Ik heb net 2 jaar achter de rug en ben blij dat we weer wat ruimte hebben (we hadden 2 huizen en dus dubbele hypotheek). Dat wil niet zeggen dat ik nu direct naar de winkel ren om bijvoorbeeld elke week een bos bloemen op tafel te zetten. Maar vooral het boodschappen doen gaat iets makkelijker. We hebben wel een weekbudget, maar als we daar dan iets over heen komen is het niet erg. En we hebben maandelijks een budget om bepaalde aankopen te doen en bijv. verjaardagen te bekostigen. Als dat op is, stoppen we wel. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat we ons spaargeld aan moeten gaan spreken voor extra/luxe dingen. We zijn ook nog steeds aan het verbouwen. Dat gaat eigenlijk heel goed van de 13e maand, winstuitkering en vakantiegeld
Dan zou je heel veel spullen op MP kunnen zetten en zo geld verdienen, want een droger, vriezer en vaatwasser of een kabelabonnement is ook niet 'noodzakelijk'.
Maar word je echt gelukkig van het kopen om het kopen? Mij geeft minder bezit juist een fijn, vrij gevoel.
Ik word niet zo zeer gelukkiger van het kopen maar iedere week een mooi bloementje op tafel (zoals hier boven) , een lekker luchtje in huis, een heerlijke bodylotion, er goed uitzien dmv leuke kleding.... ja dat maakt me echt wel veel gelukkiger, absoluut.
Hier ook hoor. Dat lekkere luchtje dat ik de hele dag ruik, die lunch die we met het hele gezin hebben buiten de deur, de mooie accessoires die ik elke dag weer zie in onze woonkamer. Daar word ik ook echt gelukkig(er) van!
Nou die zaken hadden wij al dus die vallen niet onder die aankopen nee. Wij zetten bv. bewust 1x in de 4 dagen de vaatwasser aan, doen de hele dag met hetzelfde glas en het kabelabonnement is bij ons basis, de allergoedkoopste variant. Geen extra zenderpaketten etc. En een vriezer zie ik niet als luxe, bewaar hier brood in wat ik 1x per week op dinsdag bij de bakker haal in de aanbieding. Vlees in de aanbieding etc. Daarnaast hebben wij net een aanbieding van Nuon gehad een jaar lang 50% korting op stroom. Dus ja ook daarbij denken wij na. Maar je moet ook wel nadenken als je op 1 salaris leeft. Maar kijk even naar het onderwerp... het gaat over een jaar lang 'niks' kopen, niet over geld verdienen door alles op Marktplaats te zetten..
Dit heb ik bij kruidvat.. Dan zie ik in de folder mijn favo dagcreme, 1+1, dus dan rij ik daarom naar kruidvat. En uiteindelijk ga ik met 2 potten dagcreme, maar ook 2 nieuwe mascara's, lippenstiften, nieuw merk scrubje en een tintje lichter foundation naar huis, ben ik toch zo weer 70 euro lichter.... zucht. Maar ja, dat blije gevoel als je met zo'n tasje vol met leuke smeerseltjes loopt he
Ja precies! Vooral de kruidvat en dan met name de smeerseltjes en de make up zijn een zwakke plek bij mij
Hier ook maar 1 à 2 keer per week de vaatwas aan, hoor. Potten en pannen gaan er niet in, want die komen er niet proper uit (mijn moeder waste die ook altijd met de hand af). Alleen aan glazen en borden en bestek en dergelijke heb ik écht niet elke dag of 2 dagen een volle machine. En ik weiger dat ding halfleeg op te zetten, tenzij we de volgende dag op vakantie vertrekken (en dat is welgeteld 1 keer per jaar). Hier ook standaard 1 à 2 dagen met hetzelfde glas. En met dezelfde tas. En vaak spoel ik die de volgende dag effe om onder de kraan en gebruik hem opnieuw (en als de machine dan draait gaat ie erin). Helemaal niks leuks kopen een heel jaar lijkt mij niks. Daar doe ik niet aan mee. Maar ik denk wel na over wat ik uitgeef. Elke week bloemen of van die dure geurtjes hoef ik niet. Met een flesje parfum kom ik 2 jaar toe (ik draag het alleen bij feestjes). Uit gaan lunchen interesseert me echt niet. Maar ik heb wel graag een leuke douchegel, een leuke shampoo van een merk en we gaan minstens 1 keer per maand uit eten 's avonds. Wij drinken graag een glas wijn 's avonds, maar die wijn hoeft niet duur te zijn. Die wordt gewoon bij Aldi of Spar (een soort Belgische AH) gekocht. Wat ik bijvoorbeeld ook "luxe" vind, zijn al die speciale koffie-apparaten. Voor ons geen Nespresso-toestellen of dergelijke. Voor onszelf zetten we gewoon Nescafé van Aldi (poeder in tas met kokend water over). Als we volk hebben, haal ik de gewone koffiezet uit, maar voor 2 personen gebruik ik die niet. Ik kan écht geen geld geven aan al die pad-toestanden. En ik vind het niet eens lekker. (Mijn moeder heeft het mij overigens ooit cadeau willen doen omdat zij er één hadden en niet gebruikten - mijn vader vindt het ook niks en houdt 100 keer liever van "gewone" koffie - en ik heb feestelijk bedankt.) Make-up en smeersels draag ik niet. Maar laat mij niet los bij Kruidvat op de afdeling van de shampoos, de douchegels en deo's. Mijn kast staat vol met alle mogelijke geurtjes . Ik probeer mij elke keer in te houden, maar ik denk dat ik op 't moment weer 6 potjes douchegel heb staan . En 5 soorten deo (overlaatst 2 + 1 actie bij Kruidvat). Overlaatst nog al lachend tegen een vriendin gezegd (toen we al shoppend langs KV kwamen) dat manlief mij denk ik niet meer binnenlaat als ik ook nog maar 1 potje of bus koop .
Sjonge... kijk zelf even lekker naar het onderwerp... het gaat over een jaar lang 'niks' kopen, niet over hoe je zo veel mogelijk bespaart..
Ik probeer het iedere maand weer. Helaas ben ik TE shop verslaafd denk ik.. Maar ik wil het heeeel graag proberen..
Van bepaalde dingen kan ik ook gelukkig worden, maar niet van het winkelen om het winkelen zelf. Ken wel wat mensen (vooral vrouwen) die daar gelukkig van worden, maar dat zal bij mij wel komen omdat ik toch al een hekel aan winkelen heb.
Zowieso altijd wel kleding. Zowel voor de kids als mezelf kom ik vaak iets leuks tegen. Een leuke armband, geurstokjes voor in huis, mooie bloemen, lekkere kaarsjes, leuk fotolijstje, nieuwe hoesjes voor de kussens, een kleinigheidje voor de kids, leuke schoenen, een nieuwe kleur oogschaduw, een mooie pyama en zo kan ik nog wel even door....Ik koop iedere week wel zomaar iets
Wat ik allemaal koop, ehu... Woon accessoires, TE veel kleding, make up, afhaalmaaltijden, eten buiten de deur. Make-up.. Eigenlijk voornamelijk onnodige spullen als ik eerlijk ben. Ik denk dat er maandelijks gemiddeld 700 euro uitgaat naar zaken die niet noodzakelijk zijn. Ik zou dat wel graag willen verlagen naar bv 250 euro. Maar wat het "probleem" is.. Het kan, waardoor ik er eigenlijk geen erg in heb en daarom geef ik het ook makkelijk uit.
Ohh nee dat kan ik echt niet hoor! Ik wil het wel heel graag, maar ik houd zo van winkelen! Mijn vriend dus ook he. Wij vinden het zalig om met zijn 2en door de grote Hema in Utrecht te lopen en op alle afdelingen alles te bekijken en proberen dan niks te kopen, zo moeilijk! Laatst zijn we naar de grootste H&M van Europa geweest in Rotterdam en kwamen terug met 2 gigantische tassen vol, allebei een nieuwe jas en schoenen en kleding en home spulletjes en dingen voor de baby. Ik zal maar niet vertellen hoe veel we daar hebben uitgegeven. We zijn onlangs verhuisd en verwachtten dus 4 december een baby. Zo zijn we de afgelopen maanden wel 10 keer naar de ikea geweest en kochten altijd meer dan waar voor we kwamen en eten ook altijd lekkere balletjes of een gebakje. Voor de zwangerschap ging al mijn geld naar eten, wijn, sigaretten en nieuwe kleren. Elke week kocht ik wel een nieuw kledingstuk. Ik woonde toen ook vlakbij het centrum en studeerde midden in de stad, vlakbij de H&M en de Monki. Elke dag na de les gingen we naar het terras aan de overkant een biertje drinken en soms ging ik daarna even snel naar de H&M. Zo erg! Ik zou het wel willen, maar ik denk dat ik het niet kan ... ben ik nu verslaafd?
Oké, ik koop ook weleens zomaar wat bedenk ik me nu. Kleding en speelgoed (een puzzel of voorleesboek) voor mijn kind. Prijzencircus: o.a. geurstokjes van Rituals. Vorige week van die grote kaarsen bij de HEMA. Make-up, parfum, sieraden, tassen of schoenen nooit zomaar, dat soort dingen koop ik echt alleen als ik het nodig heb of vraag ik voor kerst/sinterklaas/verjaardag.