Een jaar er tussenuit.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha ik zou het gewoon doen, heerlijk! Wij hebben begin dit jaar ook huis en haard verlaten voor een buitenlands avontuur (niet heel zuidelijk, helaas). Maar vind het echt een verrijking. Als we teruggaan, zien we het dan wel weer.

Kinderen hebben zich hier goed aangepast, zitten lekker op school (nou ja, als ze weer starten dan maandag haha) en het is prima zo, ze zijn flexibel en wij hebben toch best wel veel bagage.

hummeltje5, YaelStone, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als alles afgebakend is en je komt na een jaar terug in dezelfde situatie als je nu zit - maar dan een ervaring rijker? Ja.. dan zou ik het zéker overwegen. Zelfs áls m'n 8 jarige misschien nadien wat achter loopt op school.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oefff wat een wisselende meningen.

Als ik naar mijn hart luister heb ik alle koffers al gepakt en ga ik liever gister dan vandaag.
    Maar inderdaad ik trek de kinderen voor een jaar uit hun vertrouwde omgeving. Ik vind het zooo lastig!
    Aan de ene kant denk ik dat jaar een nieuw avontuur , nieuwe taal leren, nieuwe vriendjes maken... Aan de andere kant, stel dat ze niet kunnen wennen daar... Ik kan en wil er daar sowieso altijd voor ze zijn, en terug in Nederland gaan ze weer verder op school. Bang voor achterstand ben ik sowieso niet. Maar het is een flinke stap. Zooo lastig.

pippa26 vindt dit leuk.
  5. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Ja hoor! Wat een avontuur, een nieuwe cultuur leren kennen en een jaar daar te mogen zijn! Hoe tof om mee te maken, ook als als kind.
    Mits na een jaar bij terugkomst ik gewoon in onze oude setting de draad weer kan oppakken dan.

6. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Op dit moment zou ik met piepende banden weggaan..

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    Nee
    Door m'n kinderen zou ik het niet doen

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.398
    21.792
    113
    Voor een jaar niet. Zijn ze net gewend en moeten ze weer terug.
    Toen wij emigreerden was mijn oudste ook een jaar of 8, jongste 4(maar zijn wel echt met de bedoeling gegaan om te blijven), maar heb verder niet gemerkt dat het lastig was voor hen. Maar ze spraken van huis uit de taal al dus dat scheelt natuurlijk enorm.

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou kijken hoe je partner en kinderen erin staan. Hoe flexibel zijn ze? Zien ze het als een leuk avontuur of doet het ze juist helemaal niet goed om ze uit hun vertrouwde omgeving weg te halen voor een jaar.. Als het voor jullie goed zou kunnen, waarom niet? Een jaar is ook goed te overzien, zeker als de kinderen eventueel terug naar dezelfde school/klas kunnen etc.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    Op deze leeftijd zou ik dat zeker nog doen, ze zijn nog zo flexibel. Met pubers zou ik het niet doen.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ja ik zou het doen. 1 jaar is te overzien. En het lijkt me een prachtige ervaring.

12. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Gaan!!! Deze ervaring en kans krijg je nooit meer......
    Ik zou liever gisteren gaan dan vandaag :) :) :)

13. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik zou direct inpakken en gaan. Kinderen zijn flexible en het is maar voor een jaar. Daarna kunnen ze weer terug naar het normale leven. Het is juist ook voor je kinderen ook een hele mooie ervaring.

14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    In principe zou ik gaan. En mijn man ook denk ik.
    Maar het is vooral afhankelijk van het land en of de kinderen naar een internationale school kunnen. En of onze hond ook mee kan:oops::D

Huis daar is dan geregeld neem ik aan. En je kunt weer terug naar je huidige huis na een jaar?

15. RLSD

RLSD Niet meer actief

Absoluut niet! Ik zou mijn kinderen niet voor een jaar uit hun vertrouwde, veilige omgeving willen halen ondanks dat ze behoorlijk flexibel zijn.

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Als het bij jullie gezin past moet je het doen, jij kent je kinderen het beste. Al deze meningen zijn niks zeggend omdat ieder gezin uniek is.
    Zelf denk ik dat mijn kinderen zich heel makkelijk zouden aanpassen en ik juist weer het liefste per direct naar Nederland terug zou willen gaan. :roflmao:

Wat is je twijfel?

hummeltje5, Poolvos en Wellesnietes vinden dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Om welk land gaat het? Wie weet kunnen wat leden van hier eventueel hun ervaringen over dat land en het schoolsysteem vertellen?

18. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Ja, wij zouden het wel doen. Hebben zelf paar jaar terug eenzelfde situatie gehad. En toen alles uitgezocht voor een jaar in Australië.
    Het was binnen eigen bedrijf, dus met behoud van baan en huis.
    Helaas bleek het voor het bedrijf te duur uit te vallen met visa en opvangkosten voor 3 kinderen etc. En is er toch extern iemand gezocht.

Veel zeggen hun kinderen niet uit hun vertrouwde omgeving te halen. Maar wat is dat voor jullie dan?
    Voor mijn kinderen is het denk ik vooral waar wij zijn, dat zij zich thuis voelen. Ook op vakanties zijn wij vaak als gezin erg op onszelf en daar genieten ze echt van. Met hun vriendjes zou ik regelmatig Skype afspraken maken en een jaar is ook zo weer voorbij, zeker als ze daarna weer in hun eigen klas kunnen instromen.

hummeltje5 en Poolvos vinden dit leuk.
  19. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Zou het zeker wel doen,lijkt me heerlijk! Juist leuke en leerrijke ervaring voor de kinderen ook.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    @siets: Zeker mijn jongste dochter is erg aan alles wat bekend en vertrouwd is gehecht. Ze heeft op vakantie ook altijd moeite om te wennen aan de andere omgeving en mist alles thuis erg. Ik denk dat zij zich echt een soort van ‘ontworteld’ zou voelen een jaar in een ander land (of aan de andere kant van Nederland ;)). Mbt de oudste heb ik andere redenen om zo iets niet te willen. Ik en zelf de behoefte dus ook niet mbt buitenland, dat scheelt natuurlijk veel. ;)

Deel Deze Pagina