Een jaar en een beetje bezig!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by anita85, Nov 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @Miepens: dat zou echt mega geweldig zijn, en dat met je 4de ei! :) Heb je al opnieuw getest vandaag, zo ja: wat zei het?

2. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb vanochtend getest met sensitest en met kruidvat (2v5). En beide hardstikke positief.
    Die van de sensitest is weer een tintje donkerder dan gisteren.
    het besef is nog niet helemaal gekomen. Mijn buik voelt wel raar. Soort van steekjes/spiersamentrekkingen. Maar geen pijn ofzo.
    Bruin verlies is ook vandaag uitgebleven. dus ik begin het wel een beetje te geloven.
    Morgenvroeg de gyn bellen voor een eventuele bloedtest en misschien al een echo inplannen. Ik weet nu ook niet of we bij de gyn moeten blijven lopen of gewoon doorgestuurd worden naar de verloskundige. In principe is deze cyclus helemaal natuurlijk verlopen. Het enige is mijn voorgeschiedenis met PCOS, maar verder nu geen hulp van ziekenhuis. Dus dat is nog even afwachten.
    Ik ben in ieder geval echt overdonderd dat het raak is. Had ik totaal niet meer bij stil gestaan dat we dit jaar nog zwanger zouden raken.
    We zijn nu net iets meer dan een jaar bezig geweest...

3. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    Wow miepens! Da's echt heel goed nieuws! En helemaal zelf gedaan, da's toch wel een opluchting.. er is dan nog een beetje romantiek aan te pas gekomen bij de verwekking :) iets wat totaal weg is als je alles in de kliniek moet laten doen.
    Waar je nu heen moet of wie te contacteren, dat weet ik niet, heb ik (nog) geen ervaring mee. Een bloedtest kan je ook gewoon bij de huisarts laten doen, is vast iets goedkoper dan weer zo'n consultatie bij de gyn. En dan bellen voor de eerste echo, ja.. doen ze dat niet doorgaan op 8 of 10 weken of zo?

Allé zeg, wat een mooi eindejaarsgeschenk! Mooier had het niet gekund. Je zal nu wel watertjes moeten drinken bij de feestmaaltijden, maar dat neem je er vast héél graag bij ;)

4. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    nog iets vergeten zeggen :) Je had dus ook bruine afscheiding tot gisteren? Da's iets wat ik ook elke maand heb, de paar dagen voor mijn ongi.. leuk om weten dat dit bruin niet noodzakelijk betekent dat het niks is geworden. Meestal laat ik de hoop al varen als ik weer bruin verlies.

5. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ja, ik was ook erg blij. Vanochtend gelijk de gyn gebeld en kan volgende week donderdag voor echo langs. Volgens hen ben ik morgen 5 weken zwanger. Ben erg benieuwd.
    Vanmiddag om 2 uur had ik wel ineens wat helder bloed bij het afvegen. Dat was 1 veeg en toen was het weer weg. Ook zat er niets in mijn inlegkruisje. Dus ik ga er nu vanuit dat het geen kwaad kan, maar toch was ik tijdelijk enorm in paniek.
    Maar door wat verhalen op internet te lezen ben ik toch weer wat met beide benen op de grond gezet en weet ik dat het nu gewoon afwachten is en erg kritisch. Zolang ik geen buikpijn krijg heb ik er wel vertrouwen in (ondanks dat ik nu elk half uur even met een wc-papiertje check).

Toen ik afgelopen zondag die bruine afscheiding had, was ik ook heilig overtuigd dat mijn menstruatie er aan zat te komen. Maar het bleef maar uit. Vandaar dat ik toch ben gaan testen.

Maar goed, nu lijkt er iets te zitten, maar dan kan er nog genoeg mis gaan. Maar we blijven positief!

Ik hoop dat jullie ook snel een positieve test kunnen verwachten!

6. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    Ik hoop ook dat er bij mij snel een positieve boodschap komt. Deze cyclus de laatste zonder gerommel van de kliniek, dus dat zou wel mooi zijn moest het nog lukken. En zoniet, dan zitten we vanaf begin januari in de roetsjbaan van de IUI. Je mag dat maar 6 keer doen, dus hopelijk binnen de 6 maanden een baby :) want anders heb ik geen benul meer wat er verkeerd zou kunnen zijn met mijn lichaam (ze vinden nu ook al niks).
    Vingers kruisen, hout vasthouden, duimen enz enz :)

Veel succes met die roze wolk ;) Ja, ze zeggen dat, zolang je geen erge buikkrampen en of meer bloed dan bij gewone ongi verliest, je geen schrik moet hebben. Het innestelen zal alvast wel wat bloeden, dus.. Alle vragen die je hebt, zeker voorleggen aan de gyn volgende week, dan heb je alweer wat gemoedsrust :)

7. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb zojuist toch even voor de zekerheid een zwangerschapstest van sensitest gedaan. Dus niet met ochtend urine en deze is net zo donker als die van gisterenochtend (als hij niet donkerder is)

Bij mij was het echt duidelijk PCOS (althans qua eierstokken). Maar die 7 kilo die ik ben afgevallen hebben nu het verschil gemaakt. Ik ben het wandelende bewijs dat afvallen echt effect heeft!

Nu hoop ik toch nog een beetje af te vallen voordat het groeien van de buik gaat beginnen. Scheelt weer wat er na de zwangerschap afmoet.
    Opzich heb ik niet veel honger ofzo, gewoon gezonde trek. Verder geen kwaaltjes. Moeheid valt mee. Het enige is dat ik het ontzettend koud heb de hele dag. Dus misschien dat ik op tijd naar bed ga om lekker warm in mijn bedje te liggen ;)

8. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    @ framboos:
    weet je al wanneer je ongeveer naar de gyn moet?

9. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @Anita: nog niet, ik moet bellen op de 1ste dag van mijn ongi. En dan ga ik binnen de week moeten gaan voor een eileideronderzoek en eerste follikelmeting.

10. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    @ framboos:
    wat spannend allemaal he. Ik zit denk dat ik volgende week ongi moet worden dus zou dag 10 op 1 of 2 januari zijn. Dan moet mijn ei gemeten worden. Wanneer verwacht jij je ongi? Vind het allemaal een beetje eng. Hoop nu heel stiekem dat het toch een keer gaat gebeuren, maar ben bang dat wanneer ik niet zwanger word ik erg teleurgesteld zal zijn. Heb jij dat gevoel ook een beetje?

11. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @anita: het zal sowieso spannend worden. Ik verwacht mijn ongi maandag. Ofwel ben ik zwanger, ofwel begint de IUI. Ik hoop net zoals jij nog op het eerste.. dat zou me ook de bevestiging geven dat we op eigen houtje kunnen zwanger worden, ook naar een 2de of 3de kind toe. Anders zou ik niet weten of ik voor een 2de direct met IUI moet beginnen of toch nog eerst een jaar zelf proberen (en weer een jaar kwijt zijn eventueel). Dat vind ik nog het vervelendste.
    Maar goed.. we zitten nu al zover dat we niet eens nog ZELF moeten klussen voor een kind. Alles wordt voor ons gedaan in de kliniek, met buisjes, spuitjes en zo. Enerzijds is het wel een ontspannende gedacht om na 15 maanden niet meer te 'moeten' klussen, maar toch..
    Ik probeer er niet te veel aan te denken (wat uiteraard niet lukt! :)).. we kunnen toch niks forceren.
    Heb mijn man wel al de raad gegeven om 's avonds in de zetel niet meer de laptop op zijn schoot te zitten (het enige wat de gyn tot nu toe gevonden heeft, is namelijk dat zijn zaad onder het gemiddelde was).

12. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    @ framboos
    ik moet denk ik donderdag ongi worden. Heb al wel krampen maar dat heb ik tegenwoordig steeds al een week voor ik ongi moet worden. Borsten voelen aan of ze er elk moment vanaf kunnen vallen. Any way
    Mijn man heeft 10 miljoen zwemmers. Kan maar wel wat weinig. 3 van de 4 samenlevingstesten waren negatief en de 4de was positief. Maar wat ze toen bij de baarmoederhals vandaan hadden gehaald zwom niet maar wat in de schede zat zwom wel. Dus vind het persoonlijk niet kloppen maar wat doe je er aan.
    Ik heb met mijn man al afgesproken dat we wanneer we een kindje hebben geen anticonceptie gaan gebruiken zodat we ook een keer ongepland zwanger worden. En als er dan 1 of 4 jaar tussen zit is dan maar zo. We hebben zoiets van we hebben dan één wonder (daargaan we vanuit dan) en als het zo moet zijn komt nummer twee misschien wel vanzelf.
    Maar ik denk dat ik 2 januari de folikel meting heb en dan week 1 iui. Jij zit dan denk ik ook in de zelfde week. Zou wel kei grappig zijn als we tegelijk opgaan.

13. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @Anita: ook deze maand is het niet gelukt, net ongi geworden. Ik ga vanavond bellen naar de gyn voor een datum vast te leggen voor het eileideronderzoek en de eerste follikelmeting (ze gingen dan in één keer doen). En van nu donderdag tot en met maandag moet ik telkens een Clomid-pil nemen.
    Ja, we zullen in dezelfde periode alles meemaken, misschien met een dag of twee verschil. Dat vind ik ook wel leuk :D

Idem hier, als we ooit een kindje hebben, komt er toch ook geen anticonceptie meer in huis totdat het eens 'van nature' lukt. Ik zie er ook geen reden toe. Al die hormonen is toch ook niet gezond. En heb al 8 jaar de pil en 4 jaar de nuvaring gehad, dat volstaat.

Bij mij spreken ze niet over samenlevingstesten, da's blijkbaar niet belangrijk voor hen.. al vind ik dat wel een essentieel iets eigenlijk. Ik had het liever wel eens gehad. Ik heb al zo'n formulier meegekregen dat ik moet invullen voor de IUI en daar moet je ook aanduiden welke onderzoeken ze allemaal al gedaan hebben. Samenlevingstest staat er toch ook bij..

Ik troost me met de gedachte dat je met IUI meer kans op zwangerschap hebt, ongeveer 25%, zeker? En op de natuurlijke manier is dat maar 15%. Het is hun geraden dat ze de beste zwemmers selecteren! Mijn man heeft een normaal aantal zaadcellen, maar ze zijn iets minder mobiel en de vorm is ook iets minder.

Ik kan me al voorstellen hoe mijn gemoed gaat zijn bij de volgende NOD.. ik ga vast bol staan van de zenuwen! :)

14. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    @ framboos:
    het is nu woensdag en ben nog niet ongi dus mss dat er nu tussen ons wel 3 of 4 dagen zitten. Maar het kan ook zijn dat ik weer een cyclus van 35 of meer heb. Had dat eerst ook toen werd het ineens minder dus alles kan.
    Ja best maf dat je geen samenlevingstest heb gehad. Op zich is dat best essentieel omdat ze dan kunnen zien of zijn zaad wel overleeft in jouw vaginale slijmvlies. Maar jij woonde toch in belgie? Mss dat ze daar andere methodes hebben.
    Ik kan je wel vertellen dat als ik niet zwanger ben einde van volgende ronde dat ik beter onder de grond kan gaan zitten omdat ik dan echt om af te schieten ben.
    Wachten wachten wachten

15. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @anita: Rond mijn nod enkele dagen geleden heb ik nog amper geslapen. Dat heb ik van heel mijn leven nog niet gehad, want meestal slaap ik vrijwel direct. Hoe meer maanden er voorbijgaan, hoe minder relaxed ik ben. En dat zal vast ook niet goed zijn. De eerste helft van de cyclus ben ik wel relaxed, maar daarna.. je voelt dan vanalles en je borsten zijn voller enz. en je maakt jezelf gek, zelfs al verzet je je ertegen.

Zonet de eerste Clomid genomen. Ik ben eens benieuwd naar de bijwerkingen. Ik weet dat ik nogal sterk reageer op oestrogeen (1,5 kg aankomen, opgezette buik, constipatie, noem maar op en ik heb het :D), dus met Clomid zal dat vrees ik nog extra erg worden.

Heb je geen idee wanneer je je eisprong had? Ik heb het geluk dat ik dat voel, dus ik weet wel rond welke dag mijn ongi komt.. maar dan ben ik ook extra gespannen. Het zou misschien beter zijn als ik dat ook niet wist..

Ik ga die samenlevingstest toch eens ter sprake brengen bij de volgende consultatie. Ik weet dat ze dat in sommige ziekenhuizen niet doen, omdat ze dan moeten gokken welke dag je het vruchtbaarst bent en ze daar vaak naast zitten.

16. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    ik moet zondag 2 januari naar het zh voor een follikelmeting. En dan zal ik waarschijnlijk donderdag of vrijdag iui krijgen. Ben er zenuwachtig (nu al). Heb de hele dag het gevoel of er iets heel spannends gaat gebeuren. Is ook wel zo maar als ik het nu al heb hoe zit het dan over een week. Dan kan ik denk ik helemaal niet meer funtioneren. Ga op mijn werk tijdelijk 40 uur werken omdat ik nog geen collega heb voor 1 dag in de week. Misschien maar goed ook heb ik wel lekker veel afleiding.
    Heb jij nu al datums?

17. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    Anita, je bent dan niet lang na mij ongesteld geworden (ik 21dec), als je al een FM hebt op 2 jan. Ik moet 3 jan gaan voor een FM.

Ik ben net terug van de gyn. Heb een HSG gehad, en buiten wat kleine prikjes/kneepjes heb ik niet veel gevoeld. Alles bleek prima in orde, de vloeistof liep tot waar hij moest lopen. Dus is nu het officiële startschot gegeven voor de IUI. Door de Clomid waren er wel een aantal eicellen aan het rijpen, maar ze waren nog maar 12-13mm. Dus op 3 jan moet ik weer een FM laten doen en dan krijg ik wellicht een pregnylspuit voor de eisprong te bevorderen. De IUI zal dan wellicht op woensdag 5 jan zijn.
    Vervelend dat dat steeds tijdens de werkuren moet gebeuren, moet dan steeds doktersattestjes laten invullen.. ze zullen ook gaan denken op mijn werk. En heb eigenlijk geen zin om dat daar aan de grote klok te hangen.

Ik heb ook eens gevraagd naar de samenlevingstesten en ze zei wat ik al vermoedde: vroeger deden ze dat, maar tegenwoordig niet meer. Is omslachtig en onbetrouwbaar blijkbaar. En met IUI omzeilen ze dat toch, zei ze.. tja. Wel dom dat ik dan zelf nooit ga weten of we er uberhaupt in zouden slagen zwanger te worden zonder hulp.

Waar ik de laatste weken wel mee zit, is dat ik nogal nerveus loop. En soms heb ik geen flauw idee waarom, maar ik voel het in mijn lichaam, het is rusteloos en ik slaap slecht. En tegen de nod is het helemaal om zeep ;) Het is alsof mijn hormonen hun gangetje maar gaan en ik onderga. Zo zal het ook allemaal niet lukken, he.. Ik vraag me af wat je daaraan moet doen. Ik ben van nature nogal snel zenuwachtig (ook al zie ik er doorgaans kalm uit) en geduld heb ik helemaal nooit gehad. En dat wordt nu al 15 maanden op de proef gesteld. Het 'waarom ik niet en anderen wel'-gevoel komt duidelijk opzetten.
    Misschien is het wel gewoon een winterdip of zijn het de hormonen, .. Kortom: ik sla helemaal tilt!

18. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    hey framboos,

eerst voor jou ook een 'verwachtings'vol 2011! (gun het mezelf ook :D)

ik herken mezelf zo in jou verhaal. Ik heb vandaag een fm gehad en zit nu op de 14 mm. Dinsdag moet ik weer en dan 's avonds pregnyl spuiten. En dan, zoals het er nu uitziet, donderdag iui. Dus we lopen idd bijna gelijk op. Ik geef mezelf die pregnyl. Heb even op mijn werk de dunste naald uitgekozenl. :D.
    Voor mij is het een minder probleem omdat ik zelf in het zh werk. En mijn teamleidster is op de hoogte. Mijn geluk is ook dat zij het zelfde heeft meegemaakt. Dus ik heb alle vrijheid voor mijn gyn bezoeken. En wanneer het niet met me gaat mag ik naar huis. Ik weet al dat ik daar niet zo snel gebruik van zou maken maar fijn dat het aanbod staat.
    Dat met het opgefokte gevoel wat je zegt heb ik ook. Ik heb het gevoel of iedere moment gaston voor me kan staan met de 10 milj. Echt raar. Allemaal van die rillingen en zo'n zenuwachtig gehaast gevoel. Wordt er maf van. En idd ook slecht slapen en veel lichamelijke klachten. Loop nu al 3 weken met een stijve nek en vast zittende rib spieren. Niets helpt.
    Ik durf niet aan het moment te denken dat ik weer ongi word. Ben bang dat ik dan ga instorten. Ga het ook niet uitrekenen wanneer ik eventueel ongi moet worden. Anders ga je jezelf gek maken. Heel onaardig wil dus jou datum niet weten anders weet ik mijn eigen datum ook! :$
    Ik merk ook aan de honden dat ze door hebben dat ik anders doe. Als ik opvliegerig ben dan is één hond erg bangig. Zodra ik opsta gaat hij liggen. Alsof ik hem ooit wat aangedaan heb!

Pfff het einde komt voor ons in zicht!

19. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    anita, zo grappig dat jij net hetzelfde meemaakt. En ook van dat nerveus lopen. Ik loop nu zelf ook alweer enkele dagen met heel veel energie rond, ik babbel iedereen de oren van het hoofd, ik ben niet moe te krijgen, enz :D Is dat nu omdat de IUI eraan komt en het allemaal nieuw is? Ik weet het niet.

Iedereen wenste me een gelukkig 2011 en een baby :D de mensen zien dat dus aan mij dat ik erop zit te wachten. Zelfs de gyn daarnet wenste me een goede zwangerschap, ze is er blijkbaar zeker van dat het in 2011 zal lukken. Er is ook eigenlijk niks verkeerd, enkel mijn man zijn zaad dat wat minder is, maar het is ook helemaal geen slecht zaad, dus.. ik heb er goede hoop op.

Ik heb nog eens iets naiefs gedaan: ik heb een hangertje met een maansteen besteld, blijkbaar is dat goed voor ontregelde hormonen en gespannenheid als daardoor de zwangerschap uitblijft. Dat van de hormonen heb ik niet nodig, maar wel dat tegen de gespannenheid. Naief, he, maar het kan mijn geest maar rust brengen. Psychosomatisch :) Eind deze week zal hij wel in de brievenbus vallen.

Ben vandaag naar de gyn geweest. Er is nog maar 1 eitje over. Het andere is blijkbaar niet meer gegroeid. Het was nu 19mm. Vanavond om 20u komt een thuisverpleegster de spuit pregnyl zetten (in België doen we dat blijkbaar dus niet zelf), woensdag om 8u30 zaadstaal binnenbrengen en om 11u30 inseminatie. Ik denk dat ik een dagje verlof ga nemen, want even op en af naar de kliniek vind ik ook niet handig. Ik zie me al op het werk: "Allé mensen, ik ga me even laten insemineren, tot straks!" Haha :D

Ik vind het wel stom, had liever 2 eitjes gehad en kans op een tweeling gehad.. maar ja, ik zal maar niet klagen, zeker. Ik vind nu wel dat de clomid en pregnyl niet veel nut hebben gehad, want zonder al die medicatie heb ik ook slechts 1 ei dat rijpt en springt.

Ik zal niet zeggen wanneer mijn nod is, mijn banner loopt trouwens niet juist ook, ik kan dat in t begin van de maand nooit voorspellen hoeveel dagen het zal zijn (meestal tussen 28 en 32 ergens).

Ja, de honden zullen dat wel voelen, die hebben een zesde zintuig voor hormonen, denk ik.

20. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    en en en en? Hoe is het gegaan vandaag? Je mag je nod vertellen de feriliteitsverpleegkundige zei gister heel droog "nou dan kan je 21 januari testen!" Ik dacht echt kut dit wil ik niet weten en nu moet ik er niet aangaan denken en zorgen dat ik het vergeet.

Any way hoeveel zaadcellen had je man? De mijne 10 miljoen. Niet weinig maar ook niet veel. Ik werk in het ziekenhuis en daar komen soms mannen met 50 miljoen zaadcellen. Kan dan heel jaloers worden.

Ik heb gister nog een fm gehad. Mijn ei was toen ook 19 mm en mijn baarmoeder slijmvlies was 8 mm en bestond uit drie lagen. Dus ook goed. Ik heb gister avond zelf de pregnyl gezet. Gevolg dat ik nu een blauwe plek op mijn buik heb! Je moet er wat voor over hebben.

Ik heb morgen ook vrij. Wilde gewoon de rust hebben. Maar me ook even lekker kunnen douche voor die tijd. Manlief moet zijn kwaksel om 10 uur inleveren en ik ben 12 uur aan de beurt. Ben zo benieuwd hoe jij het ervaren hebt.

Weetje wat wel gevaarlijk is dat zometeen één van ons twee wel zwanger is en de ander niet. Dat gaat pijn doen! Grappig dat ze in belgie de pregnyl bij je thuis komen geven. Als je het in nederland niet kunt kan je naar het zh en geven ze het je daar. Heb je altijd in belgie gewoond of ben je er naar toe verhuisd?

Share This Page