je kan idd overboeken in de spreekuren in het zh. Werk er zelf ook maar de handregel is over het algemeen wel alleen als het medisch noodzakelijk is. Ik ben daar zelf redelijk punctueel in omdat mensen anders een loopje er mee gaan nemen. En de mensen die echt doodziek zijn kan je dan niet meer kwijt! Ik heb ook een hekel aan lang wachten tot je eindelijk een afspraak kan krijgen maar ik zie ook de andere kant van het verhaal
@ lief jeetje wat heftig dat verhaal van je moeder. Ik snap dat je bang bent dat het jou ook overkomt! @ mamvanjason Gefeliciteerd!! Mag ik vragen hoe je nu zwanger bent geworden. Want je zat toch in de mmm??? @ hier dinsdag mag ik naar de gyn. (gelukkig) ben benieuwd. moet zeggen dat ik er best zenuwachtig voor ben.
@anita85: ik ben zwanger geworden met de Lutrepulse pomp. Dit is een hormoon pomp. Het is wel ongelofelijk dat het de eerste ronde al gelukt is!! Dit hadden zowel de artsen als ik niet verwacht. Maar we zijn dolgelukkig. Nu duimen dat het goed blijft gaan! Jij heel veel succes bij de gyn. Hopelijk kunnen ze iets voor je doen.
@ mamvanjason jeetje wat goed zeg! Heerlijk als het komt en je het neit verwacht. Geniet er van! @ hier ze gaan beginnen met iui. Eigenlijk was de bedoeling van volgende maand maar ik ga eerder terug. Wordt gek van mezelf. Jank al bij de page reclame! Dus hoop dat ze het met me eens is!
@mamvanjason: proficiat met je zwangerschap! (Al geef ik toe dat ik nog nooit van die Lutrepulse pomp gehoord heb.. lijkt me iets vreemds ) Ik ben eergisteren naar een andere gyn geweest en eens alle vragen die ik had, gesteld. Mijn slijmvlies dat veel te vroeg afbreekt, zou doodnormaal zijn. Dat blijft volgens de gyn enkel dik wanneer er een bevruchting is, zoniet breekt dat al af enkele dagen na de eisprong. Lijkt me ook raar: weet je lichaam dan of er een bevrucht eicelletje op komst is? Maar goed, ik maak me er niet meer druk in, ze zullen in de kliniek wel weten wat ze doen, zeker. Mijn slijmvlies is rond de eisprong blijkbaar dik genoeg. Deze gyn heeft ook meteen gezegd dat we best met IUI zouden starten, gezien we al vruchteloos 15 maanden bezig zijn. Mijn man zijn zaadcellen zijn qua vorm en beweeglijkheid net onder het gemiddelde. Zwanger worden zou gaan, maar met iets meer geduld.. Dus vanaf januari IUI, in combinatie met Clomid (en dat is vreemd, aangezien ik zelf steeds een eisprong heb).. wellicht willen ze op zeker spelen. En om terug te komen op die onderzoeken die ik allemaal nog niet heb mogen laten doen: deze gyn wil voor de IUI zeker een eileideronderzoek doen! Dat werd tijd! Hopelijk doet die IUI zijn werk dan.. mijn geduld raakt ook ver uitgeput. (Daarnet sinterklaasfeestje gehad met de schoonbroer en -zus en de 4 kleine kindjes.. en mijn man en ik zitten daar dan bij.. ik had het toch moeilijk )
Hoi Hoi, Ik ben nu ook een jaar bezig met zwanger worden. En hier gaat het ook niet vanzelf. In juni 2009 was ik al gestopt met de pil, omdat ik eigenlijk de hormonen beu was. toch had ik toen nog geen kinderwens. Pas in november 2009 hebben we besloten om een kindje te gaan maken. Maar omdat mijn ongesteldheid uitbleef had ik eind december een afspraak bij de huisarts. Zul je net zien dat ik toen ongesteld werd. Maar goed, hij adviseerde om ovulatietesten te gaan doen om een idee te krijgen wanneer een eisprong op zou treden. Dus ik vanaf dag 9 testen... en het bleef maar duren. Uiteindelijk had ik op dag 80 nog steeds geen menstruatie, dus toch maar weer terug naar de huisarts. Die heeft me doorgestuurd naar de gyn en bloedtesten gedaan om te kijken of ik niet in de overgang zou zijn. Nou, gelukkig bleek dat laatste niet het geval, maar de gyn zag heel veel eitjes. Dus diagnose: PCOS. Dat had ik niet verwacht, want ik heb niet de standaard symptomen van overmatig overgewicht, beharing etc. Maar goed, toch maar provera en chlomid voorgeschreven gekregen en alle andere standaard zaken. 2x chlomid 50 had geen effect en er werd zelfs al gesproken over een LEO. Daarna heb ik 2x 100 gehad en heb in overleg met de gyn toch gesproken om wat af te vallen. Ineens had ik in de tweede keer chlomid 100 een ei. Dus pas na meer dan een half jaar had ik weer een eitje. We waren enorm verrast. Maar toen kwam onze grote vakantie eraan. En dan mag je niet zonder begeleiding chlomid slikken. Toch heb ik ovulatietesten van sensitest meegenomen op vakantie en die leken positief te zijn. Dus ik afwachten, en wat blijkt...ik wordt gewoon uitmezelf ongesteld. Daarna weer geen chlomid en weer op dag 15 een ei! Dus wat blijkt... ik heb mijn eigen cyclus ineens weer terug. Niks geen medicijnen meer. Maar goed, nu is het dus afwachten. Ik heb nu eigenlijk na 1 jaar pas mijn 4de ei. De gyn zei ook al dat "gezonde" mensen vaak een jaar moeten wachten, dus nu is het een kwestie van afwachten. Toch is het wel moeilijk, want vandaag kwam het besef dat we al een jaar bezig zijn. Aanstaande donderdag zou ik mijn NOD hebben. Ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het deze keer weer niet raak is. Goed, dit was mijn verhaal. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat ik hier wat vaker berichtjes mag plaatsen.
@ miepens: da's ook balen, zolang moeten wachten alvorens je een kans maakt om zwanger te worden! Gelukkig 'werkt' je cyclus nu op natuurlijke wijze. Moet je nu gewoon verder proberen tot het wel werkt, of is er een deadline waarna ze met vb IUI beginnen? Donderdag je NOD: voel je al iets? Ik duim voor je dat het deze keer wel raak is, da's dan bij het 4de ei.. nog best wel heel goed eigenlijk.. ook al zou je er lang op moeten wachten hebben. Je mag hier zeker berichtjes schrijven. Zoals zovelen hier hebben we niet allemaal iemand waar we alles tegen kwijt kunnen over zwanger geraken.. en dan is dit forum wel fijn. Allemaal in hetzelfde schuitje. En dan hoeven we onze ventjes niet voortdurend te bestoken met onze twijfels
@ framboos wat grappig ik begin ook in jan met iui! Clomid doen ze idd voor de zekerheid dat je extra vruchtbaar ben. @ hier morgen naar de gyn
Hey framboos, Bij de gyn is eigenlijk nog niets afgesproken. In principe proberen we de bezoekjes af te bouwen. In de eerste drie eisprongen hebben we nog bloedtesten gedaan en nu hebben we dat ook niet gedaan. Er is nog niets met IUI afgesproken. Met het zaad van mijn vriend is niets mis. Die had een belachelijk hoge waarde, namelijk 181 (en 10 zou al goed zijn). Dus het probleem ligt dan echt bij mij. Volgens de gyn maken die paar kilootjes bij mij heel veel verschil, dus ik ga echt proberen om niet weer aan te komen, maar het is moeilijk. Zeker nu met de feestdagen. Zijn jullie al bij de huisarts geweest?
@anita85: wat leuk, een lotgenootje! Hopelijk ontregelt die Clomid mijn cyclus niet. Ga jij ook iets krijgen (pregnyl?) om zeker te zijn dat het ei ook springt? Bij mij heeft ze daar niks van gezegd. Vreemd dat ze daar dan niet op zeker willen spelen. @miepens: 181 is extreem hoog, mijn ventje had slechts 8 (normaal tussen de 12 en 30, zei de gyn). Dus niet héél slecht, maar toch slechter dan gemiddeld. Ik heb de laatste 3 cyclussen last van mijn oestrogeen, er is ook altijd rond de eisprong dat er hier tot 2kg aanvliegt Voel me dan opgeblazen, geen honger enz. Ik kijk er ook niet naar uit om in die omstandigheden te 'moeten' eten met de feestdagen. Ik ga me dit jaar toch inhouden met de cava en wijntjes.. gezien de vermoedelijke IUI rond 3 jan. De familieleden zullen het weer verdacht vinden
nou ben bij de gyn geweest. Zodra ik weer ongi ben moet ik een afspraak maken en dan krijg ik op dag 10 een echo en gaan ze kijken hoever mijn ei is. Krijg dan die week een injectie om mijn ei te laten springen en dan binnen 1,5 dag later iui. Alleen moet ik wel naar de maatschappelijkwerker omdat de gyn vondt dat ik er steeds slechter uit ga zien. (helaas moet ik haar gelijk geven) en zodra ik het over onze niet zwanger periode heb jank ik. Dus wil eigenlijk alles wel even een plekje geven dat ik dan mijn zwangerschaps periode niet depressief door hoef te maken. Any way leven is weer een heel maar dan ook een heel klein beetje leuker......
Hoi Anita, Dat klinkt wel heftig. Ikzelf had dat toen ook bij de chlomid. Ik moest in de eerste instantie ook op dag 10 terugkomen. En dan om de dag om te zien of er een ei groeide en zo ja hoe snel het groeide. Dat was een zeer intense periode, omdat ik om de dag naar het ziekenhuis moest. Hoe vertel je zoiets op het werk (nieuwe baan waar ik nog geen contract had). Gelukkig hebben ze bij ons nu voortaan avondspreekuren, dus dat gaf me wat meer vrijheid. Ik had op een gegeven moment een ei van 24 mm (20 is normaal om te springen). Toch heb ik geen pregnyl gekregen. uiteindelijk is er altijd wel een eisprong geweest. helaas nog niet raak Ik had verwacht dat ik gisteren of vandaag ongesteld zou worden. De vorige keer was het al veel eerder, maar nu zet het nog niet door. Ik heb sinds gisteren wel enorm last van gevoelige borsten (links veel erger) en af en toe zit er nu wat pruttel bij. Dus ik ga er niet vanuit dat het deze keer raak is. heb ook geen innesteling of iets dergelijks gevoeld. Dus we wachten af. 14 dagen geleden was mijn ei in ieder geval weg, dus nu is het afwachten. Vorige cyclus zaten er maar 12 dagen na de eisprong. Dus ik loop nu al 12 dagen uit. Wanneer zouden jullie allemaal mogen testen?
@Anita85: klinkt inderdaad nogal heftig. Maar ik snap het wel.. uiteindelijk denk je toch aan niks anders meer dan het (niet kunnen)krijgen van kinderen? Het begint hier ook te wegen. Ben 30 dus ik kan niet rustig nog 10 jaar afwachten wat het geeft. Vorig weekend was het sinterklaasfeestje met de schoonfamilie en hun 4 kindjes liepen daar rond.. je ziet de mama's en papa's op het tapijt spelen met hun kindjes en hun cadeautjes.. ik moet eerlijk toegeven dat ik behoorlijk triest was toen we naar huis reden. Triest, kwaad en wanhopend eigenlijk. Heb thuis ook wel even gehuild.. het luchtte op. Ik mag morgen naar de gyn bellen voor te horen of ze IUI gaan doen in een natuurlijke cyclus dan wel of ik Clomid moet nemen. Ik vermoed het laatste. Ik wil nog even iets kwijt, het is eigenlijk ronduit zever maar het houdt me toch ergens bezig: in de 3de ronde (ergens dec 2009) zijn we ergens gaan eten en de uitbater bleek als hobby handlezen te hebben. Hij begon daarover te vertellen en één voor één begonnen wij ook wel nieuwsgierig te raken. Hij zat er bij de anderen echt wel steeds knal op! Uiteindelijk heeft hij mijn hand ook gelezen en zei hij dat ik op medisch vlak iets zou tegenkomen. Niks levensbedreigend, maar iets waar ik achteraf op zou terugblikken en zeggen 'ik ben eigenlijk blij dat dit gebeurd is..' Mijn man en ik keken toen direct naar elkaar en achteraf bleek dat we toen net hetzelfde dachten: 'zwanger worden zou een probleem worden of helemaal niet lukken!' Nuchter als we zijn, toch niet veel geloof aan gehecht, maar kijk.. nu al ronde 15 Het is allemaal larie en apekool, zeker.. iedereen zal wel eens iets medisch tegenkomen, hoe groot of klein ook.. maar ik denk er wel geregeld aan. Was beter nooit die bewuste avond daar gaan eten.. aargh!
@framboos, ik kan me voorstellen dat je daar toch aan blijft denken. Ik weet ook nog steeds niet of ik er in geloof. Eerst geloofde ik daar helemaal niet in, maar nu heb ik van 2 vriendinnen in mijn omgeving, die allebei al 4-5 jaar probeerde zwanger te worden een verhaal van een vrouw die hulp geeft. Bij de eerste had ze gezegd dat ze binnen een half jaar zwanger zou zijn als de 'energiebanen' weer goed zouden lopen. En wat denk je: binnen 4 maanden was ze ineens zwanger. De ander is ook toen daar geweest en is nu ook zwanger. Is het echt, of is het gewoon toeval??? Ik weet het niet. Maar ik zit ook een beetje te denken om er in het volgende jaar toch naar toe te gaan. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch? Ikzelf had echt al verwacht mega ongesteld te zijn, maar het zet maar niet door. Ik heb een beetje bruine afscheiding. Ik heb een zwangerschapstest gedaan vanochtend, maar kan er niet veel wijs uit. Het lijkt of ik wel iets zie, maar dan vraag ik me af of dat ook echt zo is, of dat ik het graag wil zien. Nouja, als het zo is, dan zie ik het over 2 dagen vast nog beter (mits de ongi niet doorzet).... wat een onzekerheid, he?
@miepens: weet je wanneer je je ei had? Heb je iets gevoeld of dmv ovulatietesten of zo? Ikzelf heb in het begin een aantal maanden mijn temperatuur bijgehouden en daar kan je je eisprong ook uit afleiden. Ik deed dat vooral omdat mijn cyclus ook wel eens 5 dagen kan schelen, zo kon ik ongeveer weten wanneer mijn NOD is. Geestesrust Denk dat ik hiermee al enkel zwangerschapstesten heb uitgespaard. In jouw geval is dat misschien ook eens het proberen waard? Heb vanmorgen naar het ziekenhuis gebeld en ik moet de volgende cyclus inderdaad aan de Clomid. Ik hoop nu stiekem dat ik 2 of 3 eitjes ga hebben die springen, dat samen met de IUI (waarbij ze de beste zwemmers selecteren) zou onze kans misschien vergroten. En dan eind deze cyclus nog dat eileideronderzoek.
Ik heb samen met mijn gyn afgesproken dat ik ovulatietesten gebruik om mijn ei te vinden. De afgelopen drie cyclussen werkte dat erg goed (ook omdat ik dan veel minder ziekenhuisbezoekjes hoefde te maken). Dit keer was mijn ovulatietest op woensdagavond positief en op donderdagochtend ook. Toen ben ik donderdagavond naar de gyn geweest om te kijken of er nog een ei zat of niet. Toen was er al niets meer te zien. Dus het betekend dat het donderdag in de loop van de dag is gesprongen. Vorige cyclus had ik na de eisprong maar 12 dagen voordat ik ongesteld werd. Nu zit ik dus al veel langer te wachten. Erg vreemd natuurlijk. Veel succes met de chlomid. Bij mij had chlomid helemaal geen effect (behalve dat ik vocht vasthield). Waarom gaan ze eigenlijk chlomid doen als je toch al zelf een eisprong hebt?
ik snap zelf ook niet helemaal waarom ze mij Clomid gaan doen nemen. Ik heb een tamelijk regelmatige cyclus met steeds een eisprong. Wellicht gewoon voor de zekerheid? Of misschien hopen ze ook dat er twee eitjes zullen rijpen is dat eigenlijk geen kostelijke zaak, elke dag die ovulatietesten gebruiken? Zelf heb ik dat eens 1 cyclus geprobeerd met die van Sensitest, maar nooit een streep gehad. Misschien toen ook geen ei, want ook geen temperatuurverhoging. Da's de enige maand dat ik dat gehad heb. Kan bij iedereen wel eens overslaan, denk ik. Was toen ook de maand van mijn huwelijk, dus stress ten top Ik hoop voor je dat de volgende test positief is! Dat de :x wegblijven, is toch al een goed teken!
Ik doe ook met sensitest de ovulatietesten. Opzich is het niet zo goedkoop, maar wel handig. Ik dacht eerst ook dat ze niet werkten, maar nu heb ik al een paar cyclussen gevolgd (met daarnaast ook bezoekjes aan de gyn). En nu zie ik echt duidelijke strepen. Ik begin meestal op dag 12 met testen en dan vanaf dag 14 doe ik soms 2 per dag (omdat bij sommige vrouwen de piek erg kort is). Nu weet ik dat ik met de ovulatietest mijn ei kan vinden en ook wanneer het springt. Voor de zekerheid ga ik nu nog naar de gyn om te kijken of het echt gesprongen is of niet. Ik vind het nu echt heel vreemd. Ik heb nog steeds licht bruine afscheiding en af en toe wat krampjes, maar nog niet ongesteld. Ook nog geen hoofdpijn, wat ik meestal wel erg heb bij de ongesteldheid. ik ben vandaag ook alleen thuis geweest (vrije dag), dus ik loop mezelf alleen maar gek te maken.... tja, 2 eieren.... het zou kunnen. Ik ga voor je duimen.
Hoi Hoi, Ik moet het even kwijt. Ik heb vanochtend weer getest en deze test lijkt nu duidelijker positief te zijn dan die van gisteren. Ik heb de twee testen ook aan een vriendin laten zien die zelf net zwanger is na 5 jaar. Zij heeft behoorlijk veel ervaring met zwangerschapstesten en volgens haar is het echt duidelijk raak. Ik geloof het nog niet. Zeker omdat ik een raar gevoel in mijn buik heb en ook nog steeds bruine afscheiding heb (maar dan meer cappuchino kleurig en geen bloed). Ik test normaal met sensitest (ovulatie en HCG). Ik heb vanmiddag maar voor de zekerheid nog een test van de kruidvat gehaald en die doe ik morgen allebei. Hopelijk krijg ik meer duidelijkheid...Jeetje wat een onzekerheid!