hallo ik moed even mijn ei kweid . over 5 dagen is het een jaar geleden dat we onse kleine mooie meid hebben moeten afgeefen esmee veele van jullie zouden het verhaal nog wel kennen . ik zie er zo tegen op hoe ga ik die dag door brengen is het stom dat ik op die dag weer helemaal in de rouw zit . we zijn nu 35 weken zwanger van een joggie . en hij word met 37 weken gehaald en dat is een week na esmee * ik vind het zoo dubbel allemaal . ben zoo blij maar ook zoo verdrietig nog heb het eigelijk nog niet echt een plek kunnen geefen ik huil nog veel en het is een hel om op kontrole tekomen bij de gyn hoe zou het dan straks gaan in de verloskamers . mijn fam denkt er allemaal heel anders over ze begrijpen me totaal niet . heb het iedee nou dat de baby er bijna is dat ze esmee vergeeten zijn . maar kan het zijn dat ik het verkeert zie pffff weet het gewoon even allemaal niet meer kusss
Arme meid, Wat zal dat verwarrend voor je zijn. Enerzijds de blijdschap van de goede zwangerschap, anderzijds de onzekerheid en het verdriet om je verloren kindje... Heel begrijpelijk dat je angstig vooruit kijkt. Heb je toentertijd hulp gehad met de verwerking? Het is nooit te laat om het opnieuw op te pakken. Praat je wel voldoende over je gemoedstoestand en angsten met je huidige verloskundige? Als je de indruk krijgt dat je familie je niet begrijpt en jullie dochter zelfs al lijkt te zijn vergeten, dan is haar verjaardag misschien juist een mooi moment om haar met zijn allen te gedenken..? Heel veel sterkte.
hoi hoi wat fijn dat je even wat er neer zet ja het is echt hel dubbel nou . ik ben 4 maandjes na esmee perongeluk weer zwanger geraakt we wouden het wel op de loop laten maar om dat het elke keer zo lang duurde dacht ik ga niet aan de pil en ik zie het wel . helaas was dat wel heel snel maar ook wel weer heeeeeel blij hoor begrijp me niet verkeert . ik en mijn man praten heel veel er over alleen hij beleeft het ook net weer anders dan ik ik ben nooit een echte prater geweest ik scheef alles van me af . ik heb hulp er voor gehad maar ook dat werkte niet had echt het gevoel dat ik het alleen moed doen met mijn man en mijn oudere dochter . mijn ouders zijn het niet vergeeten het is voor hun klein dochter nummer 2 die we af hebben moeten geven mijn zus heeft het ook me gemaakt . dus wij zijn best hecht . alleen mijn schoon fam denkt er anders over . ik bel ook niemand op 26 nov ik zie wel wie er aan denkt . mijn man en ik hebben 3 ballonnen voor de gehaalt die we die dag los laten als teken dat ze bij ons altijd zou zijn . xxxx
Wat verdrietig van esmee. Maar ze wordt bijna grote zus! Ik denk niet dat je familie haar vergeet, maar het is lastig ermee om te gaan.... Willen ze er over beginnen? Of zeggen ze maar niets omdat ze jou niet willen kwetsen? Misschien kun je er zelf over beginnen.. Iets in de trand van , wij bijna papa en mama en esmee grote zus? Dan zul je lieve reacties terug kijken. Wat een mooi teken van de balonnen zeg! Sterkte
Iedereen beleeft het verlies inderdaad anders. Jammer dat je weinig aan de hulp hebt gehad toentertijd, maar misschien was je er toen nog niet klaar voor. Wellicht toch nog een kansje geven? Baat het niet dan schaad het ook niet... Wel fijn dat er vanuit jouw familie veel begrip, medeleven en herkenning is. Je schoonfamilie moet je maar proberen niets van aan te trekken en je verwachtingen laag te houden. Al is het bijna niet te voorkomen dat je teleurgesteld word. Zo is mijn zwager hier een geweldige steun, maar verbaast het me dat ik nog niets van zijn vriendin heb gehoord. Stiekem steekt dat dan best wel. Een heel erg mooi gebaar om die ballonnen op te laten op Esmee's geboortedag.
hey hey ik verwacht ook niks van de fam maar zo als je al zij ik denk wel dat ik teleur word gesteld mochten ze er niet aan denken op die dag . ik laat het wel over me heen komen . dat is het zelfde met het geboorte kaartje voor haar broertje . ik heb de naam van mijn ouste dochter er op staan maar ook de naam van esmee met een kruisje er achter ook dat vond schoon fam ontzin warom zou ik dat doen nou dat schoot me best in mijn verkeerde keel gat maar denk mandy hou je in . haar urntje is ook een poos geleden verplaats naar een andere kast een wat kleinere plekje om dat ik ruimte moest maken voor de box maar ook wat was dat moeilijk om alles van haar weer in de handen tehebben en te verplatsen ik zij elke keer sorry schat mama moed wel hoop dat je het op deze plek ook fijn vind . naomi mijn oudste dochter van bijna 5 heeft het allemaal ook bewust mee gemaakt en elke dag kijkt ze zamen met mij naar de lucht voor ze gaat slaapen en zecht slaap lekker lieve kleine zus tot morgen mooie ster nou dan houd deze mama het ook niet droog hoe ze dat zecht is zoo mooi . de ballonnen was ook haar iedee en we hebben een roze kerstballen gekocht met wit en een zilvere piek als ster zo dat ook zij in deze feest dagen bij ons hoord . vind het fijn dat jullie zo goed luisteren naar mijn verhaal ondangs dat jullie zelf in het zelfde schuitje zitten ook jullie wil ik heel veel sterkte kracht en moed geven om alles een plekje tegeven . dikke kus van mandy
Echt stom dat je schoonfamilie de manier waarop jullie Esmee gedenken niet accepteert, al reageren ze waarschijnlijk zo raar omdat ze het er moeilijk mee hebben. Het is voor hun waarschijnlijk ook moeilijk te merken dat jij het er emotioneel zwaar mee hebt. Gelukkig kun je er met jouw familie goed over praten. Zo te horen heeft Esmee echt een plekje in jullie leven gekregen, ik vind dat heel knap. Heel mooi dat je Esmee vermeld op het geboortekaartje. Heel begrijpelijk, ook naar je dochter toe, die Esmee ook als onderdeel van haar leven ziet. Ook hier krijgt Vlinder een eigen kerstbal in de boom. Kerst zal heel raar worden zonder Vlinder. Ik ben nog erg bezig met het prille verlies van Vlinder, en het gaat allemaal erg langzaam. Ik wil een sieraad laten maken om Vlinder te herdenken, maar heb de stap om naar de goudsmid toe te aan nog niet genomen. Dat komt nog wel, alles op zijn tijd. Oh ja, die spelfouten lees ik zo doorheen hoor! Geen probleem.
hey meid turlijk is het voor jou allemaal heel vers toch vind ik het knap hoe je er al over kan praten ook naar anderen toe . de feest dagen waren voor mij ook zeer dubbel vorig jaar we hebben ook eigelijk geen kerstboom neer gezet en de mensen vroegen me of ze wel een kerst kaartje mochten stuuren . ik heb een keting met een gouden ster met steentjes als haar gebaar en een tattoo met haar eigen voetjes met ass van haar op mijn buik laten zetten . zo heb ik dr dag en nacht bij mij . er komt een dag meid dat ook jij die stap kan zetten als zou het ditjaar berg omhoog gaan en omlaag en wie weet de jaaren daar na ook . vlinder zou hoe dan ook bij jullie zijn . we hebben met oud en nieuw vorigjaar 1 vuurpijl gekocht en pruzies om 12 uur de lucht in gedaan voor haar meer hebben we ook niet gedaan ik zou het dit jaar weer doen . wil je wel heel veel sterkte wensen met de feestdagen ik weet hoe moeilijk het is . en je kan ook altijd je ei bij mij kweid ik zou wel even een foto platens hoe ze bij ons staat . xxxxxx kus