Een jaar er tussenuit.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik heb zelf idd ook geen behoefte aan verhuizen naar een andere omgeving laat staan het buitenland, dat zal idd wel meespelen.
    @siets
    Denk dat de oudste wel snel zal wennen, maar de jongste vind het heel fijn dat ze vrijwel elke week met haar neef en nichtje kan spelen, en haar opa en oma wekelijks ziet. Ze is nu al heel verdrietig dat ze niet bij opa en oma kon spelen omdat oma in quarantaine zit.

2. Novi

Novi Niet meer actief

Ik zou het niet doen, maar ik zou al niet uit de wijk verhuizen nu de kinderen op school zitten en daar gelukkig zijn. Ik hecht veel waarde aan stabiliteit voor kinderen. Vooral omdat ik daar vroeger zelf als kind enorm veel behoefte aan had. Ik wil mn kinderen niet uit hun veilige omgeving halen als dat niet nodig is.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Mijn enige twijfel is hoe de kinderen het gaan vinden... En of zij wel gelukkig worden . Onze jongste die kletst tegen iedereen en zou nog tegen een palmboom staan kletsen in vol enthousiasme. De oudste kijkt altijd een beetje kat uit de boom, maar daarentegen past ze zich wel prima aan en kan ze wel genieten van dit soort dingen.

Zelf zie ik het echt als een jaar "vakantie" waarbij de kinderen tijdens deze vakantie een gave, leerzame schooltijd hebben.
    Bij terugkomst zouden ze weer gewoon instromen in hun groep.

Ik denk zelf ook steeds die corona heeft ze een half jaar thuis gehouden. Tijd waarin wij als gezin super genoten hebben met elkaar. En nooit strijd hebben gehad om schoolwerk te doen. Waarom zou zo'n jaar dan niet goed gaan. Maar ik wil mijn kinderen niet ongelukkig maken.

Ik ga het sowieso natuurlijk nog uitgebreid bespreken met de oudste.

hummeltje5, Athina, zara1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik lees niks waarvan ik denk dat je het om een bepaalde reden beter niet zou moeten doen.

Misschien moet je de sprong gewoon durven maken. Ongelukkig kunnen ze ook gewoon thuis worden. ( bij wijze van.)

5. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Nee, dan snap ik het. En alleen maar prima toch, als je zelf die behoefte niet hebt?

NiekeKris vindt dit leuk.
  6. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Het klinkt als dat jullie ze een hele fijne en solide basis geven. Zo’n ervaring kan jullie idd ook nog sterker maken samen als gezin.
    Wij zouden bijv echt niet snel verhuizen naar een andere wijk, als onze kinderen daardoor van school moeten wisselen en opnieuw vrienden moeten maken. Maar een jaar ertussen uit en daarna de draad weer oppakken vind ik toch anders wat dat betreft. Hun vriendschappen zullen dat wel overleven.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Voor 1 jaar zou ik zeker ja zeggen! Mits het gewoon een veilig land is uiteraard.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Ja absoluut gaan!

9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Echt, doen! Wat zullen jullie en vooral de kinderen veel leren in dat jaar! Een nieuw land, andere taal, andere cultuur. Zal jullie als gezin ook hechter maken, wat een ervaring voor iedereen. Dat leer je allemaal niet uit (werk)boekjes op school ;)

hummeltje5, siets en Vergeten vinden dit leuk.
  10. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja ik zou het zeker doen! Maar ik hou heel erg van reizen en heb voor mn studie ook een half jaar in Indonesië gezeten. Lijkt me heerlijk en als kind had het mij ook heel gaaf geleken.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou wel corona als factor nog mee nemen. Een vriendin van mij is nu aan het emigreren en het is wel echt moeilijker met corona. Je kan niet makkelijk even terug naar je familie als er wat is, weinig mogelijkheden om sociale contacten op te doen. In sommige buitenlanden doen ze niet te kinderachtig en is er wel gewoon keihard een avondklok en een vaccinatieplicht.

12. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het ook voor kinderen een hele goede een leerzame ervaring kan zijn trouwens. Welk land is het?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Zou met mijn kinderen helaas geen optie zijn.

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Als ik grootouders mee mag nemen gaat in dochter vast akkoord, anders is t huis echt te klein. Overigens ben ik een redelijke huismus, emigreren naar Duitsland zou ik wel overwegen. Maar dan permanent en dan eigenlijk voornamelijk omdat ik t stuk grond/woning met opstallen niet kan krijgen die ik hebben wil.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zonder partner: JA, zonder twijfel. Waarom? Gewoon, omdat ik liever spijt heb van dingen die ik heb gedaan dan van dingen die ik niet heb gedaan!

Maar als ik m'n partner moet betrekken in m'n verhaal dan wordt het een ander verhaal, dan weet ik 1000% zeker dat het een dikke nee zou worden haha.
    Ik ken 'm te goed en dit zou hij never nooit doen.

PS: het is maar voor een jaar he. Opa/oma en alle andere dierbaren kunnen we na dat jaar ook gewoon weerIRL zien ga ik vanuit (overlijden kunnen ze altijd, maar dat zou me niet tegenhouden).
    En anders is er nog altijd Skype denk ik? Of hebben ze dat niet op je zonnige oord? ;)
    Zo niet, ook dan zou ik nog JA zeggen :D

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Dat zou ik niet doen. Oudste zoon zal er ook niet heel vrolijk van worden denk ik.

Deel Deze Pagina