaardagen en feestdagen is dat gewoon weer supermoeilijk. En dan daarbij die keinderwens die alelen maar groter wordt en nog niet wil lukken. pff dat is echt neit altijd even makkelijk. Heel veel sterkte meid, ik hoop ook dat je vrijdag een goede uitslag hebt! Elvira meid ik leef met jou ook zo mee joh. Wel een beetje dubbel he om de uitslag op je verjaardag te krijgen. Ik duim echt voor je dat er een wondertje is gebeurd. Dikke knuffel! ah78, fijn dat bij jou ook de onderzoeken in gang zijn gezet! Hopelijk weten ze snel meer en gat het dan heel snel lukken om lekker zwanger te worden! Meiden ik ben echt blij met dit toppic, is toch wel fijn om te lezen dat je er niet alleen voor staat. We slepen elkaar erdoor hoor!