Vanaf welke leeftijd gingen jullie kids overdag maar 1 keertje slapen? Mijn dochter is nu 14 maanden en wil al een paar dagen haar 2e slaapje niet meer doen. Ik vind dat best snel? Hoe zit het bij jullie?
Vanaf 1 jaar ongeveer ging Fenja over op 1 slaapje. En ik vond het heerlijk. Eindelijk wat meer bewegingsvrijheid. Ze geven het zelf aan hoor, en 14 maanden is prima om naar 1 slaapje te gaan.
Amy slaapt ook al sinds 1.5 maand maar 1x. Heel soms 2x maar dat ligt aan de hoeveelheid slaap snachts en hoe vroeg ze wakker is. Maar 95% is het maar 1 slaapje.
Sinds 2 weken zitten wij hier ook op 1 slaapje. Ineens was die ochtendslaap eraf. Ze krijgt om 12 uur haar boterham en tegen 1 uur ligt ze in bed en slaapt dan toch wel door tot half 4. Ik vind het eigenlijk ook wel lekker. Nu kan je 's morgens eens lekker op stap.
Hier was dat een fase. De 15 maanden sprong (mekrte het met 14 1/2 maand al..lastig hangerig etc.) en tanden en kiesjes tegelijk. Soms sliep ze een hele dag helemaal niet. Nu is het weer terug naar normaal. Wakker om 07:30 en eerste slaapje om 10:15 tot 11:45 en tweede slaapje om 14:30 tot 15:30. Een heerlijk uigerust kindje weer. Ik vond het ook wat vroeg hoor en zag dat ze toch moe was steeds. Maar hier de reden dus de ontwikkelingssprong en kiesjes waar ze last van had. Gemiddeld gaan kindje met 18 maanden naar 1 grote slaap maar goed het kan dus verschillen. Groetjes, M
hie ris het ook maar nog 1 slaapje en heel soms 2 als we savonds weg moeten. ze slaapt van een uur of 8 savonds tot 7 uur smorgens en doet daarna een dutje van 11 tot half 1 als ze thuis is. bij de oppas slaapt ze smorgens niet en doet dan een dutje van half 2 tot een uur of 4. gisteren lag ze er a om 7 uur in en was vanmorgen half 9 wakker en heeft geslapen van 11 tot half 1 ongeveer
Hier over op 1 slaapje toen Vigo zo'n ongeveer een jaar was. Vind het wel lekker zo eerlijk gezegt. 's Ochtens een beetje een modderen of lekker op stap, 's middags een boterham en lekker naar bed
rond 11 maanden, maar als hij dan vroeg wakker was ging hij smorgens ook nog wel eens om een tukkie. en als we gezwommen hadden, dan was hij zo moe dat hij meestal al half in slaap was voor we thuis waren. dan deed hij meestal een kort slaapje van ong een uur, en dan smiddags 2 uurtjes
Nou volgens mij klopt dat niet helemaal. Ria Blom bijv. geeft aan vanaf 1 jaar ongeveer over naar 1 slaapje en ik vind haar al erg optimistisch. Mijn zoontje heeft nog nooit zoveel geslapen als wat zij normaal acht. 18 Maanden lijkt me dus helemaal optimistisch.
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer Destin nog 2 slaapjes deed Hij is dan ook wel een echte slaapkop Slaapt van +/- 12:00 uur tot ongeveer 15:00 uur (soms zelfs 16:00 uur) En savonds tussen 19:00 en 20:00 naar bed en word dan de volgende ochtend pas rond 09:00 uur wakker (vanochtend om 9.45 uur toch maar eens wakker gemaakt ) Dit gaat al maanden zo en moet zeggen dat ik het heerlijk vind, dit ritme