Een jaar bezig!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Demi, 2 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Is ook wel begrijpelijk dat je zo onzeker wordt na zo'n tijd vind ik. Wel fijn dat tot nu toe alles goed is!! Ik hoop dat je gyn snel gelijk krijgt. Dat jullie idd gewoon wat meer tijd nodig hadden.
    Daar hoop ik bij ons zelf ook nog steeds op!

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden, nou hier nog zo'n geval hoor :) We zijn vanaf okt 2005 bezig en omdat ik vrij korte cyclussen heb zijn we dus inmiddels in ronde 13 beland.
    Wij hebben het de eerste 8 rondes gewoon rustig aan gedaan ik had zoiets van ach dat gebeurd vanzelf wel een keer. Daarna vond ik het toch wel lang gaan duren dus ben ik vanaf ronde 9 maar eens gaan tempen en gebruik af en toen nu ook ovulatietestjes.

Na ronde 11 zat ik zo in de put (3 vriendinnen vertelden dat ze zwanger waren) dat mijn man en ik toch maar eens naar de HA zijn gegaan. Ik had toen inmiddels 3 rondes getempt en die meegenomen. De HA vond dat ik een duidelijke eisprong had (klopt ook wel want krijg altijd een kruis bij FF) en dat was op zich een goed teken zei hij.
    Ook had ik gevraagd of mijn korte LF (gemiddeld 10/11 dagen) een probleem was maar dat vond hij wel meevallen zei hij. Hij stelde wel voor om ons wat gerust te stellen vast het zaad van mijn man te onderzoeken en dat hebben we toen ook een week later laten doen. Gelukkig was dat allemaal goed. We hebben toen afgesproken het nog een paar maandjes te proberen en als het dan nog niet gelukt is dan krijg ik een doorverwijzing naar de gyn.
    Voor mezelf houd ik ronde 15 aan, als het dan nog niet gelukt is ( we zijn dan ruim een jaar bezig) dan wil ik gewoon bij de gyn laten checken of alles wel goed is.

Ik ben vanaf deze ronde overigens begonnen met alleen een week te tempen rond mijn ei en dat bevalt me eigenlijk best goed. Daarna gaat de termometer de kast in. Heb deze ronde ook mijn laatste ovuatietestjes gebruikt en daar houd ik het ook maar bij want mijn eisprong kan ik ook aan mijn temp duidelijk aflezen dus heb geen zin meer om die te bestellen.

Vindt het overigens wel erg fijn om zo met "lotgenoten" te kletsen. Ik zit geregeld op het forum en als ik dan bij het toppic "ik ben zwanger" lees van 1e of 2e ronde raak dan heb ik echt zoiets van hoe is het mogelijk dat het bij ons nog steeds niet raak is...
    Vindt het ook best moeilijk om naar meiden in mijn omgeving spontaan te blijven reageren als ze vertellen dat ze zwanger zijn. 1 vriendin weet nl dat we bezig zijn maar ik heb het verder aan niemand verteld. En dat is best moeilijk soms zeker als je van mensen ooit een reactie krijgt van wanneer nemen jullie kinderen of willen jullie geen kinderen... pijnlijk is dat. :(

Meiden zullen we afspreken dat we voor het einde van het jaar allemaal aan de andere kant van het forum zitten ;)

3. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Topic gevonden.. dankje spijkervrouwtje.. ben op één of andere manier ook wel een lotgenootje omdat ik ook al sinds juni 2005 aan gang ben maar nt echt helemaal te vergelijken omdat ik al 2 kids heb maar misschien kan ik hier toch wel bij ...als ik mag...

4. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Ik vind van wel..kinderen of geen kinderen je zal je waarschijnlijk precies hetzelfde als ons voelen he en iedereen in onze situatie kan steun gebruiken toch? ;)

Spijkervrouwtje dat is een goeie afspraak :) ik doe mee...

Ik moet wel zeggen dat ik nu ook eigenlijk een beetje twijfelen ga over het zaad van mijn vriend zou ik dat dan anders toch alvast een laten testen..hopenlijk is dat goed en dan ook al uitgesloten...ik denk dat ik er eens op een goed moment over ga babbelen met m...
    Maar hoe doe je dat want we hebben allebei een andere huisarts en ik vind die van hem maar niks kan die dat ook via mijne doen?

Fijne zondag allemaal...

liefs liselotje ;)

5. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik dnekd at je dat ook wel bij je eigen HA kan doen hoor Liselotje. Bij ons kon de HA het zelf testen. Zaadjes op afgesproken tijdstip inleveren, 10 min later hadden we het goede nieuws!
    Maar veel moeten er volgens mij ook voor naar het ziekenhuis. gewoon even navragen!

6. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik denk dat het toch via zijn eigen ha zal gaan....Wij moeten het idd naar het ZH brengen en dus een week op de uitslag wachten. Je hebt een verwijsbrief nodig en ik vraag me af of jouw ha die voor hem mag geven...Je kunt altijd vragen natuurlijk! ;)

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Meiden,

Fijn deze topic!

Ook wij zijn al een behoorlijke tijd bezig (juli 05 met de pil gestopt).
    Zelf ben ik altijd bang geweest dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen, maar als ik deze twijfel uitsprak bij de ha wuifde deze het weg met ..."ach meid het komt vast goed, sommige hebben na langdurig pilgebruik meer tijd nodig voordat je zwanger raakt'...
    In mei ben ik zwanger geworden en dat voelde heel vreemd.
    Ik had altijd gedacht als ik zwanger zou zijn dat ik het zou weten/voelen, maar dat was niet echt zo.
    Wel voelde ik me anders , maar ik dacht dat het tekens van stress waren omdat we een moeilijke tijd hebben gehad.
    Ik werd gewoon ongi en 2 wk daarna heb ik na een dagje strand in een opwelling getest ..., want had er helemaal niet meer aan gedacht zwanger te kunnen zijn, maar ik was het wel!!! :D
    Helaas is het misgegaan en heb ik 10 juli een miskraam gehad.
    Daardoor in het zh via de VK bij de GYN terecht gekomen.
    Met haar besproken dat we al lang zwanger probeerde te worden en daarom nu A.S.vrijdag SPANNEND een afspraak!

M'n cyclus heb ik het hele jaar goed bijgehouden en vorige maand ook ovulatie-testen gebruikt.
    Na de mk is m'n cyclus gelijk weer op gang gekomen ,alleen hoopte ik dat het misschien weer snel raak zou kunnen zijn...zoals je wel hoort.. maar dat is bij ons dus niet zo.
    M'n cyclus hangt meestal rond de 25 dg (soms net iets korter, of iets langer..) maar de laatste cyclus was ie 29 dg.
    De luteale fase was maar 10 dg en dat is aan de korte kant volgens mij, maar misschien zijn de hormonen nog herstellende door de mk.
    M;n lichaam was nm behoorlijk in de war.
    Ik hoop dat de gyn vrijdag nog een echo wil maken zodat ik meer rust heb dat ...dat..oke is.
    Verder zullen we het wel zien hoe het gaat.

Hoop dat ze een bloed/hormoononderzoek willen doen, sperma onderzoek bij m'n lief, een inwendige echo en verder alles wat nodig is.
    Gek he...dat je gevoel zegt : er klopt iets niet, daarom was het ook zo apart om wel zwanger te kunnen worden/zijn.
    De HA zegt: Meis, dat is al heel wat...je kunt id geval zwanger worden!
    Daar hou ik me dan ook maar aan vast, put ik hoop uit.
    Moeilijk is het wel, het lijkt wel of ik overal dikke buiken en baby's zie...

Uiteindelijk zullen we er allemaal wel komen en een mooie baby in ons armen krijgen!

Liefs, Mirre

8. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Mijn luteale fase is ook kort meestal 10 dagen (zou dat te kort zijn?)

En stientje jij hoort ook bij dit clubje ;)
    Of je nu wel of geen kinderen hebt, het blijft gewoon moeilijk als je graag zwanger wilt worden en dat het dan maar niet lukt.

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Demi
    Of een L.fase van 10 dagen te kort is durf ik niet te zeggen.
    Ik heb alleen normaal een cyclus van ongeveer 25 dg en nu kwam pas dag 19 m'n ei waardoor ik ongi werd de 29ste.
    Een langere cyclus dus en dat is opmerkelijk voor mij vandaar.

10. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    dankje wel voel me hier al gelijk welkom !! :D

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Het liefste allemaal welkom voor even ;) :D

12. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Yep tg volgende maand is dit topic uitgeroeid !! ;)

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    ....Als dat even zou kunnen!! ;) :D

14. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    En ja hoor, zoals verwacht ben ik net ongie geworden :cry:

Hoe lang zal het voor ons nog duren :rolleyes:

En hoe is het met de anderen?

Liefs Demi.

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    He Demi,

Jammer meis!
    Dikke knuff en reep chocolade ( kwatta zeggen we hier) van mij!

Ik zit rond mijn ei, of net erna, maar zal je wel gaan volgen over een dag of 10 denk ik.

Groetjes Monique

16. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Dankje Monique,

Hoop niet dat je mij gaat volgen!

Hebben jullie ook dat je elke maand weer denkt, het zal toch wel niet raak zijn? of ben ik misschien te negatief daarin?

Liefs Demi.

17. jeanney3

jeanney3 Niet meer actief

Ik ben niet zo lang bezig, maar als je iets heel graag wil en het duurt zo lang, dan lijkt het wel alsof het jarenlang duurt. Ik snap dat jullie heel erg verdrietig zijn. Voor mijn eerste dochter is het heel lang geduurd. Ik en mijn vriend deden het bijna 4 jaar zonder anticonceptie maar er gebeurde niks. Na 1 miskraam, heb ik een curretage gehad en na 6 maanden was ik zwanger van mijn eerste meisje en na 2 jaar, mijn tweede meisje. En wil dolgraag nog een derde.

Succes allemaal

18. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben in juli 2005 met de pil gestopt en vervolgens duurde het een half jaar (tot januari dit jaar) voordat ik ongesteld werd. Daarna weer tot mei en dat is nu ook de laatste keer geweest voor mij. Ben 4 weken geleden dus maar eens naar de HA gegaan (vooral omdat mijn man dat wel eens verstandig zou vinden) en doorverwezen naar de gyn. Blijkt PCO (geen eisprong te zijn). Ze weten niet wat precies de oorzaak is (bloedonderzoek geen afwijkende waardes). Gelukkig is bij mijn lief alles in orde. Gister begonnen met Duphaston om duivels op te wekken en dan kan ik met CLomid gaan beginnen in de hoop daarmee wel een eisprong te krijgen... na een jaar gestopt te zijn met de pil, nu eigenlijk pas het gevoel dat we echt gaan beginnen en dat is best een raar idee...

voor iedereen hier: hopelijk snel dikke buiken...

Chrizzzy

19. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Welkom Chrizzzy,

Meid ik hoop dat de duivels snel komen, dan kan je aan je nieuwe ronde beginnen en nu maar hopen dat de medicijnen hun werk goed doen!

Succes meid!

Liefs Demi.

20. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Balen Demi dat het weer niet gelukt is :cry: Ik ben zelf ook wel een doemdenker geworden moet ik zeggen. Van de ene kant blijf je hopen, maar van de andere kant denk je dat het toch wel weer niet zal lukken. Is echt een shitgevoel!! Volgende week gaat mijn mannetje zijn zaad inleveren (poging 2 hihi) en daar krijgen we een week later de uitslag van. Ik hoop dat we gerustgesteld gaan worden na onderzoeken en dat we gewoon wat langer tijd nodig hadden. Ben toch best bang voor die uitslagen....

Chrizzy; fijn dat er nu naar gekeken is dat je reele kansen krijgt!! Ik hoop dat het nu snel raak mag zijn voor je!

Deel Deze Pagina