hoe 'straffen' jullie je dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo dames,
    Ik ben even op zoek naar wat tips. We hebben hier een meisje wat flink uit der dak kan gaan als ze der zin niet krijgt. Resuleert in op de grond vallen (maar dan laten we der liggen en negeren we het gedrag) maar ook bijten en slaan en soms gaat ze door met dingen doen die niet mag.

Dus we hadden verzonnen, als ze iets doet wat ze niet mag of bijt/slaat dan moet ze even een halve minuut in de hoek staan. In het begin werkte dit wel, maar nu gaat ze lachen en zwaaien als ze in de hoek staat. Dus tja... :p

Ik ben dus wel nieuwsgierig wat jullie doen. We zeggen drie keer nee, dag mag niet want... als ze iets doet. En dan halen we daar haar weg en zetten der even in de hoek.

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben onze oudste voor de eerste keer in de hoek gezet toen ze anderhalf was, och ze keek zo zielig! maar het werkte wel en daar gaat het om

consequent zijn.. 1x waarschuwen en daarna in de hoek. uitleggen waarom ze in de hoek moet staan en na een minuut weer naar haar toe, dan zeg ik wat ze niet meer mag doen en geven we een korte knuffel en gaat ze weer spelen.
    nu ze wat ouder is zegt ze nu "sorry mama en geeft me een kus"

ze moet hier echt naar de muur kijken.. als ze dat niet doet spreken we haar even streng toe, anders werkt "de hoek" hier niet

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Niet.. Ik probeer te voorkomen dat ik veel moet verbieden. Alleen gevaarlijke dingen en een ander pijn doen niet.
    Bij dat laatste leg ik haar uit dat ze wel mag aaien of kusjes geven.
    Verder afleiden of erbij weghalen.
    Maar straffen heeft op deze leeftijd geen nut en vind ik ook niet nodig. Eventuele driftbuien, valt hier nog mee, is even uit laten razen.
    De oudste zat vanaf een jaar of 2 soms even op een stoeltje als er niet te praten viel of ze het echt even te bont maakte.
    Rond 3 jr werd dat de trap.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Helpt 'straffen' zo jong al? Hier eentje van 14 maanden en die kan ook wel aardig tekeer gaan als ze haar zin niet krijgt. Ik zeg nee en zeg dat ik begrijp dat ze verdrietig of boos is en troost haar. Daarna probeer ik haar af te lijden. Ze zijn nog zo klein en kunnen zich nog niet op andere manieren uiten. Zij voelt zich boos of verdrietig en ik wil haar niet straffen om wat zij voelt. (Leg ik het zo goed uit :( )

Hier herhaal ik vriendelijk doch duidelijk het woordje nee dat mag niet. Ze laat de telefoon al een paar ochtenden met rust. :)
    Trouwens het woordje nee zijn ze alweer vergeten wanneer je de kamer hebt verlaten, dus t schiet niets op. :p

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Vorige week liep ik met een vriendin en onze kids in de stad, en ik vraag me dan af wat jullie doen bij het volgende:

Haar dochter loopt nu en wil ook graag zelf lopen in de stad bijv. Ze loopt alleen alle kanten op behalve de goede, en ze liep elke winkel in. Nadat ze dochter een aantal keer bij haar geroepen had en zij dit nog steeds deed besloot ze haar maar in de buggy te zetten, maar dat was natuurlijk niet wat zij wilde dus krijste alles bij elkaar.

Mijn zoon gaat gelukkig nog graag in de buggy, maar wie weet krijgen wij dit ook nog dus was benieuwd hoe jullie in deze situatie handelen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik probeer dat te voorkomen haha. Hier zou ze dan vanaf het begin in de buggy of draagzak gaan. Gelukkig vindt ze dat prima.
    Los lopend zou ik alleen doen als ik maar 1 winkel in hoef.
    En t liefst winkel ik zonder kids ;)
    Hier liet ik de oudste pas rond 2-2,5 los meelopen, op die leeftijd begrijpen ze het een stuk beter. Scheelt ook dat de oudste graag in de buggy zat en de jongste vindt het ook nog prima.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    @miss appeltree, daarom straffen tussen haakjes. Het besef oorzaak gevolg zit er nog niet in. Maar ze is bij ons grenzen aan het verleggen. Dus vandaar mijn vraag hoe sommige er mee omgaan. De hoek zal hier wel gaan werken als ze ouder is. Nu dus nog niet. Maar verleden keer stond ze met op de tafel te slaan met speelgoed. Drie keer gewaarschuwd en toen afgepakt. Natuurlijk wel uitgelegd waarom dat niet mag. Gevolg was flinke driftbui, na vijf minuten is die over en dan komt ze ook knuffelen en kusjes geven.

@san2012, ik ben heel makkelijk. Ze loopt mee of moet in de buggy. En dat weet ze nu ook. Ze mag kijken en best van mij af lopen. Maar ik zeg het altijd. En nu geeft ze het zelf ook aan dat ze in de buggy wil en word het ook niet meer krijsen als ze er in gaat omdat ze weg loopt of niet mee wil.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    "straf" werkt al heel goed met 1,5 jaar. je kind snapt meer dan je denkt...

in de stad loopt ze los, maar als ze niet luistert gaat ze weer in de kinderwagen, dat weet ze dus ze luisterd heel braaf.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik zie dat er al een topic over loopt met veel pagina's. Ik ga daar even verder in kijken. Bedankt dames!

Deel Deze Pagina