Hoi allemaal, Mijn zoontje geniet inmiddels al weer bijna 7 maanden met volle teugen van mama's melk. Enkele weken geleden was ik nagenoeg gestopt met BV omdat mijn energie op begon te raken, 5 kilo ondergewicht... 2 maal per nacht mijn wekker zetten om af te kolven om 1 klein flesje vol te krijgen voor het KDV, en daardoor ook nooit de kleine een dagje uit kunnen besteden. Ik was op, ik was het zat.. En mijn besluit stond vast: Ik STOP. Zoonlief kreeg echter gigantische krampen van de kunstvoeding, en dus besloot ik te relacteren en godzijdank met succes. Ik besloot voortaan nog maar 3 voedingen zelf te geven, neerkomend op het volgende schema: 7.00: BV 11.00: Afgekolfde melk KDV 15.00: BV (Ik ga dan naar het KDV toe) 19.00: BV 22.00: KV + Pap En tussendoor de gebruikelijke boterham, fruit/groentehapje natuurlijk. In het weekend vervang ik de 15.00 BV ook door een KV en tot nu toe ging dat uitstekend. To the point: Zoonlief dronk altijd prima uit een fles, maar begint nu gigantisch te brullen. Kosten wat het kost wil hij bij mij drinken, allereerst staat mijn productie dat niet meer toe, en ten tweede wil ik zelf toch langzamerhand echt afbouwen. Het is een lief gezicht dat hij zo 'borstminded' is en zich zo fijn voelt in mijn buurt, maar langzaam aan begint het al een hele knul te worden en voel ik me er zelf lichamelijk & geestelijk niet altijd even goed meer bij... Wat denken jullie: BV blijven geven totdat het voor mijn zoon genoeg is? Of iets anders? Ik ben zo bang dat als ik de borst blijf geven het nog een eeuwigheid gaat duren voordat hij los komt van mij. Op welke leeftijd hebben ze aanmerkelijk minder melk nodig? Rond het jaar ofzo? HELP!
Je zou kunnen proberen of je kindje uit een (tuit)beker wil drinken. Is mischien wel even oefenen/knoeien maar is zeker mogelijk op die leeftijd. En wat ik denk ik lees dat je zoontje eczeem heeft. Langer bv geven heeft dan wel de voorkeur (sowieso adviseer het WHO om in elk geval 2 jaar bv te geven) maar het moet natuurlijk wel te doen zijn voor jou. Na 1 jaar heeft je kindje nog 300 ml zuivel(producten) nodig.