Die kleine van mijn vriendin (6 maanden oud) stopt met adem halen als ze geen aandacht krijgt of de zin niet krijgt... ze noemen dat Breath holding spells! Het is best zwar voor een moeder om er mee om te gaan, wie van jullie heeft er ook ervaring mee en hoe gaan jullie ermee om? De dokter zegt das het ooit over zou gaan en dat ze ermee moet probeeren om te gaan. Best moeilijk toch
Dat is zeker moeilijk mijn dochter deed t ook en je kan er niet veel aan doen...als het gebeurde liet ik dr meestal schrikken waardoor ze dat heel diep inademde maardat werkte ook niet altijd...bij mijn dochter gebeurde het trouwens ook als ze heel hart huilde... het gaat over, ze is nu 10 een weet er niks meer van...maar ik nog wel hoor ik vond t niet leuk!
Milan doet dat ook! Hier helpt het wel als ik in z'n gezichtje blaas, dan schrikt 'ie inderdaad ook en dan begint 'ie weer te ademen. Maar het kan idd geen kwaad voor de kleine, alleen voor papa en mama is het niet zo leuk.
Mijn oppaskindje had het ook... maar ja, zijn moeder gaf meteen in alles zijn zin als hij zijn adem in hield. Toen ik daar kwam oppassen deed hij het ook omdat hij koek en snoep wilde net voordat we gingen eten. Toen hield hij dus zijn adem in en heb ik hem laten schrikken door wat koud water in zijn gezicht te sprenkelen. Lijkt me heel erg moeilijk hoor.. voor mij was het toch anders omdat het niet mijn kind was.
Goed, maar het kind van mijn vriendin is nog maar 6 maanden en het gaat nog niet echt om snoep of koekjes! Als zij b.v. ligt te spelen en mijn vriendin gaat even naar de WC gaat ze soms gelijk huilen+vaak stoppen met ademen. De laatste keer was het zelf so erg dat die kleine een hele tijd niet meer ging ademen en toen heel erg slap in de armen van mjn vriendin lag toen ie weer bijkwam. Ze blaast haar ook weleens in het gezicht, maar koud water zou niet goed zijn heb ik gelezen. Maar in het allgemeen vind ik het best eng voor een moeder om elke dag zoiets mee te maken.
mijn dochter houdt haar adem best lang in als ze last heeft van haar maagzuur (reflux), maar dat is niet zo heftig dat het onder breath holding spells valt. Ik blaas meestal in haar gezicht en dan schrikt ze een beetje en gaat ze weer ademen!
Misschien te simpel gedacht, maar helpt het niet om een koud washandje bij de hand te houden, en dat consequent te gebruiken als de kleine dat doet? Want dat vinden ze meestal niet fijn, en als ze dat associeren met het inhouden van hun adem, lijkt me dat zo'n kind dat toch minder doet?
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat lijkt me dat verschrikkelijk! Zeker als je het voor de eerste keer overkomt! Zou het er toch wel van op mijn zenuwen krijgen hoor... brr...!
Guppie, ik stuur je een pb... Verwar breath holding spells bij reflux niet met een shock bij koemelkallergie! Mijn meisje is namelijk ook twee keer zo weggeraakt, maar BHS krijgen ze pas vanaf een maand of 6 en zij was toen 6 en 12 weken...
Mijn zoontje doet dat ook als hij heel boos is. Toen hij dat de eerste paar keer deed schrok ik echt en probeerde ik hem weer aan het ademen te krijgen door in zijn gezichtje te blazen of zijn handjes omhoog te houden. Maar ik maak me er niet meer zo druk over. Ik heb gelezen dat ze altijd vanzelf weer gaan ademhalen en als ik hem dan geen aandacht geef is het ook het snelste weer over. Wel grappig trouwens hij heeft het van mijn moeder die deed dat vroeger ook als kind.
Mijn zoontje is pas 10 weken (vandaag precies ) en volgens de huisarts waren het bij hem ook breath holding spells. Hij heeft overigens ook reflux...maar het zou dus kunnen dat hij allergisch is voor koemelk of begrijp ik het nu verkeerd??