Een jaar bezig!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Demi, Sep 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Nogmaals suc6 Mirre! Wordt vast een fijn gesprek!

2. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    succes hoor Mirre,
    zak aan je denken vandaag. zelf ben ik heel positief over de gynaecologen (2) die ik tot nu toe heb gesproken. hoewel ik liever niet in de MMM was belandt, hebben ze me geholpen om er vertrouwen in te houden...

3. Stientje

Stientje Fanatiek lid

Dec 2, 2005
    3,886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ben alweer ongi geworden :cry: zit er even doorheen ...

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Kan ik me alles bij voorstellen Stien!! :cry: Een hele dikke knuffel!

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    We zijn naar het ziekenhuis geweest en we gaan flink de molen in.

Ik moest vandaag gelijk bloed laten prikken (om de hormonen te checken), volgende week weer!
    M'n lief moet over 2 weken z'n zaadjes inleveren, we hebben vragenlijsten en ik moet een H.S.G. laten doen :(
    Dat vind ik wel een beetje eng en de gynaecologe was er wel heel eerlijk in en zei dat het best een beetje pijnlijk zal zijn en heeft me gelijk een recept meegegeven van pillen die ik alvast daarvoor in moet nemen (Naproxen ofzoiets)
    Ik heb m'n cyclus het afgelopen jaar goed bijgehouden dus die heeft ze opgeschreven en vooralsnog denkt ze niet dat het ligt aan m'n eisprong. Ik vind het erg spannend, maar ben wel een soort van blij dat we gewoon lekker doorgaan , maar dat er ook serieus gekeken wordt of er iets mis is met mij of m'n lief.
    Haar advies was ook om de komende week nog goed te klussen..ook al dacht ik dat m'n ei al geweest zou zijn.
    Volgens haar kan het zo zijn dat hij er toch nog aankomt (ook al zegt de ovu-test iets anders..), maar m'n temp lijstje vond ze vreemd vandaar.
    We gaan gewoon door en ik voel me een vreemd soort van opgelucht.
    Nu moet het alleen nog gaan lukken.

Liefs, Mirre

6. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai,

@ Stientje: jammer meid!!! Balen :cry: . Kan me voorstellen dat je het ff gehad hebt. Gewoon effe lekker sippen en dan weer door naar de volgende poging, meid.

@ Mirre: Fijn dat je wat opgelucht bent! Wat is dat trouwens een H.S.G.?
    Hopelijk krijg je snel te horen dat niets jullie in de weg staat om een kindje te krijgen, en dat het gewoon op korte termijn kan lukken.

Doeidoei!

7. Stientje

Stientje Fanatiek lid

Dec 2, 2005
    3,886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Mirre fijn dat je au serieux wordt genomen meid en dat het wordt aangepakt !!! Ik wil je heel veel succes wensen en dat je snel mag gaan weten wat er ad hand is !!! Hou je ons op de hoogte ?

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Mirre, heb al gereageerd in je andere topic. Maar ook hier nog een keer; fijn dat erna gekeken wordt. Hoop dat het ondanks deze stap gewoon lekker zo snel mag lukken!

9. Demi

Demi Actief lid

Jul 10, 2006
    367
    23
    18
    Ach Stientje, wat balen meid!
    Ik hoop dat je de volgende ronde meer geluk hebt, het wordt voor jou ook wel eens tijd!

Ben jij al bij de ha geweest?

Liefs Demi.

10. lot

lot Actief lid

Feb 21, 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ik wil er niet over nadenken maar doe het de hele dag..

11. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    bah pendel Sonja niet uitgekomen (geen enkele pendel bij mij trouwens)!
    Nu op naar het HSG onderzoek, baaahhhh. Maarja is niet anders.

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Jij krijgt ook een HSG onderzoek, die moet ik ook waarschijnlijk ondergaan.
    Hoe sta je erin/tegenover?

Mirre

13. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Zie er natuurlijk wel tegenop :rolleyes:
    Maar ga er zo neutraal mogelijk mee om en luister niet naar alle enge verhalen.
    Verder neem ik wel mijn vriend mee, mocht het heavy worden zegmaar.
    Ik hou je in de gaten, sterkte ermee!

14. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden,

Nou ik zit er ook weer ff doorheen hoor, ronde 14 al weer. Afgelopen donderdagavond begon het eerste roze verlies en vrijdag een klein beetje rood/bruin. Zou dan een cyclus van 21 dagen zijn met na 6 dagen na mijn ei al de eerste afscheiding! :confused: Nu was er zaterdag en zondag bijna niks meer te bekennen dus kreeg toch nog een beetje hoop dat het een innesteling was geweest. Maar vanmorgen maar weer ff getempt en die was nog steeds vrij laag dus dat zat er echt neit in. Vandaag veel buikpijn en hoofdpijn gehad en het lijkt nu toch weer door te zetten. Ik kom daarmee uit op een cyclus van 24 dagen, niet echt kort maar die afscheiding al 6 dagen na mijn ei zit me niet lekker. Daarom toch maar besloten op as woensdag naar mijn HA te gaan. Morgen ff bellen voor een afspraak en dan ga ik een doorverwijzing voor de Gyn vragen. Zie er aan de ene kant erg tegenop maar aan de andere kant misschien dat het dan wel eindelijk een keer lukt.
    Pfff ik baal er soms zo erg van! :cry:

Begin het ook steeds moeilijker te vinden om het voor iedereen verborgen te houden. Ik sta ooks teeds meer op het punt om wat mensen (bijv mijn ouders) in te lichten. Nu weet alleen 1 vriendin dat we bezig zijn maar ook haar houd ik niet echt op de hoogte alleen als ze er naar vraagt natuurlijk.
    Hoe zit dat bij jullie hebben jullie na deze lange tijd jullie omgeving ingelicht?

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    He Spijkervrouwtje,

Balen meis!!!
    Maar moedige beslissing om toch naar je HA te gaan, hopelijk kan die je wat meer vertellen en je weer wat verder helpen.

Bij ons zijn er wel meerdere mensen op de hoogte dat we bezig zijn, oa mijn zussen en mijn collega's op mijn werk.
    Ik heb dat tot nu toe alleen maar fijn gevonden, kan ik ook mijn verhaal af en toe eens kwijt en ze vragen echt niet elke week en????????

Groetjes Monique

16. spijkervrouwtje

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik denk dat ik nog even afwacht wat de HA/Gyn zeggen maar dat ikhet daarna aan mijn zussen en (schoonouders) vertel. Op mijn werk denk ik dat ik alleen mijn directe collega inlicht want lijkt me toch wel moeilijk als ik straks bijv vaker onderzoeken oid moet en dan naar het ziekenhuis of zo moet. Je kan niet 3xper maand zeggen dat je naar de tandarts moet :rolleyes:

17. Amber

Amber Lid

May 27, 2006
    27
    0
    0
    Spijkervrouwtje, Hopenlijk mag je snel naar de gyn en kan zij je snel verder helpen. (ik vond het eerlijk gezegt wel fijn dat er onderzoeken werden en worden gedaan)

Bij ons is er bijna niemand op de hoogte, ik zou er toch niet goed over kunnen praten met anderen, dus alleen met mijn mannetje praat ik echt over hoe ik me voel enz!

Weet iemand ook wat ze onderzoeken als je bloed gaat prikken ivm hormonen of iets dergelijks?

Liefs Amber

18. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Bij ons was de eerste tijd alleen mijn zus op de hoogte, maar nadat ik na ruim een jaar naar de HA en gyn ging, heb ik het mijn ouders en broer vertelt. omdat ik voor doktersafspraken steeds een paar uurtjes vrij moest nemen weten onder tussen ook een paar mensen op mijn werk het. Mijn man en ik hebben verder afgesproken dat als vrienden er naar vragen (en echt serieus, niet alleen een grapje over kinderen makend), dat we het dan gewoon vertellen... Heb geen zin meer om er om heen te draaien en degene die weten dat het bij ons moeizaam gaat, beginnen er gelukkig niet meer elke keer over...

chrizzzy

19. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Inderdaad, daarmee kijken ze naar je hormoomspiegels

20. spijkervrouwtje

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    Misschien progesteron ? Ik heb nl het idee dat dat bij mij te laag is in de Luteale fase omdat ik al zo snel bruinverlies heb na mijn eisprong. Heb al op meerdere sites gelezen dat je eitje dan geen kans krijgt om te nestelen enje dan dus neit zwanger kan raken. Ze meten dat op ongeveer de 21ste dag van je cyclus (1 week na je eisprong)

Share This Page