stof slaapzakje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by stamboom, Jan 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    op de slaapkamer van mijn dochtertje is het nu ongeveer 18 graden. Ze ligt onder een slaapzakje met een dekentje en dun lakentje. Ze heeft een pyamaatje aan. Nu over de stof van het slaapzakje: wat is volgens jullie warmer. Een slaapzakje met aan de buitenkant 100% katoen en aan de binnenkant 80% katoen en 20% polyester of een slaapzakje met aan de binnenkant 100% katoen en aan de buitenkant 80% katoen en 20%polyester? Wij kwamen er niet uit, graag jullie hulp.

2. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik weet het niet, maar het klinkt alsof het warm genoeg is, toch?

3. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb badstof slaapzakje van de zeeman , net of ze in een handdoek gewikkeld is :)

zijn lekker warm en vriendelijk voor de knip

4. shanka

shanka Actief lid

Apr 28, 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik denk eerlijk gezegd ook dat ze er warm genoeg bij ligt mischien zelfs te warm
    bij ons op de slaapkamer is het ook tussen de 18 en 20 graden en desmond ligt aleen in ze rompertje en dan een winterslaapzakje met lange mouwen.
    als die in de was ligt heeft hij wel een pyama aan en in een iets dunner slaapzak zonder mouwen.

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    damien heeft winterslaapzak van hema aan (zonder mouwen... dan een romper aan en pyama..
    verder een dun fleece dekentje over slaapzak heen...

hij heeft het zker niet te warm...
    dat heb ik al gecheckt met thermo...
    kamer van ons is tussen 16 en 18 denk ik...
    ramen zijn volledig dicht..
    kachel uit....
    maar het word maar niet warmer..
    wij slapen er ook!

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Jeetje zeg 18 graden op de slaapkamer, zo warm is het overdag bij ons thuis en tegen de avond gaat de thermostaat naar 20 graden (voor ons warm zat).

Kylian heeft een slaapzakje aan , Pyama en rompertje, dekentje met lakentje over en die halen we soms nog met zweetvoeten uit bed (in het slaapkamertje is het hooguit 15 graden).

Bij onze slaapkamers staan altijd de ventilatieroosters open en meestal ook wel een raam op een kiertje (behalve als er de wind op staat zoals vannacht want dan giert me dat toch :( )
    Dit voor de frisse lucht en eventuele koolmonoxide (of is het nu koolstofmonoxide). Niet dat we daar nu last van hebben maar dit is ons nu eenmaal aangeleerd (vader was brandweerman), tevens als altijd het gasstel controleren voordat je naar bed gaat, nooit kaarsjes laten branden als je er niet bij bent en nooit in je bed gaan liggen roken (voor als wij zouden roken) en een stevige auto want niet iedereen rijd zo voorzichtig als jij (dus lelijke eendjes en de oude panda kwamen er bij ons niet in)

Groetjes Anita

7. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Bij sem op zijn kamertjes is het ook zo rond 18/19 graden alleen overdag, dus best warm zeg maar! En s'nachts koelt het zo 1 a 2 graden af, dus zo 16/17 graden zo, dus ideaal voor een babykamer :D

Sem heb ik dan ook in zijn rompertje, pyama jasje en losse sokjes aan in een gewatteerde slaapzakje zonder mouwen. Hij heeft geen broekje aan, wel een heel dun lakentje over hem heen omdat meneertje zich anders omdraaid zonder lakentje :confused:

Als ik zijn lijfje voel de volgende morgen is het lekker warm :p Alleen zijn gezichtje en handjes voelen een beetje koud, maar het lijfje in de slaapzak lekker warm :D

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je ook dekentje en lakentje gebruikt zou ik gaan voor een ongevoerd dun katoenen slaapzakje. Als je een gevoerd slaapzakje gebuikt, dan dekentje en lakentje weglaten. 18 graden is meer dan genoeg en anders wordt het te warm voor je kleintje!

9. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Waar kan je enkel met katoen gevoerde slaapzakjes kopen? degene die ik nu gezien heb zit allemaal polyester in. Overigens afgelopen nacht met iets dunner slaapzakje geslapen, gevolg veel wakker en het denk ik toch kil hebben? Toen ik haar teruglag in oude slaapzakje was ze stil. Misschien toch goed wat ze nu heeft?

10. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    De meeste slaapzakjes van de prenatal zijn allemaal met polyester, van de C&A trouwens ook. Je zou eens op internet kunnen kijken.

De combisleeper is ook van 100% katoen (de binnenzak van 100% katoenen fleece) Maar das een beste smak geld.

Als je kindje niet klam in het nekje voelt, is het goed. En ze kunnen idd wakker worden omdat ze het te koud hebben.

Share This Page